הקבוצה הנוסטלגית בדרך להתרסקות? "לא יודעים מה יהיה איתנו״

פעם היא שיחקה בליגת העל, אבל היום היא נלחמת על מקומה בליגה א' • אסף הדר פגש חמישה מאוהדי מכבי שעריים שסיפרו לו על הפחד להיעלם מהמפה ועל איחוד אפשרי שצפוי להפיח תקווה לפני המפגש הקריטי מול מכבי הרצליה בצהרי יום שישי

רבים מחובבי הכדורגל שמעו לא פעם על קבוצת מכבי שעריים. הקבוצה הנוסטלגית - שהייתה בעברה הרחוק בליגת העל, שמונה מאות אוהדים ואף סיפקה לא מעט כותרות בעיתונים – נלחמת כיום על חייה בליגה א', כשמחר (שישי) הם יפגשו את מכבי הרצליה למשחק נגד הירידה.

את המתח וההתרגשות לא ניתן להסתיר, בייחוד ברגעים גורליים כאלה. לצורך כך, הפגשנו חמישה מאוהדי הקבוצה בקפה השכונתי ברחובות כדי לשמוע מהם מקרוב על הציפיות לקראת המשחק, על הכישלון בשנים האחרונות, על האפשרות שהקבוצה עלולה "להיעלם מהמפה", ואולי על איחוד אפשרי שצפוי להפיח מעט תקווה באוהדים המסורים.

מכבי שעריים - סרט מלחמה | צילום: משה בן שמחון

כאמור, שתי הקבוצות שנלחמות על הירידה הן: שעריים, שפוגשת את מכבי הרצליה, ובני אילת שתפגוש את מ.כ. ירמיהו חולון. לשעריים ואילת אותן נקודות (24). שעריים במקום ה-14, שמוביל למשחק מבחן אחרון מול אחת מנציגות ליגה ב', בעוד אילת במקום ה-15 שמוביל לליגה ב' באופן אוטומטי. יחס השערים של שעריים (6-) עדיף מזה של אילת (20-).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם שעריים ואילת ישיגו תוצאת תיקו מול יריבותיהן, הכחולים ישחקו במשחק המבחן ואילת תרד ליגה. הדרומיים חייבים לנצח ולהתפלל שהקבוצה מרחובות תוציא נקודה או תפסיד, ורק כך תצליח הקבוצה לשרוד את העונה הארורה שנפלה עליה. שעריים מבחינתה, תלויה בעצמה, כשהיא חייבת ניצחון, בלי קשר לתוצאה שמשיגה אילת. אם שעריים תאבד נקודות (תיקו או הפסד) ואילת תנצח, המהפך מבחינת אילת יושלם, והיא תנסה לשרוד דרך משחקי המבחן, בעוד ששעריים תחזור לליגה ב' אחרי עשור בדיוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר