דנבר הדיחה כצפוי את מינסוטה, פיניקס השלימה 1:4 מרשים על לוס אנג'לס קליפרס, אבל הסיפור הגדול היה הלילה (בין שלישי לרביעי) במשחק החמישי בסדרת הפלייאוף בין אטלנטה לבוסטון. הסלטיקס היו בטוחים שהם סוגרים עניין ב-TD גארדן, אבל קאמבק מטורף של ההוקס (ובעיקר של טריי יאנג) העניק להם ניצחון 117:119 וצימק את הסדרה ל-3:2.
6:10 דקות לסיום אטלנטה פיגרה ב-13 הפרש, המומנטום היה בצד של בוסטון והכל נראה גמור. רק שאז יאנג התעורר. הוא קלע את 14 הנקודות האחרונות של קבוצתו במשחק, הצית ריצת 8:23 מדהימה וקינח עם שלשת ניצחון, כמה סנטימטרים מהלוגו, 1.8 שניות לבאזר.
3 צפייה בגלריה
יאנג
יאנג
יש לו סיבה טובה לחגוג. יאנג
(צילום: Winslow Townson / Reuters)
3 צפייה בגלריה
יאנג
יאנג
קלע את 14 הנקודות האחרונות של ההוקס. יאנג
(צילום: Winslow Townson / Reuters)
"זהו זמן טריי הקר כקרח", חגג בסיום ג'ון קולינס. "הוא אחד שרוצה להיות ברגעים הללו, הוא אוהב לקחת את הזריקות המכריעות. זה מה שהוא עושה תמיד". מאמנו של יאנג, קווין סניידר, התייחס למהלך האחרון: "הסתכלתי בעיניים שלו וראיתי שהוא רגוע. זה אמר הכל". וקחו נתון שיגרום לניצחון של אטלנטה להיראות עוד יותר מדהים: המאזן עד היום של קבוצות שמוליכות 1:3 בסדרת פלייאוף ב-NBA, חוזרות הביתה למשחק 5, ומובילות בהפרש דו-ספרתי בתחילת הרבע הרביעי: 0:30. אחרי הלילה: 1:30.
יאנג, שהצטיין עם 38 נקודות ו-13 אסיסטים, גרם כאב ראש לא רק לאנשי בוסטון, אלא גם למנהלי "סטייט פארם ארנה" באטלנטה. כנראה שגם הם לא האמינו שאטלנטה תגיע למשחק שישי בסדרה ושריינו מראש את האולם להופעה של ג'נט ג'קסון לאותו היום. לאחר הניצחון, הם הודיעו לבעלי הכרטיסים כי ההופעה תידחה ביממה. לא נעים.
גם ג'ואבל אמביד מפרגן לטריי יאנג
אגב, הסופרסטאר של ההוקס חשף בסיום כי ידע מראש שקבוצתו תנצח. לפני המשחק, הוא ערך שיחת "פייס-טיים" עם דז'ונטה מארי, שהושעה לאחר שנתקל בכוונה בשופט המשחק במפגש הקודם. "אמרתי לו: 'תהיה מוכן'. אנחנו נטפל בעניינים כדי שתחזור לשחק באטלנטה", חייך יאנג.
מהעבר השני, בבוסטון ישנו, כצפוי, תסכול רב. הם עדיין פייבוריטיים ובמקרה הגרוע ביותר עוד יארחו את המשחק השביעי והמכריע בסדרה, אבל רוב ההימורים לפני תחילת הפלייאוף הימרו שהם יעברו בסוויפ קליל. האם הסלטיקס זילזלו ברבע האחרון, כשכבר הוליכו בפלוס 13? "אני מניח שאפשר להגיד את זה", הודה ג'יילן בראון. "עשינו כמה טעויות ועבירות מיותרות. נתנו להם הזדמנות לצאת מהבור. היינו צריכים לסגור סיפור, וזה לא קרה".

באנקרו נבחר לרוקי העונה

זה היה צפוי וכעת זה רשמי: פאולו באנקרו מאורלנדו נבחר הלילה לרוקי העונה של ה-NBA. באנקרו סיים את העונה הנוכחית עם ממוצעים של 20 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים ו-0.8 חטיפות.
3 צפייה בגלריה
פרס ראוי. באנקרו
פרס ראוי. באנקרו
פרס ראוי. באנקרו
(צילום: Brad Mills / Reuters)
המג'יק אמנם לא הגיעו לפלייאוף, אך הבחירה בבאנקו הנהדר הייתה קלה. למעשה רק שניים מהשופטים לא העניקו לו את המקום הראשון, אלא לווקר קסלר מיוטה, שהגיע בסופו של דבר למקום השלישי במירוץ. ג'יילן וויליאמס מאוקלהומה סיטי אמנם לא קיבל אף קול למקום הראשון, אך 75 הקולות שקיבל למקום השני העניקו לו כמות נקודות גבוהה יותר משל קסלר ואת המקום השני.