סקירה: אזניות Nothing ear (2) – צלול באוזן

הדור השני של האזניות השקופות מבית קארל פיי, המייסד של חברת הסמארטפונים הסינית OnePlus מציע שלל תכונות אטרקטיביות כמו נוחות, חיבור כפול ללפטופ ולסמארטפון, פרופיל סאונד אישי, סינון רעשים אקטיבי (ANC) אפקטיבי וחומרים כמו פוליאוריטן וגרפן העוזרים להן לספק תדרים גבוהים עשירים יותר ובס עמוק יותר

Nothing ear (2), צילום: Nothing

בסוף שנת 2021 השיק קארל פיי, המייסד של חברת הסמארטפונים הסינית OnePlus את החברה הבריטית Nothing. פיי הודיע שהוא ישנה את עולם הטכנולוגיה, אשר לדעתו הפך משעמם. המוצר הראשון של החברה היו אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) - אוזניות שקופות המאפשרות לראות את החלקים הפנימיים שלהן. מדובר במראה לא שגרתי לאותה קטגוריה, למרות שהמבנה שלהן קיבל השראה מהאוזניות הכי פופולאריות בשוק - האיירפודס של אפל - מבנה הכולל גבעולים קטנים היוצאים מכיוון האוזן ללחי.

פיי גם יצר שפה עיצובית למוצרים שלו, מעיין פונטים דיגטליים, המזכירים כיתוב ממכונות ארקייד משנות השמונים וממשק כמעט ספרטני באפליקציה של האוזניות וגם בממשק של הסמארטפון היחיד בינתיים שיצא לחברה - Phone (1). גם הסמארטפון קיבל את המראה השקוף, המאפשר הצצה לקרביים שלו וגם גימיק חביב - תאורה אחורית הממוקמת בגב הסמארטפון בשם Glyph. זאת כוללת תאורה לבנה המציגה קצב משתנה המתאים את עצמו לקצב הצלצול. כל אלו מעניקים למוצרים של Nothing מראה המבדל אותם ממוצרים מקבילים.

אחד היתרונות של המוצרים של Nothing הוא שהם לא מכוונים לקהל הפרימיום, והמחירים בהתאם – לא יקרים מדיי. ה-Phone (1) תומחר בעת ההשקה ב-2,000 שקל עם חומרה שמציבה אותו בקטגוריית הביניים. גם האוזניות סיפקו ביצועים טובים בהשוואה לרמת המחיר שלהן.

לאחרונה Nothing השיקה את הדור השני של אוזניות הדגל שלה – ear (2), כאשר היא כבר מגיעה להשקה הזאת עם רקורד מוכח וקהל מעריצים לא קטן. בדור השני Nothing מתמקדת בשיפור הסאונד ויכולות סינון הרעשים האקטיביים (ANC), אבל גם בעליית מחיר משמעותית. אם ה-ear (1) נמכר ביום הראשון שלו ב-380 שקל, ה-ear (2) כבר נמכר ב-590 שקל.

Nothing ear (2), צילום: Nothing

עיצוב ושליטה: Nothing ear (2) – מראה שקוף ועדיין מיוחד

ה-ear (2) מגיעות בעיצוב זהה לחלוטין לדור הראשון. ההבדל הוא בעיקר במארז הנשיאה שעבר דיאטה קלה בגודל שלו. החלק שנכנס לאוזן הוא בצבע לבן עם כריות סיליקון תואמות. הערכה עצמה כוללת 3 מתאמים בגדלים שונים. בדומה לדור הקודם, גם כאן מדובר באוזניות נוחות במיוחד. העמידות למים שודרגה לתקן IP54 לעומת IPX4, מה שמספק להן מיגון טוב יותר למים ואבק. בנוסף, מארז הנשיאה קיבל גם מיגון מפני מים בתקן IP55, כך שגם הוא יוכל להירטב.

מארז הנשיאה מגיע גם הוא בעיצוב תואם ושקוף, המאפשר לראות את האוזניות עצמן. מדובר במארז מלבני הכולל שקע ששולב באמצע, המאפשר לסובב אותו על האצבע.

לעומת הדור הקודם, Nothing הוסיפה ב-ear (2) יכולת לחיבור שני מכשירים במקביל – מולטיפוינט. למשל, סמארטפון ולפטופ. בבדיקות שלי לא נתקלתי בבעיות בחיבור, אבל עוצמת הווליום בלפטופ לא הייתה מספיק חזקה בזמן החיבור הכפול.

Nothing ear (2),

השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות לחיצה בשתי הקצוות של האוזנייה הימנית או השמאלית עם שתי אצבעות. ניתן לבצע את כל מה שחשוב, מעבר בין שירים, שליטה ב-ANC ובווליום. מה שחבל, ש-Nothing ויתרה על האפשרות של שליטה בווליום באמצעות החלקת האצבע על האוזנייה, פיצ'ר נוח שהיה קיים בדור הקודם.

סאונד ושיחות: Nothing ear (2) – שיפור משמעותי בסאונד

כמו הרבה אוזניות אחרות בשוק, גם Nothing מציעה יצירת פרופיל סאונד אישי. הפרופיל נבנה לפי בדיקת סאונד באפליקציה, אשר מבקשת מהמשתמש ללחוץ על כפתור בכל פעם שהוא שומע צלילים בתדרים משתנים. בסוף הבדיקה מקבלים פרופיל אקולייזר המציע צליל עשיר יותר, המאפשר ליהנות ממנו גם בהאזנה בווליום נמוך יותר. בחוויה האישית שלי, התחושה שהסאונד יותר עשיר וגם אפשר לשמוע יותר פרטים, כך שבהחלט כדאי להקדיש את הזמן וליצור את הפרופיל הזה.

אין מה להשוואות בין איכות הסאונד של ה-ear (2) ל-ear (1), הצליל בדגם החדש הרבה יותר פתוח, עשיר, מפורט ונקי. חוץ מזה, גם אפשר להאזין בווליום יותר נמוך וליהנות מחוויה טובה יותר של הצלילים.

אזניות "Nothing ear (2)", צילום: צחי הופמן

חלק מהסיבות לשיפור המשמעותי באיכות הסאונד, הן התמיכה של ה-ear (2) בתקן Hi-Res Audio המאפשר ליהנות מצליל טוב יותר בשירותי סטרימינג התומכים בו (באפל מיוזיק – כן, בספוטיפיי – לא) ובקודק LHDC 5.0 שגם משפר את הצליל. האוזניות משלבות חומרים כמו פוליאוריטן וגרפן העוזרים להן לספק תדרים גבוהים עשירים יותר ובס עמוק יותר.

סינון רעשים אקטיבי (ANC) עוזר לאוזניות להפחית בצורה משמעותית את רעשי הרקע המונוטוניים מהסביבה, כמו אלו של מזגנים, רעשי מכוניות, מנועים וכו'. הדגם החדש כולל בדיקת שמע המתבצעת דרך האפליקציה לרגישות השמע של המשתמש. כך שהאוזניות יכולות לזהות את צורתה של תעלת השמע של המאזין ולהתאים את סינון הרעשים. ה-ANC מצליח להפחית כאן רעשים בצורה מורגשת מאוד.

כמו כן, קיים כאן מצב שקיפות המאפשר לשמוע את הסביבה החיצונית גם שהאוזניות באוזניים. המצב הזה מציג תוצאות בינוניות ולא ממש מאפשר לשוחח עם אנשים, מבלי להסיר את האוזניות.

Nothing ear (2), צילום: Nothing

בדומה לדגם הקודם, גם כאן משולבת טכנולוגיית Clear Voice, המשתמשת בשלושה מיקרופונים בכל אוזנייה ובאלגוריתם המנתח את הקלט ומשווה אותו לצירופים שונים של קול, צליל ואפילו רוח בכדי לבודד ולהגביר את הקול במהלך שיחה. בדומה לדור הקודם, איכות השיחות הייתה מעולה ולא הייתה לי שום בעיה לדבר איתן ברחוב.

סוללה: Nothing ear (2) – זמן סוללה מינימלי

זמן הסוללה עומד כאן על 4 שעות האזנה למוזיקה עם שימוש ב-ANC. זה יחסית מעט בימינו, אבל כנראה יספיק לרוב האנשים, מכיוון שיחד עם מארז הנשיאה מקבלים סך הכל 22.5 שעות. מבחינת טעינה, מלבד חיבור חוטי USB-C, קיימת גם אפשרות לטעינה אלחוטית, שזה תמיד טוב.

מחיר: 590 שקל (ברשת באג)

בשורה התחתונה, Nothing הצליחה לשפר משמעותית את הסאונד של ה-ear (2), לצד איכות שיחות טובה, סינון רעשים שעובד היטב, עיצוב שעדיין נחשב למיוחד, אבל זמן סוללה לא ארוך במיוחד. המחיר אומנם יקר יותר מהדור הקודם (בעת ההשקה), אבל השדרוג משמעותי.

פורסם באתר The Gadget Reviews

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר