כל אחד יכול: הטריק להכנת ביצה עלומה

אם בא לכם להתפנק על מנת בראנץ' בשילוב ביצים עלומות גם בבית, אך אתם חוששים להסתבך עם טכניקות בישול מורכבות - לפניכם כמה טיפים לביצוע המלאכה • וגם: טריק פשוט שיגרום לכם להצליח בה פעם אחר פעם

ביצים עלומות, צילום: ללא

ביצים עלומות מככבות בתפריטי בראנץ' במסעדות ובבתי קפה, אך בשלנים ובשלניות חובבים רבים נרתעים מהכנתן. נכון, כדי להכין ביצה עלומה, נדרשים ידע וטכניקה. אבל יש גם כמה טיפים וטריקים פשוטים שיכולים להקל על המלאכה.

ביצים עלומות, צילום: איתיאל ציון


הדרך הסטנדרטית להכנת ביצה עלומה

  1. בחרו ביצה טרייה - טריות הביצה חשובה להצלחת המשימה.
  2. מלאו סיר במים והביאו את המים לרתיחה. ברגע שהמים רותחים ומעלים בועות, כדאי להנמיך את האש כדי שהבועות יפסקו - בועות עלולות לגרום לביצה להתפזר.
  3. שברו את הביצה לקערית קטנה ופשוט זרקו אותה למים. יש שמעדיפים להוסיף מעט חומץ למים טרם לכן כי הדבר מסייע לביצה להתמצק. אך יש לקחת בחשבון שהחומץ משפיע לבסוף טעם הביצה.
  4. ניתן גם ליצור מערבולת במים ורק אז להניח את הביצה במרכזה על מנת שתתלפף סביב החלמון. אם הביצה שלכם טרייה, לא יהיה כל צורך בכך.
  5. משך הבישול עומד על כשלוש דקות.
  6. הוציאו את הביצה העלומה כאשר היא מלבינה באמצעות כף סינון לכלי שעליו נייר סופג.

הטריק להכנת ביצה עלומה בקלי קלות

שברו ביצה לתוך מצקת,
  1. מלאו סיר במים והביאו את המים לרתיחה. ברגע שהמים רותחים ומעלים בועות, כדאי להנמיך את האש כדי שהבועות יפסקו - בועות עלולות לגרום לביצה להתפזר.
  2. קחו מצקת ומרחו בשמן זית, חמאה או כל שמן אחר את חלקה הפנימי. יש לקחת בחשבון שהדבר משפיע במידה מסוימת על הטעם, לכן רצוי שסוג השמן יתאים למתכון בו משלבים את הביצה.
  3. שברו את הביצה לתוך המצקת.
  4. הניחו את גב המצקת במים הרותחים מבלי שיחדרו לתוכה למשך דקה או שתיים.
  5. כאשר הביצה מתחילה להתבשל, הפכו את המצקת ותנו לביצה להשתחרר לתוך המים.
  6. המתינו בערך דקה או שתיים נוספות והוציאו את הביצה כאשר היא מלבינה באמצעות כף סינון לכלי שעליו נייר סופג.

בתאבון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר