דירוג הטניסאים הישראלים בעולם נכון להיום הוא בלתי נתפס: הטניסאי הבכיר עידן לשם מדורג 325 בעולם בלבד, דניאל צוקרמן 356, בן פתאל 456 וישי אוליאל 525. בנשים, לינה גלושקו, אחותה של יוליה גלושקו, מדורגת 274.
שנות ה-2000 היו מהמפוארות בטניס הישראלי, עם טניסאי-על והישגים מדהימים. ב-3 בפברואר 2003 הצליחה אנה סמאשנובה להיות הראשונה מישראל שמגיעה לדירוג שיא - מקום 15 בעולם. סמאשנובה רשמה הישגים מדהימים כמו ניצחון על קים קלייסטרס שדורגה 3 בעולם, העפילה עד חצי גמר טורניר ברלין, לקחה את טורניר וינה, ואף הצליחה להביס בגמר טורניר שנגחאי את אנה קורניקובה. שלוש שנים קודם לכן, בשנת 2000, הדהימה סמאשנובה בת ה-15 את ישראל כאשר הפכה אלופת טורניר רולאן גארוס לנוער. בגיל 31 פרשה מטניס מקצועי.

1 צפייה בגלריה
ארליך ורם
ארליך ורם
ארליך ורם
(צילום: gettyimages)

ב-2007 עלתה שחר פאר למקום ה-15 בעולם, אחרי הפסד לסרינה וויליאמס ברבע גמר אליפות אוסטרליה. בינואר 2011 עלתה לדירוג שיא נוסף, 12 בעולם. אחרי שהצליחה להעפיל לסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2011, עלתה לדירוג מדהים: 11 בעולם. בשנת 2017 פרשה פאר סופית. גם יוליה גלושקו הגיעה לדירוג נהדר, כשבשיא דורגה 79 בעולם בשנת 2014. שנת 2007 זכורה בטניס הישראלי כשנה שבה הצליחה נבחרת הפדרציה של ישראל להגיע, בפעם הראשונה, אל הבית העליון. בבית זה שיחקו 8 נבחרות טניס הנשים הטובות ביותר בעולם. הניצחון הושג בעזרת תוצאה של 1:4 על נבחרת אוסטריה.
בשנת 2009 הגיע דודי סלע בגברים לדירוג השיא - מקום 29. אחד מן המשחקים הבלתי נשכחים של גביע דייויס בישראל נרשם בספטמבר 2007. נבחרת צ'ילה הגיעה לכאן כדי לנצח בקלילות. סלע נתן את אחת מתצוגות הטניס המדהימות של חייו, כאשר גבר על הטניסאי הצ'יליאני המפורסם, פרננדו גונסאלס (6 בעולם!), בחמש מערכות מפרכות ודרמטיות. הקהל ברמת השרון קיבל משחק נדיר ביותר, כזה שלא נראה כאן מאז 1993.
הצמד אנדי רם ויוני ארליך הוא ללא ספק סיפור ההצלחה הזוגי הגדול ביותר של הטניס הישראלי. שנת 2008 היתה "תור הזהב" של השניים. בינואר, הצליח הצמד "אנדיוני" לזכות באליפות אוסטרליה הפתוחה, הישג גראנד סלאם ראשון בקריירה של השניים. הניצחון המדהים הזה העניק לרם וארליך צ'ק מדהים לא פחות: 446,000 דולרים אוסטרליים. חודשיים לאחר מכן הם כבר לקחו את טורניר אינדיאן וולס. ההישגים הבולטים הללו הביאו אותם הכי גבוה שיש: המקום הראשון בעולם, לפי דירוג הזוגות השנתי של הסבב העולמי לגברים (ATP), התאחדות הטניסאים המקצוענים. אנדיוני זכו בהמשך גם בטורנירים נוספים, אך הגראנד סלאם האוסטרלי ההוא נותר פסגה זוגית מתוקה ונדירה עד מאוד. אנדי רם פרש מטניס ב-2014.
היתה גם את העלייה המפורסמת לחצי גמר גביע דייויס. זה קרה ביולי 2009. ישראל אירחה את נבחרת רוסיה בטניס, בהיכל יד אליהו בתל אביב. למרבה התדהמה, ניצחה הנבחרת הישראלית. בחצי הגמר פגשנו את הנבחרת הספרדית, האלופה לשנת 2008. הספרדים גברו עלינו 1:4 אבל עצם ההישג – עלייה לחצי הגמר – נותר בעינו. גם בשנות ה-80 רשמה ישראל הישגים נאים כאשר שלמה גליקשטיין הגיע למקום 22 בעולם, ועמוס מנסדורף למקום 18.
נדמה שענף הטניס בקריסה, נדמה שאליפויות הנוער שזכה בהן עוליאל בעבר נדחקו הצידה והוא לא הצליח להושיע את המצב. אולי זה היעדר תקציבים, אולי היעדר כישרונות, אך נדמה שבסופו של דבר צריך להתבצע כאן חריש עמוק, ובנייה מחודשת למען עתיד הענף הזה שנתן לנו כל כך הרבה רגעי אושר ב-20 השנים האחרונות, וכיום נראה שהולך ודועך לנגד עינינו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.