אחרי 13 שנה ברציפות, עירוני קריית שמונה ירדה לליגה הלאומית. הקבוצה הצפונית של איזי שרצקי הייתה אחת הבולטות בליגת העל בשנים האחרונות, אך לאחר התיקו מול הפועל תל אביב איבדה את מקומה. ב-2008/09 ק"ש ירדה גם כן ללאומית, אך שבה אחרי עונה אחת בלבד לליגת העל.
ק"ש, כזכור, זכתה באליפות מדהימה בעונת 2011/12 חמישה מחזורים לפני סיום העונה, לאחר שנה יוצאת דופן בה סיימה ב-14 נקודות הפרש מהמקום השני וספגה את כמות השערים הנמוכה ביותר בליגה. הקבוצה זכתה בגביע בעונת 2013/14 וסיימה מספר פעמים נוספות בפלייאוף העליון. ק"ש שיחקה לפני עשור בשלב הבתים של הליגה האירופית, מול ליון, אתלטיק בילבאו וספרטה פראג. בקבוצה שיחקו בין היתר וויאם עמאשה, אלרואי כהן, שיר צדק, רועי קהת, שמעון אבוחצירה, אדריאן רוצ'ט ועוד, ואימנו אותה רן בן שמעון, ברק בכר (בתחנתו הראשונה כמאמן בוגרים), מוטי איוניר, חיים סילבס ורבים אחרים. המאמן האחרון שלה בליגת העל הוא סלובודן דראפיץ', שאימן אותה בשתי קדנציות שונות בשתי העונות האחרונות.

1 צפייה בגלריה
שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים אחרי ירידת הליגה
שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים אחרי ירידת הליגה
שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים אחרי ירידת הליגה
(צילום: נדב אבס )

עכשיו, אחרי הירידה הכואבת (אבל הצפויה, כי בואו - קבוצה שלא ניצחה משחק בית אחד כל העונה לא מגיע לה להיות בליגה), הנושא הבוער ביותר הוא כמובן עתיד הבעלים והאיש הכי חזק במועדון ובעיר כולה, איזי שרצקי. הבעלים, שאחראי במו ידיו לתקומה, להצלחה ולהתרסקות של המועדון בעשור האחרון, כבר התבטא מספר פעמים בעבר על כוונתו לעזוב את הכדורגל (לי זה הרגיש כמו מוכר הארטיקים בחוף שמכריז כל 10 דקות "אני הולך"), וכעת השאלה היא אם הוא אכן יממש זאת. בכל מקרה הוא ימשיך לתמוך במחלקת הנוער.
בגזרת המאמן די ברור שדראפיץ' לא ימשיך בקבוצה, ונראה שכרגע המועמד המוביל לתפקיד המאמן הוא אלון זיו שעמד על הקווים של הפועל עכו בעונה החולפת. גם אלירן חודידה ושמעון הדרי הוזכרו כמועמדים. בגזרת הסגל, קריית שמונה בוודאי תיפרד מלא מעט שחקנים, ויש כמה שמות שקבוצות מחוץ לשלוש הגדולות ישמחו שילבשו את מדיהן:
1. איתמר שבירו - החלוץ בן ה-24 כבש העונה 11 שערים ובישל אחד נוסף, והוא כמובן מלך השערים של הקבוצה. זוהי עונה שנייה ברציפות שהוא מסיים עם מספר דו ספרתי של שערים (בעונה שעברה סיים עם 16 שערי ליגה), ואני בטוח שלא מעט קבוצות בליגה יתחרו על שירותיו. הרעיון שנראה לי הכי הגיוני הוא חזרה להפועל ב"ש מהדלת הראשית, אבל זה תלוי אם ברדה ילך על חלוץ זר או לא. עוד אופציה זו נתניה, אם זלאטנוביץ' יעזוב. אופציה שלישית זו הפועל ירושלים שחסר לה חלוץ, ואם גיא בדש יעזוב בקיץ אז על אחת כמה וכמה היא תחפש שחקן שייתן מספרים. כמובן שתמיד יש את אופציית חו"ל, אבל אני פחות רואה את זה קורה במקרה של שבירו.
2.מוחמד שכר - 6 שערים ו-6 בישולים לקיצוני לבטח יתנו לו את תואר שחקן העונה של הצפוניים. אמנם יש לשכר בן ה-26 חוזה לעוד עונה, אבל אני בטוח ששרצקי ייתן לו ללכת כדי לא "להרוויח" שחקן ממורמר בסגל. הוא יוכל להתאים לכל קבוצה בארץ, בין אם כשחקן מחליף באחת משלוש הגדולות או כשחקן הרכב בכל אחת משאר הקבוצות בליגה.
3. זיו מורגן - המגן הימני בן ה-23 היה אחד מנקודות האור הבודדות של הגנת ק"ש העונה. כבר בחורף פורסם שהפועל ב"ש התעניינה בו, אבל אז זה לא יצא לפועל, האם הפעם, אחרי הפריצה של שגיב יחזקאל, זה יקרה?
4. סנין סבאיי - החלוץ מחוף השנהב כבש 5 שערים העונה (כולל מספרת אדירה במשחק הירידה) ובישל שניים נוספים. יש לו חוזה עד קיץ 2025, ככה שאולי יש סיכוי שיישאר עם הקבוצה בלאומית, אבל אני פחות רואה את זה קורה.
בנוסף אליהם, רועי קהת מסיים חוזה ואין לדעת אם ימשיך או לא. גם השוער דז'יוגאס ברטקוס מסיים חוזה וצפוי לעזוב את הקבוצה ואולי גם את ישראל, וגם הבלם עאיד חבשי מסיים חוזה ויעזוב (אני מעריך שיחתום בסכנין/ריינה). טימו מוזי יחזור אוטומטית למכבי חיפה, אך ייצא להשאלה נוספת כשמ.ס אשדוד מעוניינת בשחקן. בנוסף, בקבוצה ינסו להשאיר את סמואל בראון על מנת שזה יוביל את הקבוצה בליגת המשנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
* אנו רואים בחומרה רבה שליחת טורים המתורגמים ומועתקים מילה במילה מאתרים זרים, וגולשים שינהגו כך לא יורשו לפרסם בקיק.