עשתה את שלה: מכבי תל אביב ניצחה את מונאקו 67:79

החבורה של עודד קטש שלטה לאורך כל המשחק והצליחה לעלות ליתרון 0:1 בסדרת רבע גמר היורוליג • ערב ענק לוויד בולדווין ולורנזו בראון • המשחק הבא: ביום חמישי

לורנזו בראון מול מייק ג'יימס. ענק ענק לצהובים, צילום: אי.פי.איי

מכבי תל אביב פתחה הערב (שלישי) את סדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג עם ניצחון חוץ מרשים על מונאקו 67:79 באולם סאל גסטון מדסין, עלתה ל-0:1 בסדרה וגנבה את הביתיות כבר במשחק הראשון.

לאורך שבועות ארוכים ידעו הצהובים כי במבין כל הקבוצות שהעפילו לשמונה הגדולות, את מונאקו, קבוצה חסרת ניסיון במעמדים וללא וקהל ביתי חם, היא היעד המועדף – והערב הם הוכיחו מדוע. חניכיו של עודד קטש הגיעו לנסיכות במטרה להשיג ניצחון אחד מתוך שני המשחקים, לגנוב את הביתיות ולהעפיל לפיינל פור ראשון מאז 2014, ועמדו במשימה בפתיחת הסדרה. יתרון הביתיות של הצרפתים אולי הורגש גיאוגרפית, אבל בתוך תחומי האצטדיון האווירה הזכירה משחק בהיכל מנורה מבטחים, הרבה יותר מאשר משחק ביתי של קבוצה צרפתית.

בשל העובדה כי אולמה הביתי של מחזיקת הגביע הצרפתי, סאל גסטון מדסין, קטן באופן יחסי ליורוליג ומכיל 4,000 מקומות ישיבה בלבד, ומשום שלא קיימת במפעל חובה על קבוצות למכור כרטיסים לאוהדי היריבה, כ־300 כרטיסים קיבלו הצהובים ממונאקו והם נמכרו דרך חבילות הקבוצה לאוהדים. אולם בפועל, 650 צהובים הגיעו לנסיכות לתמוך בקבוצתם בתוך תחומי המגרש, כפול ממספר הכרטיסים שהוקצו, מאות מהם נרכשו דרך אתרי האינטרנט ודרך יהודים מקומיים. הקהל הצהוב סיפק תפאורה נפלאה והימם את הקהל המקומי המנומנם עם שריקות בוז רמות כאשר עלו שחקני מחזיקת הגביע הצרפתי לחימום.

כיאה לחשיבות המעמד וללחץ, חניכיו של עודד קטש הרבו לאבד כדורים בפתיחה, סבלו מאחוזי קליעה נמוכים ונראו מעט מבולבלים בהתקפה, אך בונזי קולסון ו-ווייד בולדווין היו הראשונים לצאת מההלם הראשוני והריצו את האורחת ליתרון שבע ברבע השני. המשחק המשיך להיות מתוח ואגרסיבי, בעוד שתי הקבוצות מתקשות בהתקפה.

האוהדים הצהובים ביציעים במונאקו, צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי

אל המחצית השנייה עלתה רק קבוצה אחת על המגרש. המקומיים המשיכו לסבול מיום קליעה רע, הצוות המסייע לצד מייק ג'יימס לא הופיע ולורנזו בראון ו-ווייד בולדווין ניצלו זאת והובילו את חבריהם לריצת 3:11, בדרך ליתרון דו ספרתי, עליו שמרו עד לסיום, במשחק שהיה בשליטה צהובה לכל אורכו. כבר בעוד יומיים יפגשו שתי הקבוצות למשחק משחק מספר 2 בסדרה, שייערך גם הוא באולמה של מונאקו. ניצחון נוסף של התל אביבים יקרב אותם מרחק של ניצחון ביתי אחד מהעפלה לפיינל פור.

צפו: אוהדי מכבי תל אביב במונאקו | תומר גבעתי, הדר סגל

כשעתיים לפני פתיחת המשחק, האוהדים הצהובים ערכו צעדה לאולם. בשל סמיכות האירוע ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראלי ונפגעי פעולות האיבה, הצעדה עצמה הייתה שקטה ולא שרו שירים כדי לכבד את קדושת היום. האוהדים הישראלים הניפו דגלי ישראל ושרו את ההמנון הלאומי.

