ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חוששים מהקשר

ארה"ב זיהתה בנייה במתקן צבאי סיני חשוד באיחוד האמירויות

האמריקאים זיהו בנייה במתקן צבאי סיני באיחוד האמירויות הערביות בדצמבר האחרון. וזאת שנה לאחר שאיחוד האמירויות הודיעה ​​כי היא מפסיקה את הפרויקט בגלל דאגות ארה"ב, כך על פי מסמכי מודיעין סודיים. תצפיות של אנשי צבא סינים סביב אתרי בנייה רגישים אחרים הטרידו את פקידי ארה"ב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פעילות בנמל סיני ליד אבו דאבי היא בין מספר התפתחויות באיחוד האמירויות שבהן מעורב הצבא הסיני שהמודיעין האמריקני עוקב אחריהן, מתוך דאגה שאבו דאבי בעלת ברית ביטחונית ותיקה של ארה"ב, מפתחת קשרים ביטחוניים הדוקים יותר עם סין על חשבון האינטרסים של ארה"ב. כך על פי מסמכים סודיים שהגיעו לידי ה'וושינגטון פוסט' ושיחות עם בכירי ממשל ביידן. גם תצפיות של אנשי צבא סינים סביב אתרי בנייה רגישים אחרים הטרידו את פקידים אמריקאים.

המאמצים של בייג'ינג לשים רגל באיחוד האמירויות הינם חלק ממסע שאפתני של צבא סין לבנות רשת צבאית עולמית הכוללת לפחות חמישה בסיסים מעבר לים ו-10 אתרי תמיכה לוגיסטית עד 2030, נכתב באחד המסמכים, הכולל מפה של מתקנים מתוכננים אחרים במזרח התיכון ובדרום מזרח אסיה וברחבי אפריקה.

גורמים בצבא הסיני מכנים את היוזמה "פרויקט 141", כך על פי החומרים שדלפו. העיתון מדווח כי השיג את המסמכים המסווגים, שלא דווחו בעבר, ממגוון של חומר מודיעיני שדלף לפלטפורמת ההודעות של דיסקורד שמדליפו נעצר לאחרונה בידי ה-FBI. החשיפות, כולל פרטים על תוכנית המעקב האווירי של בייג'ינג והתוכניות לפיתוח מל"טים על-קוליים, מגיעות בתקופה של מתיחות מוגברת בין ארצות הברית לסין, כאשר שתי המדינות מתחרות על השפעה ומשאבים גלובליים.

דובר שגרירות סין בוושינגטון, ליו פנגיו, אמר לעיתון כי החששות של ארה"ב לגבי המתקנים הצבאיים של סין בחו"ל אינם במקומם. "כעיקרון, סין מנהלת שיתוף פעולה ביטחוני עם מדינות אחרות על בסיס שוויון ותועלת הדדית", אמר ליו.

"ארה"ב מחזיקה יותר מ-800 בסיסים צבאיים בחו"ל, מה שעורר דאגה במדינות רבות ברחבי העולם. אין שום סיבה לבקר על כך מדינות אחרות", הוסיף.

פקידים אמריקאים מתעקשים שלא יאפשרו לבסיס סיני לפעול באיחוד האמירויות, ואמרו כי מתקן כזה יסכן פעילות צבאית אמריקאית רגישה במזרח התיכון.

סין אבו דאבי ארה''ב נמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד