י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ימסור המלצות

במטרה לצמצם הדלפות: היועמ"שית מינתה גורם חיצוני

בהרב מיארה גורם חיצוני בעל ניסיון בגופי ביטחון שיגבש בעבורה דרכים מעשיות לצמצום הדלפות מתיקי חקירה. הגורם שמונה נדרש למסור לה את ההמלצות עד לחודש ספטמבר

במטרה לצמצם הדלפות: היועמ"שית מינתה גורם חיצוני
בית משפט צילום: FREEPIK

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מינתה בתקופה האחרונה גורם חיצוני בעל ניסיון בגופי ביטחון שיגבש בעבורה דרכים מעשיות לצמצום הדלפות מתיקי חקירה. הגורם שמונה נדרש למסור לה את ההמלצות עד לחודש ספטמבר. כך דווח בכאן 11.

מספר חודשים לפני כניסתה של בהרב מיארה לתפקיד, פורסם כי הדס קליין ביקשה להוסיף על עדותה כי לבקשת שרה נתניהו נקנה בעבורה צמיד זהב משובץ יהלומים בשווי של כ-41 אלף דולר. היה זה ערב תחילת עדותה בבית המשפט.

בעקבות כך השופטים בתיק האלפים אמרו כי "לא ניתן לעבור על כך לסדר היום, מקום בו הודלפו חומרי חקירה ערב הדיון, ואנו מצפים מרשויות החקירה שיפעלו לבירור העניין ושיעשו כל שנדרש למנוע הדלפות בעתיד".

על פי מסמך שהגישה המדינה לבג"ץ לקראת הדיון בשבוע הבא בעתירת סנגורי נתניהו, המבקשים להורות על פתיחת חקירת ההדלפות מהתיק הזה, עולה כי היועמ"שית הוציאה בתחילת כהונתה הנחיה כללית לפעול לצמצום הדלפות, ובמשרדה אומרים כי הדבר כבר מקבל ביטוי בהתנהלות המערכות שעליהן היא מופקדת.

גלי בהרב מיארה מינתה כצופה פני עתיד, גורם חיצוני בעל ניסיון בגופי ביטחון על מנת לגבש המלצות מעשיות במטרה להביא למניעת מסירת מידע אסור בגילוי ולסגירת פרצות עד כמה שניתן. היועמ"שית הבהירה לו בכתב המינוי כי יוכל להיפגש ולהתייעץ לשם כך עם כל גורם רלוונטי שימצא לנכון, ולקבל כל מידע וסיוע שיידרש לו.

בתוך כך, היועמ"שית סבורה כי במקרה הספציפי של הדלפת העדות על רכישת הצמיד אין לפתוח בחקירה, ובכך היא מקבלת את המלצת פרקליט המדינה וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה.

גלי בהרב מיארה הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד