פרץ של שמחה מילא את 'פוטפרינס סנטר' בפיניקס לאחר ה-124:129 של הסאנס הלילה (בין ראשון לשני) על דנבר שקבע 2:2 בסדרה בין השתיים במסגרת חצי גמר המערב. 72 נקודות משותפות של דווין בוקר וקווין דוראנט (36 כ"א) האפילו על 53 נקודות של ניקולה יוקיץ' בצד של הנאגטס.
למרות הופעת הענק של סנטר האורחת, התקרית שתפסה את מירב תשומת הלב מהמשחק הלילה הייתה העימות שלו עם מאט אישביה, הבעלים של הסאנס. יוקיץ' רצה להכניס כדור שיצא החוצה כדי לצאת להתקפה מהירה, אך הכדור, שנהדף ליציע - הוחזק אצל אישביה, שלא שחרר אותו. יוקיץ' דחף את הבעלים של היריבה, וקיבל על כך עבירה טכנית. עקב כך, בארה"ב יש כאלה שקראו להרחיק את הסרבי ממשחק מספר 5.
1 צפייה בגלריה
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
יורחק? ניקולה יוקיץ' עם בעלי פיניקס מאט אישביה
(AP Photo/Matt York)
בסיום המשחק יוקיץ' התייחס לתקרית עם אישביה: "אמרו לי שנתתי מרפק לאוהד, אבל הוא זה שנתן לי את המרפק. חשבתי שהליגה אמורה להגן עלינו. זה לא משנה שהוא הבעלים של פיניקס - הוא ישב ביציע, אז הוא למעשה אוהד ולא חלק מהמשחק".
על האפשרות שיורחק או ייקנס: "הם יקחו את הצד של אוהד ולא של השחקן? לא מדובר בי אישית, אלא על הגנה על שחקנים אל מול אוהדים. אם זה מה שהם יחליטו, אז שיהיה. ניסיתי להשיג בחזרה את הכדור, והוא לא שחרר - הוא השפיע על המשחק".
השופט טוני בראדרס, שפסק על הטכנית לרעת יוקיץ', הסביר את החלטתו: "הכדור יצא החוצה והיו אוהדים שהחזיקו בו. יוקיץ' ניגש לקחת את הכדור, לקח אותו מהאוהד, ואז דחף אותו בצורה מכוונת, לכן הוא קיבל עבירה טכנית".
מאמן דנבר מייק מאלון: "אני חושב שזה משוגע שניקולה קיבל עבירה טכנית. איזה אוהד החזיק את הכדור כאילו הוא חלק מהמשחק - פשוט שחרר את הכדור בנאדם. אני לא שם ז** על כך שמדובר בבעלים של הסאנס, ממש לא איכפת לי". על ההפסד עצמו אמר מאלון: "ניסינו לגרום לשחקנים אחרים שאינם בוקר או דוראנט לנצח אותנו, ולא הצלחנו".
בצד השני, דווין בוקר, שכאמור היה נפלא עם 36 נקודות, הוסיף גם שיא קריירה בפלייאוף, כשסיים עם 12 אסיסטים. "ניסיתי לקבל החלטות מהירות, לגרום להגנה לשלם", הסביר בוקר את אסטרטגיית המשחק שלו הלילה. "אני פשוט רוצה לנצח. לא איכפת לי ממדד היעילות, אני פשוט ממשיך לתקוף, ממשיך לשחק בקשיחות".