קשה לזכור מתי בפעם האחרונה הייתה סערה והתעניינות כה גדולה סביב סדרת פלייאוף ביורוליג. לא מעט מפגשים בין יריבות מרות נרשמו, כולל מפגש קלאסיקו בין שתי הגדולות של ספרד, אך מה שקורה בסדרת רבע הגמר בין פרטיזן בלגרד לבין ריאל מדריד - שיתמודדו הערב (חמישי, 21:30) ראש בראש במשחק מספר 4 - הוא חסר תקדים.
ככל הנראה, אף חובב כדורסל לא צפה כי הסדרה בין השתיים תגיע לנקודת רתיחה כה גבוהה. על אף שעל הקווים של הסרבים עומד המאמן המעוטר באירופה, ז'ליקו אוברדוביץ', הסגל שלה לא אמור היה להוות יותר מידי בעיות עבור הבלאנקוס. ובכל זאת, פרטיזן הדהימה עם סל ניצחון של קווין פאנתר במשחק הראשון, ובמשחק השני הגדילה והתעללה במארחת (שסיימה במקום השלישי והחזיקה ביתרון הביתיות), כשהוליכה בפער דו-ספרתי עד שאותה קטטה המונית - שכל אירופה דיברה עליה - פרצה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי פרטיזן
אוהדי פרטיזן
רק שיסתיים בשלום. הבלגן במשחק מספר 2 במדריד
(צילום: EPA/Juan Carlos Hidalgo)
3 צפייה בגלריה
אוברדוביץ'
אוברדוביץ'
המלך של בלגרד. אוברדוביץ'
(צילום: ANDREJ ISAKOVIC / AFP)

"מאלאס אין מדריד"

אותה מהומה אלימה שהובילה לסיום המשחק והרחקתם של לא פחות מ-21 שחקני שתי הקבוצות היא אולי אות קלון ליורוליג, אך גם מלמדת על קפיצת מדרגה בכל הנוגע לטירוף עמו הגיעו השחקנים לסדרה. המראות מאותן אירועים הזכירו לרבים את אירועי ה"מאלאס אין דה פאלאס" מ-2005 בין שחקני דטרויט פיסטונס לבין שחקני ואוהדי אינדיאנה פייסרס, כאשר לא מעט כינו את אותם אירועים ממשחק מספר 2 בסדרה זו כ"מאלאס אין מדריד".
וכך, מפעל שמעורר עניין בקרב אותם חובבי כדורסל ולא ממש מצליח להגיע לקהלים חדשים, החל פתאום להכות גלים ברחבי העולם. "פרטיזן בלגרד" הפכה לאחד הערכים המחופשים ביותר בגוגל בימים האחרונים. אוהדי פרטיזן ידועים כאחד הקהלים הביתיים באירופה, אך הכרטיסים למשחקים 3 ו-4 בסדרה, הנערכים בבירת סרביה, נחטפו בשבוע שעבר תוך שעות ספורות, כאשר אתרי ההזמנות קרסו מספר רב של פעמים מרוב עומס.
השלט המכוער נגד דז'נאן מוסה
אוהדי פרטיזן בטירוף
אוהדי פרטיזן מוכנים לעמוד במדרגות כדי לצפות במשחק
והיה גם צד שלילי. אלפי אוהדים צבאו על המלון בו שוהה ריאל בבלגרד והפריעו להם במהלך הלילה עם זיקוקים, אבוקות ונפצים. מי שעמד במוקד אוהדי פרטיזן היה דז'נאן מוסה, הכוכב הבוסני של ריאל, שזכה להקנטות ברשתות החברתיות. שיא השיאים היה שלט שנתלה ברחובות בלגרד ובו הכיתוב המתייחס למוצאו ולמעשה הזוועה שנעשו בבוסנים במהלך מלחמת האזרחים ביוגוסלביה בשנות ה-90.
ובכל זאת, ריאל הצליחה להישאר שלשום בחיים עם ניצחון חוץ באולם הגועש והמפוצץ בבלגרד וצימקה ל-2:1. כעת, חלק מהשחקנים שהורחקו צפויים לחזור למשחק מספר 4 (מתיאס לסור אצל הסרבים, גבריאל דק אצל הספרדים) והמארחת תקווה לא לשמוט את יתרון הביתיות אותו גנבה בשני משחקי החוץ בספרד.
לקראת משחק מספר 4, בפרטיזן שואבים עידוד גם מהיכולת של ים מדר שהציג יכולת טובה למדי שלשום, פתח בחמישייה וסיים עם 12 נקודות לצד 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-21 דקות. מדר קלע 10 נקודות כבר ברבע הראשון, אבל אז הסתבך בבעיית עבירות.

"השועל" הסרבי יעשה זאת שוב?

עד כמה ישנו טירוף בבלגרד סביב המשחק הזה אפשר לקבל גם מבחינת כמות הצופים שהגיעה שלשום לאולם. 20,091 אוהדים צבעו את ה"סטארק ארנה", קבעו שיא יורוליג חדש למשחק פלייאוף בודד וסיפקו תפאורה מהסרטים. כן, הם גם הביעו מחאה על אירועי המשחק הקודם, אבל בעיקר עשו כבוד ל"שועל הסרבי", שמחזיק ברזומה יוצא דופן: ניצחון ב-21 מתוך 22 סדרות היורוליג בהן עמד על הקווים.
3 צפייה בגלריה
אוהדי פרטיזן
אוהדי פרטיזן
שיא יורוליג חדש. אוהדי פרטיזן
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
אוברדוביץ', למרות (ויש שיגידו בעקבות) ההפסד הלהיט את הקהל עם הסימון "2", כשהוא מתכוון למשחק הרביעי. "הייתה לנו בעיה בהתקפה, אנחנו צריכים לתקן את זה, יש לנו את המשחק הבא לשנות מה שצריך", הסביר.
בסיום, הוא דווקא ביקש להרגיע את הרוחות: "מה שהייתי רוצה זה שהאוהדים שלנו יבינו שזה חלק מהספורט, כי מה שקרה במשחק הקודם עבר את הגבול. השחקנים דיברו ביניהם, וזה צריך להסתיים. בשני המשחקים האלה נתקלנו באירוח פנומנלי מריאל. כולם פה הרגישו את זה".
מנגד, מאמן ריאל מדריד, צ'וס מתאו, סיכם: "ידענו שזה הולך להיות משחק קשה, זה כנראה יהיה ככה עד סוף הסדרה. מה שבטוח, יהיה לוהט".