היום, ב', החל שלב הבתים באליפות העולם לנבחרות בטניס כיסאות גלגלים המתקיימת בפורטוגל בניצחונה של נבחרת הקוואד על נבחרתה של יפן בתוצאה 0:3. ביחידים ניצח נועם גרשוני את היריב היפני בתוצאה: 3:6, 1:6, גם גיא ששון ניצח בתוצאה זהה: 1:6, 3:6. בזוגות גברו גרשוני וששון על הזוג היפני 3:6, 0:6.
כזכור, גרשוני (אינו מדורג), חבר בית הלוחם תל אביב, שזכה במדליית זהב בלונדון 2012 בוחר להשתתף רק בתחרויות בהן הוא חלק מנבחרת ישראל. גיא ששון שרק לאחרונה עבר מקטגוריית האופן (מגבלה קלה יותר) לקטגוריית הקוואד (39 בעולם) הוא חבר אילן ספיבק רמת גן. המאמנת היא עופרי לנקרי.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הטניס הפראלימפית של ישראל
נבחרת הטניס הפראלימפית של ישראל
נבחרת הטניס הפראלימפית של ישראל
(צילום: אבי לחיאני, ראש המשלחת)
בנבחרת האופן, ניצח אדם ברדיצ'בסקי (24 בעולם) את היריב הדרום אפריקאי בתוצאה 3:6, 0:3, סרגיי ליסוב (21 בעולם) ניצח בתום משחק מרתק 1:6, 6:0, 0:6. שניהם חברי אילן ספיבק רמת גן. משחק הזוגות טרם הסתיים, אך ישראל כבר הבטיחה את ניצחונה על דרום אפריקה. את נבחרת האופן מאמן עופר סלע.
בהמשך שלב הבתים תפגוש נבחרת הקוואד את ברזיל ותאילנד. שתי הראשונות מכל בית יעפילו לחצי הגמר. מתוך שמונה הנבחרות המשתתפות, שש הראשונות יזכו בכרטיס ישיר לאליפות בשנה הבאה. נבחרת האופן תפגוש את ספרד ומרוקו. הראשונה מכל בית תעלה לחצי הגמר. עשר הראשונות מבין 16 הנבחרות המשתתפות, יבטיחו את מקומן בשנה הבאה.