גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #792943 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 792943        
אנונימית
חבר מתאריך 2.4.12
10626 הודעות
יום רביעי ה' באייר תשפ''ג    18:08   26.04.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הכי בישראל • נדל''ן: הרחוב היקר ביותר, השכונה היקרה ביותר, הבית הגדול ביותר - ועוד  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.04.23 בשעה 18:14 בברכה, אנונימית
 
איזו שכונה הכי יקרה בישראל, מי העיר הכי זולה, היכן ממוקם הבית הגדול ביותר בארץ ובאיזה רחוב מחירי הדירות מרקיעים שחקים? ככל שלצעירים קשה יותר לרכוש דירה, כך שובר שוק הנדל"ן הישראלי שיאים מדי יום. ויש גם ארמון אחד מופרז במיוחד, במחירי אלף לילה ולילה


השכונה הכי יקרה בישראל: החלק המערבי בלב תל אביב

במסגרת הבדיקה נבחנו שכונות המאופיינות בבניינים משותפים בבנייה רוויה (כלומר שכונות עם בתים פרטיים לא נלקחו בחשבון) ונבדקו מחירי דירות "רגילות" (כלומר הבדיקה לא כללה דירות גן או דירות גג). זאת על מנת לאפשר לבדיקה להציג ממוצע של המוצר השכיח ביותר - דירת מגורים היא מוצר שכיח וזמין יותר לרוכש הממוצע מאשר וילה בשכונת יוקרה.

מהבדיקה של שמאי המקרקעין אוהד דנוס עולה כי השכונה היקרה ביותר היא שכונת "לב תל אביב" – החלק המערבי. השכונה משתרעת בין הרחובות בוגרשוב מצפון, המלך ג'ורג' ממזרח, אלנבי בדרום והים ממערב. המחיר הממוצע למ"ר בנוי בדירות ותיקות מיד שנייה עומד על כ-70 אלף שקל; והמחיר הממוצע למ"ר בנוי בדירות חדשות עומד על בין 80-100 אלף שקל למ"ר, תלוי במידת הקרבה והנוף לים.

"מבחינת מחירים אבסולוטיים, דירת שני חדרים מיד שנייה תעלה כ-4 מיליון שקל. דירת שני חדרים חדשה תעלה כ-5 מיליון שקל", אומר דנוס. "הסיבות למחירים הגבוהים בין היתר הן מיקום השכונה, הביקושים הגבוהים שנובעים מנדירות הנכסים לרכישה והקרבה היחסית למוקדי הבילוי ולחוף הים.


השכונה הכי זולה בישראל: אלי כהן במזרח ירוחם

"האתגר של מציאת השכונה הזולה בישראל היה גדול יותר", מודה דנוס, "מתוך שאיפה לפנות קהל הרחב ביותר, לא התייחסנו לשכונות המאוכלסות במגזרי מיעוטים בחברה הישראלית, דוגמת שכונות חרדיות או שכונות לא יהודיות במהותן, וייתכן שבחלקן יימצאו מחירי דיור נמוכים ממחירי הדירות בשכונה שנבחרה במסגרת הבדיקה".

"הדרך למציאת השכונה הזולה ביותר עברה בטבלאות המדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תוך התמקדות באשכולות 1-4 (הנמוכים ביותר)", ממשיך דנוס. "ואכן, מרבית היישובים באשכולות הנמוכים הם יישובים חרדיים ויישובים לא יהודיים. מבחינת הבדיקה - השכונה הזולה בישראל, הן מבחינת המחיר למ"ר בנוי והן מבחינת מחירי הדירות האבסולוטיים, מצויה בעיר שבאשכול 4 – ירוחם".

מדובר בשכונת אלי כהן הממוקמת במזרח ירוחם, בין הרחובות נחל אבנון מצפון ואלי כהן. המבנים בשכונה ותיקים ונבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, מבנים מתקדמים יותר נבנו בשנות ה-80 של המאה הקודמת. מהבדיקה עולה כי המחיר הממוצע למ"ר בנוי בשכונה, בהתאם לעסקאות שנערכו בשנים 2022-2023, עומד על כ-5,740 שקל. מחיר זה מעמיד את שווי הדירות בשכונה כנמוכות בישראל: דירה ממוצעת בשטח של 65 מ"ר בשכונת אלי כהן בירוחם עולה 373 אלף שקל בלבד.


הרחוב הכי יקר בישראל: גלי תכלת בהרצליה פיתוח

בקטגוריית "הרחוב הכי יקר בישראל" בחרנו במסגרת הבדיקה בשני רחובות – האחד מבחינת מחירי דירות אבסולוטיים ביחס לשטח הגיאוגרפי הקטן (בכל זאת, מדובר ברחוב); והשני מבחינת מחיר למ"ר בנוי. הרחוב היקר ביותר מבחינת מחירים אבסולוטיים על שטח גיאוגרפי קטן הוא רחוב "גלי תכלת" בהרצליה פיתוח.


צפו: המספרים והסיפורים ברחוב היקר בארץ



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

הרחוב היקר ביותר מבחינת מחיר למ"ר בנוי מכונה בפי אנשי הנדל"ן "הגולדן מייל" של ישראל - רחוב הרברט סמואל בתל אביב, בין הרחובות גורדון מצפון ועד לרחוב דניאל מדרום. לדברי דנוס, הרחוב, שחלקו מהווה את החזית המערבית של השכונה היקרה בישראל, מוכר כרחוב הטיילת. מדובר ברחוב עם חזית פתוחה לים, ובו המחירים נעים בטווח שבין 100-150 אלף שקל למ"ר בנוי. "המשמעות היא שדירת 100 מ"ר תעלה לכם לא פחות מ-10 מיליון שקל. ואם תרצו נוף לים, כנראה שהמחיר יטפס ל-15 מיליון שקל", אומר דנוס.


הנכס הכי גדול בישראל: אחוזת המיליארדר ואלרי קוגן

"במסגרת הבדיקה נבדקו הבתים הפרטיים בישראל, שלהם כמובן יתרון מובנה על פני דירות הפנטהאוז במגדלי המגורים, גדולות ככל שיהיו", אומר דנוס. "אמנם דירת הפנטהאוז במגדל כלבו שלום, למשל, שנרכשה בשנה שעברה על ידי משפחת איראני, משתרעת על שטח של כ-1,200 מ"ר - אבל ישנם בתים פרטיים גדולים יותר. כמו כן, לא בדקנו שטחי מגרשים, שכן לרוב במושבים יש נחלות בשטח של 30 דונם יותר, ולפיכך בדקנו רק מ"ר בנוי בבתים פרטיים".

מהבדיקה עולה כי הנכס הגדול ביותר בישראל הוא אחוזת הפאר שבנה המיליארדר הרוסי-יהודי ואלרי קוגן בקיסריה (לא רחוק ממעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו). על פי הערכות, שטח האחוזה משתרע על פני אלפים של מ"ר, אולם יש לציין כי לפי היתר הבנייה האחרון שמופיע באתר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חוף הכרמל, מדובר בשטח של כ-3,400 מ"ר בנוי ברוטו - עדיין השטח הגדול ביותר לנכס בישראל. "בדרך כלל עשירי ישראל מסתפקים בכ-1,000 מ"ר בנוי עם מגרשים נרחבים", מוסיף דנוס, "אבל קוגן הוא עשיר בינלאומי והניחוח הקיסרי-אירופי ניכר בכל מ"ר ומ"ר של בנייה".