עודד קטש הערב. יכול להיות מרוצה, צילום: אי.פי.איי

מהלך המשחק: 

רבע ראשון: 16:18 למכבי תל אביב

מכבי פתחה את ההתמודדות עם חמישיה שכללה את לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. את מונאקו ייצגו בפתיחה מייק ג'יימס, אלי אוקובו, ג'ון בראון, אלפא דיאלו ודונטאס מוטייונאס.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם זריקות לא מדויקות ואחרי שלוש דקות מונאקו הוליכה 2:6. קולסון עם שתי שלשות קבע 8:8.

בולדווין הערב, צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי

המארחת המשיכה להחטיא זריקות פנויות ואיבדה כדורים, ומכבי דאגה להישאר קרובה וגם לעלות ליתרון 10:11 עם קליעה של קולסון מהקו. היליארד קלע מחצי מרחק ומייק ג'יימס ענה לו בצד השני, אך הרבע הראשון נגמר עם שלשה משוגעת של בולדווין על הבאזר ועם הקרש, ועם יתרון 16:18 של מכבי.

האוהדים הצהובים ביציעים במונאקו, צילום: באדיבות דף האינסטגרם של מכבי ת"א
 
רבע שני: 33:36 למכבי תל אביב
 
 
בונזי קולסון. משחק טוב עד כה, צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי

גם הרבע הזה ממשיך להיות בקצב איטי שנשלט על ידי ההגנות, אבל סלים רצופים של הצמד בולדווין-בראון העניקו לצהובים הפרש של 7 נקודות בדרך ל-23:30. אלפא דיאלו הטביע פעמיים ברציפות, בולדווין השיב עם סל ועבירה ודיאלו הוסיף חטא על פשע כשדחף אותו מאחור וספג גם עבירה בלתי ספורטיבית. מונאקו הצליחה לצמק קצת עם נקודות של דיאלו ומוטיונאס ובסיום המחצית 33:36 לצהובים.

רבע שלישי: 50:60 למכבי תל אביב

ג'וש ניבו הטביע את הנקודות הראשונות במחצית השנייה. מהצד השני מונאקו קלעה שלשה ראשונה והורידה ל-38:36. מכבי חיזקה את ההגנה, כפתה על מונאקו איבודים ומהלך של 3 נקודות של בולדווין העלה ל-36:43.

מייק ג'יימס. לא קיים הערב, צילום: אי.פי.איי

המארחת נראתה עצבנית ומפוזרת, בולדווין המשיך להפציץ וסל של ניבו בריבאונד התקפה קבע יתרון דו ספרתי ראשון 36:47 לצהובים. היליארד הצטרף לחגיגה עם שלשה שקבעה 41:54 למכבי תל אביב ומונאקו נראתה אובדת עצות.

בראון הרים את ניבו לסל ענק בסוף שעון, ג’יימס קלע אחת משלוש מהקו ומכבי הובילה 41:51. היליארד קבר שתי שלשות גדולות, מנגד כמעט כל הנקודות של מונאקו הגיעו מקו העונשין ודיאלו קבע 57:47. המתח הורגש בכל מהלך במשחק, השופטים הרבו לשרוק ושלשה אדירה של בראון הרימה את כל מאות הצהובים שמילאו את האולם. 50:60 בסיום הרבע לאורחת מתל אביב. 

וויד בולדווין. ערב ענק במונאקו, צילום: אי.פי.איי

רבע רביעי: 67:79 למכבי תל אביב

בראון וקולסון קלעו 4 נקודות והעלו את מכבי תל אביב ל-50:64, כשניצחון הצהוב מתקרב. המארחת רצה 0:7 כדי להתקרב, אבל זה היה מאוחר וניבו בלם אותה. הצהובים יצאו לריצת 0:8 משלהם ועלו ליתרון נהדר 57:74 כשנותרו 4:04 דקות לסיום.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ג'יימס עוד ניסה להחזיר את מונאקו לתמונה עם שלשה נדירה של היריבה, אבל ניבו, בולדווין וקולסון השתיקו את הקהל המקומי לפני שג'ון דיברתולומיאו נעץ שלשה שסגרה עניין. בסיום 67:79 לצהובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר