ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברקע שיחות הרפורמה

סער הציג את תוכנית המחנה הממלכתי למערכת המשפט

בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי הציג ח"כ גדעון סער את התוכנית של המפלגה לרפורמה במערכת המשפט. גנץ תקף את הקואליציה ואמר: "בלתי נתפס שיוצאים לרפורמה במערכת המשפט, מבלי שמה שבאמת נוגע לאזרח מטופל"

סער הציג את תוכנית המחנה הממלכתי למערכת המשפט
בני גנץ וגדעון סער צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ וח"כ גדעון סער הציגו היום (רביעי) בפתח ישיבת הסיעה את התוכנית לרפורמה המערכת המשפט. זאת במקביל לשיחות הנערכות בחסות בית הנשיא.

גנץ תקף את הקואליציה ואמר: "בלתי נתפס שיוצאים לרפורמה במערכת המשפט, מבלי שמה שבאמת נוגע לאזרח מטופל. זה מוכיח שמה שרצו לשרת פה הוא את השלטון – ולא את העם. שהם רצו כוח בלתי מוגבל לעצמם, ולא מהלך שיש בו בכדי לשרת את האזרחים".

גנץ הוסיף: "אני מבקש להגיד: הסכנה להרס הדמוקרטיה לא הוסרה מהשולחן. אנחנו מחויבים לשבת בחדר עד שיצא עשן לבן, אך לעולם לא נניף דגל לבן על הדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמר: "אני פונה מכאן גם לתומכי החקיקה – יש לנו אתגרים חיצוניים רבים. המשימה שלנו והחובה שלנו, היא לצאת מהתהליך הזה מאוחדים יותר ועם דמוקרטיה חזקה יותר. נעשה הכל כדי לעמוד בה ולהגיע להסכמות רחבות. נהיה מוכנים ופתוחים לכל פתרון שעומד בעקרונותינו".

ח"כ גדעון סער תקף לפני הצגת התוכנית ואמר: "הממשלה עוסקת בעצמה באופן קיצוני. במקום מהלכים שתכליתם טובת האזרחים, יש מהלכים פרסונלים. במקום מחטפים כוחניים שנועדו לשבש את האזיונים והבלמים במשטר הדומקרטי - צריך לגעת בדברים האמיתיים מהם סובל האזרח בנקודות הממשק שלו עם המערכת".

לדבריו, "מהן הבעיות העיקריות במערכת המשפט מהן סובל האזרח במישרין או בעקיפין? עומס הליכים: היקף אדיר של הליכים בבתי המשפט, שיא עולמי בכתבי אישום נגד אזרחים. לא כל אזרח עבריין, לא כל דבר מצדיק חקירה ותביעה.

מהן ההשלכות? עינוי דין לאזרחים. בית המשפט מתקשה לתת תשומת לב ראויה לכל תיק וזה מהווה פגיעה בתחושת הצדק. בתי המשפט אינם יכולים להתרכז בעיקר תפקידם. זה מוביל לפגיעה ביכולת לקיים הליכים יעילים בתיקים הכבדים.

סער הבהיר: "חייבים לצמצם את היקף ההליכים! חייבים לצמצם את עינוי הדין!".

התוכנית של המחנה הממלכתי למערכת המשפט.

המחנה הממלכתי הרפורמה המשפטית בני גנץ גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד