עשרה ימים בלבד לאחר מינויו ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השר לביטחון הפנים לשעבר, עמר בר-לב, השתתף היום (חמישי) בהפגנת מחאה בבני ברק על שוויון בנטל מול ביתו של הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג האגף הליטאי ביהדות התורה, ומי שירש את הרב חיים קנייבסקי, מה שגרם לקריאה ברשת ובקרב פוליטקאים חרדים להחרים את המאפייה.
בר-לב אף פרסם אף תיעוד בחשבון הטוויטר שלו מההפגנה, וכתב: "עכשיו בבני ברק עם אחים לנשק. ומה הקשר בין ההפיכה המשטרית לשוויון בנטל? מעבר ובנוסף לחשיבות שרות ביטחון לכל, חוק ה'אין שוויון בנטל', שבכוונת הקואליציה לחוקק הוא השוחד של נתניהו ולוין למפלגות החרדיות בכדי שיצביעו בעד ההפיכה המשטרית".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
4 צפייה בגלריה
עומר בר לב בהפגנה
עומר בר לב בהפגנה
בר-לב בהפגנה
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של עמר בר-לב)
4 צפייה בגלריה
הציוץ של בר לב
הציוץ של בר לב
הציוץ של בר-לב
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של עמר בר-לב)
ההתנהגות של בר-לב נתפסה בחלק מהרחוב החרדי כ"ביזוי התורה ופגיעה בכבוד תלמידי חכמים", והמחאה, שהחלה ברשת, הובילה לכך שמוסדות וארגונים גדולים בחברה החרדית, ובהם ישיבות שבהן מאות תלמידים, שוקלות להפסיק את ההתקשרות עם אנג'ל. מדובר בישיבות שפועלות במתכונת פנימייה עם הזנה מלאה.
מוקדם יותר, גם חברי כנסת הביעו את התנגדותם לפעולה של בר-לב. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, צייץ: "לעמר בר-לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה! צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. בר-לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר".
4 צפייה בגלריה
הציוץ של גפני נגד בר לב ואנג'ל
הציוץ של גפני נגד בר לב ואנג'ל
הציוץ של גפני נגד בר-לב ואנג'ל
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של עמר בר-לב)
4 צפייה בגלריה
הציוץ נגד בר לב ואנג'ל אותו אריה דרעי צייץ מחדש
הציוץ נגד בר לב ואנג'ל אותו אריה דרעי צייץ מחדש
הציוץ נגד בר-לב ואנג'ל אותו אריה דרעי צייץ מחדש
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של אריה דרעי)
ח"כ אריה דרעי, צייץ מחדש את הציוץ של העיתונאי החרדי יעקב ריבלין, שכתב: "למה הוא לא הולך להפגין בירושלים מול בד"צ העדה החרדית, שגם חבריה לא מתגייסים? כי אז הוא יאבד את ההכשר מחר בבוקר. אני קורא לכל חברי הליטאים (חסידים גם יכולים להצטרף למרות שלא הפגינו מול אדמו"ר) להחרים את אנג'ל. לא חסרים תחליפים".
ח"כ יעקב אשר: "עומר, כנראה ששוב התבלבלת. אתה כבר לא פוליטיקאי. כמייצג חברה ציבורית הנך מחוייב לנהוג בכבוד בלקוחותיה ולא לפגוע ברגשותיהם. אם אנג'ל החליטה שהצרכנים החרדים אינם רצויים בעיניה, היא מוזמנת לפרסם זאת על מדפי הלחם בסופר, ולא במחאה מבישה מול ביתו של מנהיג עולם התורה".
סגן השר במשרד ראש הממשלה, אורי מקלב: "אדם שהיה בתפקידים ציבוריים כאיש פוליטי וכשר בממשלה וכעת בתפקיד ניהולי ומסחרי מביע עמדות קיצוניות כלפי הציבור החרדי והימין, תוקף ציבור בא להפגין ושותף פעיל בהסתה כנגד הציבור החרדי צריך לשלם מחיר".
הקריאה להחרים את מאפיית אנג'ל עשויה לפגוע בה, שכן הציבור החרדי נחשב לצרכן משמעותי בשוק הלחמים.