מכבי חיפה היא עדיין הקבוצה הטובה בליגה, אין על כך כל ערעור. אבל... מאז שנודע כי ברק בכר מועמד לכוכב האדום בלגרד חלה הידרדרות בהישגי הקבוצה – ויש להניח כי המשמעת התרופפה ועמה מחויבות השחקנים. לי זה נראה כאילו גם בכר עצמו כנראה לא "רעב" בלשון המעטה, להוט לסיים את העונה, אינו מקדיש אותו מרץ והדרישות שלו מהשחקנים התפוגגו.
אין במכבי חיפה כרגע ישות שמכתיבה ומנהלת על המגרש מלבד בכר, למרות עוזריו. נכון שלעתים בכר נתקל בשחקנים שראויים להרכב הראשון אבל נמצאים בתקופה ירודה יותר. אז מה? העומק שיש במכבי חיפה אמור היה לחפות על כך בקלות רבה.

1 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)

מנגד, הפועל באר שבע, שבהגדרה עדיין הינה קבוצה בבנייה – נראית נמרצת יותר ובעיקר להוטה יותר להישגים. מעבר לכך, יש לה מאמן נמרץ כאליניב ברדה שרוצה בכל כוחו להשתוות להצלחותיו של מאמנו בעבר בכר. ומה עם מכבי ת"א? היא נשכחה מהליגה כבר לפני 3 מחזורים לפחות, אינה מהווה פקטור לאליפות בעת הזו אבל, וכאן האבל הגדול, יכולה ורוצה להפריע למכבי חיפה. השחקנים והאוהדים מעדיפים בסתר ליבם את הפועל באר שבע כזוכה באליפות. אפילו אם יתקיים משאל רחב במדינה, למרות כמות האוהדים העצומה מחיפה יסתמן יתרון לב"ש ברצון הקהל.
למרות האמור לעיל, מכבי חיפה היא עדיין בעלת הסיכויים הגבוהים יותר ובאופן ברור לזכייה באליפות. יש לזכור ולכבד זאת בהתחשב בעונה עמוסה ורצף הזכיות באליפות. המאמן הבא, מי שזה לא יהיה, יקבל תשתית מצומצמת יותר ובעיקר "רעב" מופחת לתארים מצד השלד המוביל בקבוצה, כך שקל לא יהיה, לא מכל היבט. יש להניח כי אוהדיה של מכבי חיפה מבינים זאת היטב ויעשו כל שביכולתם לעודד את הקבוצה במשחקה הקרוב עם מכבי תל אביב, לטובת ניצחון בדרך לזכייה. אבל לטובת הליגה ובעיקר כדי למנוע שעמום, רצוי שמכבי תל אביב תעשה את העבודה עבור הפועל באר שבע.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.