לדברי דנוס, קוגן הציע את האחוזה למכירה בשנת 2020 תמורת 845 מיליון שקל (258 מיליון דולר), אך לא נמצא לה קונה. ב-2022 הפחית את המחיר המבוקש ב-200 מיליון שקל, וביקש תמורתו 650 מיליון שקל (195 מיליון דולר). מכירה זו טרם התממשה וכעת מחירה של האחוזה ירד אף יותר ועומד על 400 מיליון שקל (109 מיליון דולר). השטח, כ-11 דונם, נרכש בשנת 2008 ועליו ניצבו חמישה בתים שנהרסו לטובת האחוזה. סוכנות היוקרה ישראל סותבי'ס נדל"ן, שאחראית על המכירה, ציינה כי האחוזה, המשקיפה על הים התיכון, היא המפוארת ביותר בישראל.

לפי סותבי'ס, האחוזה כוללת, בין היתר, ספא פרטי עם חדר כושר, סאונות ובריכה מקורה, חדר יינות, חדר ביליארד, אולם קולנוע ביתי ומערכת חיסכון באנרגיה ידידותית לסביבה. החלק החיצוני כולל מדשאות, שתי מזרקות עם פסלים רומאיים ובריכה חיצונית עם מערכת סטריאו ומסך טלוויזיה. עיצוב הפנים כולל שיש טבעי ופסיפס אוניקס.

אולם הכניסה משתרע על שטח של 230 מ"ר ומקושט בשנדלירים מקריסטל ועמודי שיש. בקומה העליונה נמצאים שלושה חדרי שינה, חדר עבודה וסוויטה מרכזית עם שני חדרי רחצה, שני חדרי ארונות ושני אזורי הלבשה. קומת הקרקע כוללת סלון בשטח 200 מ"ר, חדר אוכל רשמי, אזור אוכל קטן יותר, מטבח וספרייה.


צפו: הארמון הכי מהאגדות נמצא בקיסריה - הווילה הכי גדולה ויקרה בישראל



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב


הנכס הכי יקר בישראל: בית השגריר האמריקני בהרצליה

הייתם חושבים שהנכס הגדול ביותר הוא גם היקר ביותר, אך גם המחירים של נכסי יוקרה רחבי היקף מושפעים ממיקום. ולמרות שקיסריה נחשבת אחד היישובים היוקרתיים, הביקושים למגורי יוקרה קשיחים יותר בהרצליה פיתוח. "מדובר בבית השגריר האמריקני שנמכר על ידי ממשלת ארה"ב לחברה בבעלות איש העסקים המנוח שלדון אדלסון בסכום דמיוני של כ-300 מיליון שקל בשנת 2020", אומר דנוס.

הבית, ששטחו הבנוי עומד על כ-1,000 מ"ר, נאמד ב-300 אלף שקל למ"ר בנוי, פי 52 מהמחיר הנמוך ביותר לנכס בישראל (בשכונת אלי כהן בירוחם). אומנם בעד הנכס הגדול בישראל (האחוזה של קוגן) מבקש המוכר כ-400 מיליון שקל, אולם לדברי דנוס מדובר בלא יותר מכ-120 אלף שקל למ"ר בנוי, כשמביאים בחשבון את שטחו.

(תמונות בכתבה)
https://www.ynet.co.il/economy/article/hjhap0811h

https://p.ynet.co.il/TheVeryBestofIsrael




השמות הכי נפוצים: מוחמד ודוד, נועה ורחל; המשפחות הכי גדולות: כהן, אגבאריה, חורי וחלבי
https://www.ynet.co.il/news/article/bjgv55fzn

הכי בחופש: הטרק הארוך, האתר המתויר, שיאן השביל והשמורה הנמוכה בעולם
https://www.ynet.co.il/vacation/flights/article/bjm72qoz2

הכי ברבנות: הישראלית הכי מתגרשת ומתחתנת
https://www.ynet.co.il/dating/divorce/article/skz6mlxmn

הכי בבריאות: הפרופסור הכי צעיר, הרופא הפעיל על סף גיל 100, שיאן תרומות הדם והאם הכי נדיבה
https://www.ynet.co.il/health/article/sjyex8fzn
בגיל 96 פרופ' צבי לרון הוא הרופא המבוגר בישראל



