נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד יחתמו במשותף על קריאה לציבור לשמור על קדושת יום הזיכרון

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, ינסח קריאה לציבור מכל המגזרים להשאיר את היום החשוב מחוץ למחאה • "אין לי אינטרסים או מניעים זרים זולת המחויבות המוסרית לשמירה על זכרם של הנופלים" • לשכת נתניהו: "ראש הממשלה נענה בחיוב" • גנץ: "קורא לכל הצדדים לנהוג ברגישות ובאחריות" • לשכת לפיד: "נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים"

נתניהו, גנץ, לפיד וגלנט, צילום: אורן בן חקון

בעקבות פניית "ישראל היום": ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, יו"ר "כחול לבן", בני גנץ, ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיעו כי יחתמו על פנייה משותפת שבה יקראו לציבור לעשות כל מאמץ כדי לשמור על קדושת יום הזיכרון.

פנינו הערב (חמישי) ללשכותיהם של נתניהו, לפיד, גנץ וגלנט, וביקשנו את התייחסותם לפניית יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, שביקש מהם שלשום לצאת בהודעה פומבית ומשותפת לטובת שמירה על קדושת יום הזיכרון.

המכתב של אלי בן שם,

"אין לי אינטרסים או מניעים זרים זולת המחויבות המוסרית לשמירה על זכרם של הנופלים ביום הקדוש הזה, ובשל כך אינני ישן בלילות כבר תקופה ארוכה", כתב בן-שם במכתב ששלח לארבעתם. "בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון אני פונה לכולכם בבקשה זהה: צאו לציבור בהודעה פומבית משותפת וקראו לאזרחי ישראל לעשות כל מאמץ כדי לשמור על קדושת היום".

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים // צילום: אורן בן חקון, צילום: אורן בן חקון

עד הערב, בן שם לא קיבל תגובה מהפוליטיקאים. אך "ישראל היום" יזם פנייה לארבעת המכותבים, שבעקבותיה הודיעו בארבע הלשכות כי יסכימו לצאת בהודעה משותפת. בעקבות פנייתנו, מסרה לשכת ראש הממשלה נתניהו כי "ראש הממשלה ענה בחיוב לקריאה לצאת בהודעה משותפת, ואף הקדים והוציא היום הודעה נפרדת הקוראת לשמור על קדושת היום". בעקבות פנייתנו פנה דובר ראש הממשלה לאלי בן שם וביקש ממנו לנסח את ההצהרה המשותפת.

רה"מ נתניהו בטקס "לכל איש יש שם" בכנסת,

שר הביטחון גלנט תמך אף הוא, ובתגובה לפנייתנו מסר: "נשמח לשתף פעולה עם כל מהלך שקורא לשמור על קדושת יום הזיכרון וזכר הנופלים".

השר יואב גלנט, צילום: אורן בן חקון

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, שדוגל לאורך כל הדרך בממלכתיות במשבר, מסר: "בשבועות האחרונים קרא גנץ מספר פעמים לכלל הצדדים לפעול ברגישות ואחריות על מנת לשמור על קדושת ימי הזיכרון הרגישים ומשפחת השכול. גנץ קיבל את המכתב ומוכן להיענות לכל יוזמה בנושא זה, ובכלל זאת גם לקריאה משותפת של ראשי הקואליציה והאופוזיציה. יוזכר כי גנץ הוא ראשון החותמים על מכתב שיזם ח"כ חילי טרופר עליו חתמו כ-100 חברי כנסת".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

מלשכת יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, נמסר: "נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים ואת בני המשפחות השכולות ביום הזיכרון לחללי צה"ל. במהלך החודש האחרון קרא לפיד מספר פעמים לממשלה, לחברי הכנסת, לארגוני המחאה ולמפגינים להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין ולתת את הכבוד הראוי ליום הזיכרון, לחלליו ולמשפחות שאיבדו את היקר מכל. בשיחה שערך אתמול (חמישי) עם יו"ר ארגון אלמנות ויתומים הגברת תמי שלח, הדגיש בפניה שיעשה כל מאמץ שיום הזיכרון יעבור בשקט. ראש האופוזיציה לפיד ישא דברים בבית העלמין תל מונד".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, צילום: אורן בן חקון

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, הודה ל"ישראל היום" על הפנייה לארבעת הפוליטיקאים הבכירים, והבאת המכתב לתשומת ליבם. "קיבלתי בהתרגשות ובשמחה רבה את הודעת ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר האופוזיציה ויו"ר כחול לבן. אם כל הסיעות יחתמו על המכתב, זה יכול להרגיע את השטח, את המשפחות השכולות ואת כל אזרחי ישראל. ארגון יד לבנים מנסח כעת הצהרה שתחתם על ידי כל ראשי המפלגות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר