ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מבצע 'מגן וחץ'

דריכות לקראת תגובת הג'יהאד האסלאמי, מקלטים נפתחו גם במרכז

במערכת הביטחון נערכים לשלב השני של מבצע 'מגן וחץ' שיגיע לאחר תגובת ארגון הג'יהאד האסלאמי, ששלושה מבכיריו חוסלו הלילה ברצועת עזה | מקלטים נפתחו הבוקר בערים במרכז הארץ | דובר צה"ל: "הכול נעשה תוך שניות. מדובר בתקיפה אווירית מורכבת מאוד" | צפו בתיעוד

דריכות לקראת תגובת הג'יהאד האסלאמי, מקלטים נפתחו גם במרכז
מגן וחץ צילום: פלאש 90

בישראל נערכים לקראת תגובת הג'יהאד האסלאמי שלפי הערכות תגיע בשעות הקרובות. בעזה נערכות בשעה זו הלוויות של בכירי הארגון שחוסלו הלילה ע"י חיל האוויר במכת הפתיחה של מבצע 'מגן וחץ'. לפי שעה, בישראל לא יודעים להעריך את היקף התגובה והאם ארגון חמאס יצטרף ללחימה, מה שעלול להחמיר את היקף ההסלמה.  הבוקר הודיעו ראשי ערים נוספות על פתיחת מקלטים. המקלטים נפתחו במספר ערים בדרום, בשפלה ובמרכז.

עם פתיחת מבצע "מגן וחץ", שר הביטחון יואב גלנט אישר הבוקר גיוס מילואים לתפקידים נדרשים במערכים השונים, בהתאם לצרכי צה"ל.

"מדובר בתקיפה אווירית מורכבת מאוד בלב השטח הבנוי", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "התקיפה האווירית שהתבססה על המודיעין היא בעצם בוצעה בשלושה יעדים במקביל.  40 מטוסים, כלי טיס לא מאוישים ומסוקים. מדובר על מקצוענות בתכנון ודיוק בביצוע. יש פה תכנון בפינצטה בלב אוכלוסיה מהצפופים בעולם. שניות בודדות בין תקיפה לתקיפה".

"הכול נעשה תוך שניות. שלושת הפעילים שהיו בדירות מצאו את מותם. ובין 6-7 הרוגים נוספים בתקיפות האלה. מדובר בתקיפה מאוד מורכבת. עוד הותקפו 10 יעדים. מצבורי אמל"ח וייצור. אנחנו מחזקים את תושבי הדרום והעוטף. סגרנו את חוף זיקים ועצרנו את הרכבת ושינויים בצירים. לכל היישובים יש גישת יציאה. אני קורא לאזרחים בעוטף להשמע להנחיות פיקוד העורף".

הלילה, כאמור, צה"ל פתח במבצע 'מגן וחץ' ברצועת עזה, נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי. בפתיחת המבצע חוסלו שלושה בכירים בארגון. לפי צה"ל, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון.

מטוסי קרב תקפו וסיכלו את בכיר ארגון הג'יהאד האסלאמי, חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, חליל בהיתיני הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב.

במקביל מטוסי קרב חיסלו בכיר נוסף של הג'יהאד האסלאמי, טארק עז אלדין האחראי על אכוונת פעולות הגא"פ באיו"ש מרצועת עזה ובעת הנוכחית, תכנן וקידם פיגועים נוספים כנגד תושבי מדינת ישראל. טארק עז אלדין בן 49 במוצאו מעראבה שבשומרון. במהלך השנים האחרונות, התקדם לדרג הפיקוד של הגא"פ בעזה עז אלדין היה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ואכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי מדינת ישראל מרצועת עזה.

בנוסף חוסל ג'אהד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. ע'אנם בן 62, תושב העיר רפיח, אחד מהפעילים הבכירים והותיקים ביותר של ארגון הטרור, מילא מספר תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמל"ח בין הגא"פ לחמאס ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, באיו"ש ובחו"ל.

מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד