אליפות העולם בג'ודו נפתחה היום (ראשון) בדוחא, קטאר. הנבחרת הישראלית מונה תשע ספורטאיות ושמונה ספורטאים שיתחרו במהלך השבוע הקרוב, כאשר הפעם הנבחרת תתחרה רק בקטגוריות האישיות ולא בקבוצתית.
במסגרת יום התחרות הראשון ספגה הנבחרת הישראלית אכזבה משולשת, כאשר שירה ראשוני, תמר מלכה (48 ק"ג) וים וולצ'ק (60 ק"ג) הודחו זה אחר זה במהלך הסיבוב השני.
1 צפייה בגלריה
ראשוני. אכזבה
ראשוני. אכזבה
ראשוני. אכזבה
(רויטרס)
וולצ'ק, שסיים חמישי באליפות העולם הקודמת שנערכה באוקטובר, פתח את היום שלו נגד דיוויד פולקרבק הצ'כי וניצח בזכות שני ווזארים. בסיבוב השני הוא פגש את המדורג שלישי בעולם, הרים לי הקוריאני, הפסיד 37 שניות לסיום וסיים את דרכו בתחרות. לא כך דמיין וולצ'ק את יום ההולדת ה-20 שלו.
מלכה, שבגרנד סלאם ת"א זכתה במדליית כסף התחרתה בסיבוב הראשון מול צ'ן האו לין מטאיוואן ורשמה ניצחון בשכות ווזארי 23 שניות לסיום. בסיבוב השני היא כבר הודחה בווזארי מול אביבה אבוז'קינובה מקזחסטן, וסיימה את דרכה בתחרות.
ראשוני, שהגיעה לאליפות כמדורגת דילגה סיבוב ופתחה את היום שלה בסיבוב השני, מול מארוסה סטנגר הסלובנית. האחרונה שלטה במרבית הקרב, שנכנס לניקוד זהב. שלוש וחצי דקות לתוספת הזמן הגיע הריתוק ו-ווזארי שהכריע את ההתמודדות עבור סטנגר. הסלובנית השלימה ניצחון חמישי מול ראשוני (לעומת ניצחון אחד של הישראלית).