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

הכי ישראלי בתרבות: הסדרה הכי יקרה, הסרט הכי ארוך, הספר הכי מתורגם והזמר שניגן ב-19 הרכבים
https://www.ynet.co.il/entertainment/article/bymucvub2

הכי בספורט: הכדורסלנית שכדררה עד גיל 80, הכדורגלן הכי ותיק ושיאנית המדליות
https://www.ynet.co.il/sport/israelibasketball/article/sygkgigbh

הכי בעיצוב: הבניין הכי גבוה, האביזר שיש כמעט בכל כיס, ורהיט פופולרי שמככב בתגרות
https://www.ynet.co.il/architecture/article/b1pk1l2wn

הכי בכלכלה: מה היה שיא האינפלציה בישראל, איזה שר אוצר כיהן 11 שנים ברציפות בתפקיד, ואיזה פרויקט לאומי עצום הושלם רק כעבור 35 שנה ויש לו חשיבות מרכזית בחיינו עד היום
https://www.ynet.co.il/economy/article/s1uzaqoln

הכי ביהדות: בית הכנסת הכי גדול, התנ"ך הזעיר ביותר, המגילה הארוכה ובית הכנסת ל-30 אלף מתפללים
https://www.ynet.co.il/judaism/article/by0irbyf3

הכי בטכנולוגיה: האתר הכי ותיק האפליקציה הישראלית הכי אהובה בעולם והסטארט-אפ שגייס הכי הרבה כסף
https://www.ynet.co.il/digital/technology/article/s1mgwxow3

הכי ברכילות: החתונה הכי נוצצת, הפרידה הכי שוברת-לב והסלב הכי גדול שבא לבקר
https://pplus.ynet.co.il/rechilut/article/hyvvgevbn

הכי בסביבה: מפלס הכנרת הכי גבוה, השנה הכי גשומה, הנחל הארוך והטורף הכי גדול בארץ
https://www.ynet.co.il/environment-science/article/h1txg8pwn

הכי באופנה: הסופר-מודל הראשונה, בגד הים הגלובלי, המותג הוותיק והמעצב שכבש כוכבות
https://www.ynet.co.il/fashion/article/rkgmsqpgn

הכי באוכל: הפיזיותרפיסט שכתב ופרסם הכי הרבה ספרי בישול - שהיו לרבי מכר
https://www.ynet.co.il/food/foodnews/article/symcvxlz3



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה. מעניין. ישראלצ'יק 26.04.23 18:18 1
  שאפו ל-ynet על המיזם הכי מעניין (כל הקישורים בכתבה) אנונימית 26.04.23 19:47 2
  הרחוב הכי יקר בארץ. גלי התכלת בהרצליה פיתוח...ידוע כבר הרבה זמן eytank 26.04.23 21:52 3

   
   
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
18446 הודעות, 89 מדרגים, 150 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' באייר תשפ''ג    18:18   26.04.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה. מעניין.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ושוב ברצוני להזכיר על הבניין ברחוב הכי יקר בישראל - הרברט סמואל (50 מטר דרומה מהשגרירות האמריקאית) בעל חזית צדדית הנשקפת היטב לרחוב שנראית אולי הכי מזעזעת בישראל. בניין גבוה כל הצנרת מטפסת על הקירות, דהוי ללא חלונות . מגעיל. בושה גדולה לראות את זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנונימית
חבר מתאריך 2.4.12
10626 הודעות
יום רביעי ה' באייר תשפ''ג    19:47   26.04.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. שאפו ל-ynet על המיזם הכי מעניין (כל הקישורים בכתבה)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eytank לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.10.07
16123 הודעות, 65 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' באייר תשפ''ג    21:52   26.04.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הרחוב הכי יקר בארץ. גלי התכלת בהרצליה פיתוח...ידוע כבר הרבה זמן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות