היומנים מוכיחים: אפשטיין נפגש עם אהוד ברק, ראש ה-CIA ונועם חומסקי

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף את יומניו של המיליונר ועבריין המין הסידרתי • סדר הפגישות הראה כי שורת בכירים וידוענים הוסיפו להיפגש עמו גם לאחר שהורשע לראשונה בעבירות מין בקטינות בשנת 2008 • תגובת משרדו של ברק: "מדובר בחומר ממוחזר"

ג'פרי אפשטיין , צילום: רויטרס

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" חשף היום (ראשון) את יומניו של המיליונר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו בשנת 2019 לאחר שהורשע בסדרת עבירות מין הקשורות בקטינות. לאחר שהורשע לראשונה בעבירות מין בקטינות בשנת 2008, חלש אפשטיין על רשת גדולה של סחר בצעירות וקטינות לצורכי מין.

על פי היומנים, נקבעו פגישות בין אפשטיין ובין ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, ראש ה-CIA וויליאם ברנס והפילוסוף היהודי אמריקני נועם חומסקי. היומנים חושפים כי לברק נקבעה פגישה עם אפשטיין לארוחת בוקר בשנת 2013, כשהוא מלווה בבכיר בתאגיד "סטארבקס", ג'ושוע קופר רמו.

לטענת העיתון ברק היה אורח קבוע בפגישותיו עם אייל ההון ועבריין המין.

הפגישות נערכו בביתו של אפשטיין. 

הפילוסוף נועם חומסקי, צילום: רויטרס

עוד עולה כי בשנת 2015 ברק הגיע לפגישה בביתו של אפשטיין כשהוא מלווה בנועם חומסקי, אחד מגדולי המבקרים של ישראל בארצות הברית ואחד מהאבות הרוחניים של תנועת ה-BDS. בעיתון ציינו כי בעבר ברק הודה כי ביקר את אפשטיין ונפגש עם דמויות שונות, בהן רמו וחומסקי, במטרה לדון ב"סוגיות גיאופוליטיות". חומסקי עצמו אמר כי אפשטיין ארגן את הפגישה על מנת שברק יעדכן את האינטלקטואל ב"סוגיות הקשורות למדיניות ישראל כלפי הפלשתינים ובזירה הבינלאומית". 

חומסקי הגיב לפניית העיתון על פגישותיו עם אפשטיין בהודעת דואר אלקטרוני בה כתב: "דבר ראשון, זה לא עניינכם או עניינו של אף אחד. דבר שני, נפגשתי איתו באופן מזדמן כמה פעמים". 

קיומן של פגישות בין אפשטיין ושורה ארוכה של בכירים היו ידועות זה שנים אך היומנים חושפים את ההיקף והתכיפות בהן התקיימו. ב"וול סטריט ג'ורנל" הסבירו כי אין כל דרך לאמת אם גל הפגישות הכתובות ביומן אכן התקיימו.

ממשרדו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נמסר: "זהו חומר ממוחזר. אין לברק מה להוסיף למה שהגיב כבר בעבר. בדיעבד, ברק כמובן מצר על כך שבכלל הכיר אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר