בכדורסל האירופי עדיין לא נרגעו מהקטטה ההמונית במשחק מספר 2 בין ריאל מדריד לפרטיזן בלגרד. כזכור, בדקות הסיום של המשחק פרצה מהומת ענק בעקבות עבירה גסה של סרחיו יוי על קווין פאנטר מפרטיזן, שהגיב בזעם, דחף את הספרדי ואיים עליו באגרוף. מכאן, העימות התפתח למהומת ענק על הפרקט בהשתתפות שחקני שתי הקבוצות.
לא פחות מ-21 שחקנים הורחקו על ידי היורוליג לפרקי זמן שונים. גרשון יאבוסלה מריאל ספג את העונש הקשה ביותר, כאשר הושעה מחמישה משחקים. עם זאת, יוי, שהחל את כל המהומה, לא נענש כלל. היום (ראשון), ביורוליג הסבירו מדוע.
1 צפייה בגלריה
פאנטר ויוי
פאנטר ויוי
ביורוליג הסבירו את הסיבה בגינה השחקן הוותיק לא נענש. יוי במהלך העימות עם קווין פאנטר
(צילום: EPA/Juan Carlos Hidalgo)
"יוי לא היה מעורב בעימות פיזי מעבר לעבירה שביצע", נכתב בהודעה רשמית מטעם הנהלת המפעל. "הוא נענש בכך שנפסקה לחובתו עבירה בלתי ספורטיבית. לכן, הוא היה מהבודדים שלא ספגו שום עונש. הנהלת היורוליג החליטה שהוא לא היה מעורב בקטטה עצמה".
המשחק פוצץ כזכור בעקות המהומה, שכמוה לא נראו שנים אם בכלל, במפעל האירופי הבכיר. גם השופטים החליטו בעקבות כך לשרוק לסיום ולהשאיר את תוצאת המשחק על כנה: 80:95 לפרטיזן, שסגרה שני ניצחונות חוץ מדהימים על ריאל מדריד ועולה ל-0:2 בסדרה.
אחרי המשחק, ביורוליג הוציאו הודעה חריפה: "אנחנו מגנים בכל תוקף את האירועים שקרו בסיום המשחק. אירועים כאלה אינם מייצגים את ערכי הכבוד שהליגה ומועדוניה מקדמים ושהספורט והכדורסל מכוונים לשם". בתקשורת הספרדית והסרבית, כצפוי, היו בהלם. "יום שחור לכדורסל", נכתב ב"מוצארט". ב"אס" ציינו כי "זה לא היה משחק כדורסל, אלא יותר כמו קרב ג'ודו".