עוד אבן בדרך לאולימפיאדה: אליפות העולם בג'ודו יוצאת לדרך בקטאר

חצי שנה אחרי המונדיאל, בקטאר תצא היום לדרך אליפות העולם בג'ודו • 17 ישראלים וישראליות ייקחו בה חלק, וינסו לגבור על הטובים בעולם בדרך לזכייה במדליות המיוחדות, שעשויות מחול • אורן אהרוני, עם כל מה שצריך לדעת לקראת התחרות החשובה של השנה

טדי רינר. 10 זכיות בתואר. צילום: AFP

רק לפני חצי שנה קטאר אירחה בדוחא את המונדיאל, שזכה לשבחים על הארגון ועל רמת המשחקים, והחל מהיום יתקיים אירוע ספורט גדול נוסף במדינה, עם פתיחתה של אליפות העולם בג'ודו (שידורים בערוץ הספורט).

עבור המארחת, מדובר בעוד צעד לעבר היעד הגדול באמת - אירוח המשחקים האולימפיים ב־2032, שאליו היא מכוונת. רק לאחרונה היא זכתה גם באירוח אליפות העולם בכדורסל ב־2027, והיד עוד נטויה.

660 ספורטאים וספורטאיות מ־99 מדינות ייאבקו בשמונת הימים הקרובים על 15 תארים: שבע קטגוריות אישיות לגברים, מספר דומה לנשים והאירוע הקבוצתי המעורב ביום האחרון. לא פחות חשוב מהתארים, המתחרים ינסו להשיג נקודות דירוג שיעזרו להם להיכנס למשחקים האולימפיים בפריז בשנה הבאה. מי שיעמוד ראשון על הפודיום יזכה בלא פחות מ־2,000 נקודות.

במטרה להדגיש את אתר המורשת זקרייט שבמדינה, מארגני הטורניר הצהירו כי בכל מדליה יש 28.8 גרם של חול שנבחר בקפידה. כך נוצר חיבור בין המסע של הספורטאים מתחילתו ועד סופו לבין הנרטיב מעורר ההשראה של הקדמה של קטאר.

השמות הגדולים

כיאה לאליפות השנייה בגודלה בענף בשנים האחרונות, לא מעט שמות בולטים הגיעו לקטאר ועשויים לספק שבוע מרגש במהדורה ה־62 של התחרות, שתתקיים לראשונה בהיסטוריה בעיר הבירה של מדינת המפרץ הערבי.

אחד מהכוכבים הראשיים הוא הצרפתי טדי רינר (מעל 100 ק"ג), שזכה בתואר עשר פעמים עד כה - שיא של כל הזמנים - וינסה להוסיף עוד אחד לארון העמוס שלו: "יש לי מוטיבציה כמו שלא היתה לי מעולם", אמר הג'ודוקא ערב האליפות.

בנבחרת הנשים של צרפת, העיניים יהיו נשואות לקלריס אגבגננו (עד 63 ק"ג), שברזומה שלה יש שבע מדליות באליפויות העולם, כולל חמש מזהב. היא רחוקה שתי מדליות בלבד מלהשוות את השיא של ריוקו טאני היפנית ושל טונג וון הסינית, שהן הנשים המצליחות ביותר - עם שבעה תארים כל אחת.

המשימה לא תהיה פשוטה עבור קלריס, מאחר שהיא חזרה לסבב רק לאחרונה, אחרי הולדת בתה בקיץ שעבר. התחרות הראשונה שבה השתתפה היתה הגרנד סלאם בתל אביב, שבו סיימה רק שביעית.

קלריס. חוזרת אחרי חופשת לידה, צילום: AFP

בראש נבחרת יפן החזקה (כמו תמיד) עומדים האלופים האולימפיים האחים היפומי ואוטה אבה, וכל אחד מהם ירצה לזכות בתואר הרביעי שלו ולהצעיד את המדינה פעם נוספת למקום הראשון בטבלה. לשניהם לא תהיה משימה פשוטה, מכיוון שיש כמה יריבים שיכולים להפתיע.

לאחר פרישתו של האלוף האולימפי המכהן שוהיי אונו, קטגוריית המשקל עד 73 ק"ג נראית פתוחה מתמיד, והאלוף מ־2017 השימוטו סואיצ'י ינסה למלא את החלל שהותיר עמיתו היפני. ג'ודוקא נוסף שכדאי לצפות בו הוא לוקאש קרפאלק הצ'כי, שחזר לקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג ומחפש תואר עולמי שלישי.

אוטה אבה, צילום: רויטרס

דור העתיד

מי שמחפש את דור העתיד, שיש לו פוטנציאל גדול לקחת את הזהב, צריך לשים עין על אלופת העולם ואירופה לנוער איי צונודה רוסטאנט, (עד 70 ק"ג). הספרדייה בת ה־21 סיימה בשלושה פודיומים רצופים בגרנד סלאם, כולל זכייה בפריז, ויכולה להיות אחת מההפתעות הנעימות בדוחא.

שמות בולטים נוספים שצפויים לככב באליפות: רפאלה סילבה הברזילאית (57 ק"ג), רומנה דיקו הצרפתייה (משקל פתוח), לאשה שבדאטואשווילי הגאורגי (עד 73 ק"ג) ועוד.ביום הפתיחה התחרות תצא לדרך בשעה 10:30, ובכל יום קרבות המדליות יחלו ב־18:00.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר