לקראת יום הזיכרון: היוזמה של האם השכולה להנצחת החללים

צה"ל משתתף בפרויקט "שולחן נופל" שיזמה אמו של סג"ם אחיעד משה רובנר ז"ל, שנפל בעת שירותו • האם יעל: "אני פונה לכולם - הציבו שולחן לזכר הנופלים אצלכם - בבתי קפה, במסעדות, בבית, בבתי ספר ובמקומות עבודה"

יעל ובנה אחיעד שנפל בשירותו

כחלק משורת אירועי יום הזיכרון, השנה צה"ל משתתף בפרויקט "שולחן לנופל". במסגרת הפרויקט יוצב בערב יום הזיכרון שולחן לזכר החללים בעשרות חדרי אוכל בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ.

המטרה היא להנציח את כלל חללי צה"ל, הנעדרים ונפגעי פעולות האיבה, ולהזכיר את אלו שהקריבו את חייהם, ולא יוכלו עוד לשבת עם משפחותיהם וחבריהם בארוחות. על כל שולחן מונחים חפצים שונים המסמלים את אובדן החלל ואת הסימן לתקווה ולהמשכיות שהותיר אחריו.

הפרויקט החל מיוזמה של אם שכולה, יעל רובנר-צימט, אמו של סג"מ אחיעד משה רובנר ז''ל, שנפל בעת ששירת כקצין משא"ן בגדוד "אופק" באוגדת איו"ש. האם יזמה הצבת "שולחן לנופל" בערב יום הזיכרון בעשרות מסעדות ברחבי הארץ. 

שולחן נופל, צילום: דובר צה"ל

עם כניסת הפרויקט לצה"ל, נוספו לשולחן סממנים נוספים ובהם ההמנון הלאומי המסמל את הערכים עליהם צה"ל נלחם, וכן רוח צה"ל שמסמלת את הבסיס הערכי, שהוביל את חללי צה״ל שנפלו למען המדינה ושממשיך להוביל את כלל חיילי ומפקדי צה"ל. הפרויקט מובל בצה"ל על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ואגף כוח האדם.

"בני הבכור, סג"ם אחיעד-משה, נפל בשנת 2011. לפני כשנתיים התחלתי במיזם ׳שולחן הנופלים׳. שולחן זה מוקדש לכל בנינו ובנותינו אשר נפלו במהלך השירות הצבאי, ולכל נפגעי פעולות האיבה", אמרה יעל רובנר-צימט.

"היה לי חשוב להגיע לכמה שיותר מקומות עם המיזם והשנה צה"ל נרתם לבקשה ולקח על עצמו להכניס לבסיסים שונים את ׳שולחן הנופלים׳. זה מביא תחושה של שותפות ואחדות גורל. אני פונה לכולם - הציבו 'שולחן הנופלים' אצלכם - בבתי קפה, במסעדות, בבית, בבתי ספר, במקומות עבודה. כולנו עם אחד".

משפחת רובנר לפני נפילת הבן, צילום: באדיבות המשפחה/דובר צה"ל

אביבית, אחותו של סג״ם רובנר, אמרה: "תמיד חשבנו מה לעשות לזכרו של אחי. יש מספר דברים שעשינו לאורך השנים כדי להנציח אותו. לפני מספר שנים אמא שלי טסה לארה״ב. היא ראתה באחת המסעדות שולחן עם לימון, מלח ופריטים נוספים המסמלים את אובדן החיילים. היא הוקסמה מכך שהשולחן נמצא שם תמיד.

"כשחזרה לארץ, היא כתבה פוסט בנושא שהפך ויראלי, מה שהוביל אותה להקים את הפרויקט גם פה בארץ. מעבר לכך שזה מנציח את אחי, זו דרך מאוד טובה לזכור את חללי צה"ל. כל אחד יכול לקחת את זה למקום שלו. זו יוזמה נפלאה. מאוד שימח אותי לראות תיעודים של שולחנות של הפרויקט ברחבי הארץ".

ראש מנהל ההזנה בצה"ל, צילום: דובר צה"ל

לדברי ראש מנהל ההזנה, סא״ל אבי שאול,"פרויקט ׳שולחן לנופל׳ הוא יוזמה מיוחדת הנותנת לחיילינו להיות שותפים בדרך נוספת להנצחת זכרון הנופלים. כאשר פנו אלינו עם היוזמה היה ברור לנו בחיל הלוגיסטיקה שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ובמנהל ההזנה בפרט, שהמקום הטוב ביותר לכך הוא חדרי האוכל בהן חיילי צה"ל נמצאים מספר פעמים ביום.

"מרגע ההחלטה על ההשתתפות בפרויקט, היחידות 'קפצו' על המשימה וצוותי המטבחים בשיתוף המפקדים החלו את ההערכות ליום הזכרון. ביצענו תדריכים, העברנו תמונות והסבר לכל צוותי המטבח ויצאנו לדרך. שיתוף הפעולה של הפיקודים, הזרועות וצוותי המטבחים ראוי לציון. אנו שמחים לקחת חלק ביוזמה ולהרחיב את מעגל המשתתפים בזכרון הנופלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר