יום כיפור של בית הדין לכדורגל

העיניים של אוהדי הכדורגל נשואות כעת אל בית הדין של ההתאחדות • האם תנהגו כפי שביטלתם את עונש הרדיוס של באר שבע בגלל לחץ של אלונה ברקת או שיעקב שחר יפעיל את קסמיו? התנהלות של בתי הדין לכדורגל חייבת לעבור שינוי מהיסוד

מהומת אלוהים בטרנר, צילום: אלן שיבר

עם כל הכבוד לרפורמה המשפטית במערכת המשפט הישראלי, הרפורמה הצודקת והדרושה ביותר בענייני משפטי, צריכה להיות קודם כל בבית הדין לכדורגל הישראלי.

פעם אחר פעם הדיינים של הכדורגל עושים איפה איפה בין קבוצות כדורגל ולא שופטים נכונה את המקרים גם אם הם דומים או חמורים בהרבה יותר.

סק בלב המהומה, הערב בטרנר,

המבחן הגדול של בית הדין לכדורגל הולך להיות כעת אחרי משחק העונה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע בטרנר, בו ניצחו האדומים מבירת הנגב בשניות האחרונות של הסיום ודחו את האליפות של הירוקים מהכרמל, הדבר הוביל לקטטה מכוערת בסוף המשחק. בית הדין לכדורגל ייבחן במידת העונש שיהיה בפניו ברגע שתובע האחדות לכדורגל יניח על שולחן את דוח אירועי המשחק.

הבלגן הגדול בטרנר, צילום: אלן שיבר

עד שזה יקרה, בואו נדמיין ביחד שהקבוצות הללו היו למשל מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, מה לדעתכם היה העונש שהן היו מקבלות? ניחשתם נכונה, הן היו מקבלות רדיוסים, הורדת נקודות וכל העונשים הכבדים ביותר שקבוצת כדורגל יכולה לקבל.

מהומת אלוהים בטרנר,

קבוצות כמו מכבי חיפה, הפועל באר שבע, בני סכנין והפועל תל אביב לא מקבלות פסיקות הזויות שלפי התביעות שהן מקבלות מתובע התאחדות לכדורגל וכך אני משער שיהיה גם הפעם. במקרה הטוב זה ייגמר בקנס כספי או ב'נו נו נו'. גם בירושלים וגם בתל אביב מקבלות הקבוצות עונשים חסרי תקדים על זריקת מצית, אבוקות וקריאות גנאי כאלו ואחרות לבין אלימות בזויה.

מהומת אלוהים בטרנר, צילום: אלן שיבר

עכשיו בית הדין, העיניים של אוהדי הכדורגל נשואות אליכם. האם תנהגו כפי שביטלתם את עונש הרדיוס של באר שבע בגלל לחץ של אלונה ברקת או שיעקב שחר יפעיל את קסמיו? התנהלות של בתי הדין לכדורגל חייבת לעבור שינוי מהייסוד. לא הגיוני שמקפחים פה קבוצות לפי אהדה או שיוך פוליטי ולא נותנים את הדין לפי פסיקה מקצועית ושוויונית לפי התקנון הכדורגל. זה יום הכיפור של בית הדין לכדורגל.

שחקני מכבי חיפה בטירוף, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הכותב הינו יועץ תקשורת וחובב ספורט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר