לעורר אהבה, כבוד וחיבה: הישראלים מעדיפים תוצרת הארץ

פטריוטים עד הסוף: סקר חדש חושף - 70% יעדיפו לרכוש כחול־לבן על פני אלטרנטיבות מיובאות • 54% יעדיפו לרכוש לקראת החג דגל שמיוצר בישראל • "רכישת מוצר ישראלי תורמת לכלכלה"

דגל הלאום, צילום: משה שי

סקר מיוחד שערכה חברת דיירקט פולס לקראת יום העצמאות, לבקשת התאחדות התעשיינים, חושף כי לרוב הישראלים אכפת אם המוצר שהם רוכשים הוא תוצרת כחול־לבן או לא.

מהסקר עולה במובהק כי הישראלים מעדיפים לקחת מהמדפים מוצרים ישראליים. 70% מהנסקרים הצהירו כי יעדיפו לרכוש מוצרים ישראליים על פני מוצרים מיובאים, 12% אמרו כי אין להם העדפה ול־21% זה לא משנה. גם אם המוצר הישראלי יהיה יקר יותר, 48% יעדיפו לרכוש אותו על פני מוצר מיובא. 38% כן יעדיפו לרכוש את המוצר הזול יותר, ול־14% זה לא משנה.

זה הצבע שלי

כמו כן, מהסקר עולה כי 54% מהנסקרים יעדיפו לרכוש לקראת החג דגל שמיוצר בישראל על פני דגל מיובא. רק 1% יעדיפו לקנות דגל שיובא מחו"ל, ל־27% מהאוכלוסייה זה לא משנה ו־11% לא מתכוונים לרכוש דגל. נוסף על כך, 57% מהנסקרים יעדיפו לרכוש דגל מתוצרת ישראלית גם אם הוא יהיה יקר יותר מדגל מיובא. 18% יעדיפו לקנות דגל מיובא אם הוא יהיה זול יותר, ול־25% זה לא משנה.

ההסכמה הרחבה ביותר התקבלה בתשובה לשאלה אם רכישת מוצרים ישראליים מחזקים את הכלכלה המקומית - 83% מהנסקרים חושבים שרכישה זו מחזקת את הכלכלה הישראלית, לעומת רק 12% שאינם חושבים שיש לכך השפעה ממשית.

רוב הישראלים יצאו מאוד ציוניים: 87% מהם מתכננים לתלות דגל ישראל בביתם בעת החג. רק 13% מהאוכלוסייה לא מתכננים כלל לתלות דגל. הסקר נערך החודש בקרב 588 נדגמים מעל גיל 18, שמייצגים את האוכלוסייה הכללית בישראל.

 בעקבות תוצאות הסקר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר: "לשמחתנו, מהסקר עולה מסר ברור: רוב אזרחי ישראל מעדיפים מוצרים כחול־לבן, שמיוצרים בישראל על ידי ישראלים, על פני מוצרים מיובאים. הם גם מצפים מהממשלה להעדיף מוצרים, דגלים, מדים וציוד לחימה מתוצרת הארץ, ומבינים כי באמצעות רכישת מוצר ישראלי הם תורמים לכלכלה המקומית וליצירת מקומות עבודה לישראלים. ציונות כלכלית אמיתית".

 לספק ביטחון לאומי

"אנו בתעשייה נמשיך במחויבותנו לספק למדינה ביטחון לאומי ועצמאות יצרנית, לחבר את כל חלקי העם והארץ ונמשיך לפעול לחיזוק הכלכלה והתעשייה הישראלית מתוך הבנה והכרה בתרומה העצומה של התעשייה הישראלית למדינה מאז הקמתה".
84% מהנסקרים חושבים כי תוכנה שמפותחת בישראל צריכה להיות מוכרת כמוצר ישראלי. זאת בניגוד למצב היום בישראל, שבה פיתוח תוכנה אינה מוכרת כמוצר ישראלי. רק 3% חושבים כי התוכנה לא צריכה להיות מוכרת כמוצר ישראלי, ול־13% אין עמדה בנושא.

קדחת הקניות לחג, ארכיון, צילום: גדעון מרקוביץ'

כמו כן, בתשובה לשאלה אם מפתחי תוכנה צריכים להיות זכאים לאותן הטבות מהמדינה כמו חברות תעשייתיות שמייצרות מוצרים פיזיים, רוב הציבור הישראלי, 73%, חושבים שכן. רק 7% חושבים שלא מגיע להם אותן הטבות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר