75 רגעי הספורט שכל ישראלי צריך להכיר: פדיחת המשקפת של ורד בורוכובסקי באולימפיאדת אתונה

אחד הרגעים המביכים בתולדות השחייה הישראלית, קרה במשחקים האולימפיים ב-2004 • רגע לפני הזינוק לבריכה, בורוכובסקי גילתה שנקרעה לה המשקפת ואין לה חלופית - ופשוט שחתה בלעדיה • זה נגמר בטעם קצת מתוק, אבל חמוץ הרבה יותר

ורד בורוכובסקי, צילום: אלן שיבר

מי? ורד בורוכובסקי

מה? לשחיינית הישראלית נקרעת המשקפת לפני המקצה שלה במשחקים האולימפיים באתונה 2004. היא שחתה ללא המשקפת, וסיימה במקום ה-24 בלבד במקצה 200 מטר מעורב אישי.

מתי? אוגוסט 2004

איפה? אתונה, יוון

רץ שגנבו לו את הנעליים כבר היה לישראל (דונלד סנפורד), אז מה תגידו על ורד בורוכובסקי, אחת השחייניות הכי טובות שהיו לישראל לפני שני עשורים, שהגיעה באולימפיאדה ביוון לא מוכנה לאחד המשחים שלה, ה-200 מטר אישי מעורב.

רגע לפני שהייתה צריכה לעלות לאדן הזינוק, בורוכובסקי מלאת המוטיבציה גילתה ששרוך המשקפת שלה נקרע, ובאופן מאכזב לא היתה ברשותה משקפת נוספת לשעת חירום. מה היא עשתה? בלית ברירה, אחרי שכמעט פספסה את ההזנקה, היא קפצה למים ללא משקפת, ולמרות המינוס הגדול הזה, הצליחה להתגבר על הקושי וסיימה ראשונה במקצה שלה.

סוף טוב? לא ממש. הניצחון הושג במקצה הכי חלש במוקדמות, והיא קבעה זמן שארוך בשלוש שניות משיאה האישי – והודחה מהמשך התחרויות. על זה נאמר: לא ראתה בעיניים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לרשימה המלאה>>

באנר ספורט לרגעי הספורט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר