מבית remember ו-One-Family

השנה מדליקים נר לזכר הנופלים במיזם 'עם אחד'

השנה ביום הזיכרון, עם ישראל מתאחד במיזם משותף להכיר ולהנציח את כל חללי מערכות ישראל מהראשון ועד האחרון, במיזם הדיגיטלי 'עם אחד' של remember ו-One-Family (מעניין)

המיזם מאפשר להדליק נר לזכרם של הנופלים ולקרוא על סיפור חייהם (צילום: שאטרסטוק)

מהנרצח הראשון שרק רצה להקים מחדש את החורבה ועד הנרצחת האחרונה שנסעה לטיול בבקעה

על לוח הזיכרון מספר אחת בהר הרצל, מופיע שמו של הרב אברהם שלמה זלמן צורף הי"ד. את הלוח מסיימת שמה של לוסי די הנרצחת האחרונה ברשימה ארוכה, ארוכה של חללי מערכות ישראל ונפגעים פעולות האיבה. הרב שלמה זלמן צורף ביקש להשלים את בית הכנסת החורבה ונרצח על ידי ערבי. לוסי די המורה הנפלאה לאנגלית יצאה לטיול עם משפחתה בבקעת הירדן והיא ושניים מבנותיה נרצחו בפיגוע הנורא.

השנה ביום הזיכרון, עם ישראל מתאחד במיזם משותף להכיר ולהנציח את כל חללי מערכות ישראל מהראשון ועד האחרון, במיזם הדיגיטלי 'עם אחד' של remember וOne-Family-. המיזם זוכה לשבחים רבים מצד המשפחות השכולות ונציגי הציבור, שרואים בו הזדמנות להנציח את זכרם של הנופלים.

הרב שלמה זלמן צורף החלל היה מתלמידי תלמידיו של הגאון מווילנא. הוא עלה לארץ ישראל בשנת 1816, בשנת 1836 החל הרב צורף באיסוף כספים להשלמת בית הכנסת 'החורבה'. בית הכנסת 'החורבה' עמד שומם במשך 100 שנה בשל חוב לערבים. הערבים החליטו להתנקש בחייו. בפעם הראשונה היורה החטיא. בפעם השנייה הצליח ערבי לפגוע בראשו של הרב צורף י"א באלול תרי"א 1851 עשרה חודשים לאחר שנדקר הוא נפטר.

המורה לאה (לוסי) די עלתה ביחד עם משפחתה באנגליה ובחרה להתיישב באפרת. משפחת די יצא לטיול בחול המועד. כדורי המרצחים השיגו את רכב המשפחה שבו נסעו האם לוסי והבנות מאיה ורינה. מותן של הבנות נקבע במקום. יומיים לאחר מכן נפטרה לוסי מפצעיה. בעלה ליאו די, קרא לאחר פטירתה לעם ישראל להתאחד סביב הסמלים והזהות המשותפת ולהרים את דגל ישראל.

קישור לשיר עם ישראל חי

מיזם ההנצחה הדיגיטלי 'עם אחד' של remember וOne-Family-.מיזם שהוקם במיוחד לקראת יום הזיכרון ה-75, הוא מימוש של הקריאה לאחדות ישראל של ליאו די. באתר תוכלו להדליק נר לזכרם של הנופלים ולקרוא על סיפור חייהם של האנשים והנשים המופלאים הללו יהי זכרם ברוך.

לחצו כאן והדליקו נר לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במיזם 'עם אחד' >>>>>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר