לראשונה: מטס חיל האוויר יעבור מעל השומרון

המטס יעבור בין השאר גם מעל אלון מורה איתמר ואריאל • ראש מועצת שומרון: "מזמין את כל אזרחי ישראל לבקר בשומרון ביום העצמאות"

האימונים לקראת מטס חיל האוויר, צילום: קוקו

הישג לשומרון: לראשונה מאז קום המדינה יעבור מטס חיל האוויר הממלכתי מעל השומרון. המטס יעבור בין השאר גם מעל אלון מורה איתמר ואריאל.

השינוי התרחש לאחר מאבק בן 4 שנים שראש מועצת שומרון ניהל, ששיאו היה עימות בינו לדובר צה"ל ימים ספורים לפני יום העצמאות אשתקד.

יהודה ושומרון, צילום: מירי צחי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לשר הביטחון גלנט ולרמטכ"ל:  "אחרי 50 שנה, הופסקה אפליה מתמשכת כלפי חלוצי השומרון הגיבורים, שנאלצו שנה אחרי שנה לראות בעיניים כלות כיצד המטס מדלג במדויק על יישוביהם. מזמין את כל אזרחי ישראל לבקר בשומרון ביום העצמאות".

כזכור כמה ימים לפני יום העצמאות אשתקד דובר צה"ל הודיע, לאחר פנייתו של דגן, כי המטס החגיגי עובר באזורים שבהם מתגוררים יותר מ-30 אלף בני אדם וכי ההחלטה על מסלולו אינה קשורה לשיקולים פוליטיים.

דגן השיב על כך בחריפות, האשים את דובר צה"ל כי הוא משקר ואמר: "אני ממליץ לדובר צה"ל במקום להוציא הודעות דוברות לא נכונות, לתקן את המעוות.  מבדיקה פשוטה שעשינו מתברר כי דובר צה"ל משקר.
המטס עובר בין השאר מעל הישוב "אור הנר" שבו פחות מאלף תושבים, הישוב 'בית קמה' עם פחות מאלפיים תושבים והישוב "דלית אל כרמל" עם 18 אלף תושבים. אף על פי כן, נאלצים תושבי השומרון החלוצים מדי שנה להביט בעיניים כלות לעבר אזור המרכז ואזורים אחרים בארץ, ולא לזכות ולו פעם אחת לראות את מטס חיל האוויר עובר מעל בתיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר