הנאמן הזמני שבית המשפט מינה לקבוצת האופנה ונדום לאחר שנקלעה לחובות של כ-30 מיליון שקל מוציא אותה למכירה. כמו כן, ביקש הנאמן את אישור בית המשפט "לאור העדרם של מקורות כספיים מובטחים, להביא להפסקת העסקת מרבית עובדי הקבוצה". כך עולה מדוח ראשון שהגיש הנאמן הזמני, עו"ד אמנון ביס ממשרד גורניצקי ושות'. הקבוצה מעסיקה כ-12 עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הדוח הוגש לפני מספר ימים לאחר שונדום הגישה בתחילת החודש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו פתיחת הליכים. זאת, לאחר שנקלעה לחובות של 25 מיליון שקל למערכת הבנקאית שכוללת את בנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד גיל הירשמן, בנק מזרחי טפחות המיוצג על ידי עו"ד מור נרדיה ובנק דיסקונט המיוצג על ידי עו"ד עדינה וויל. כמו כן צברה חוב של כחמישה מיליון שקל לספקים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בדוח מציין הנאמן כי בשים לב לחשיבות הסכם ההפצה של הקבוצה עם המותג "קרל לגרפלד", "החל הנאמן לפעול לחידוש ההסכם בין הצדדים. הנאמן צופה כי ניתן יהיה להגיע להסכמות עם יתר המותגים והוא פועל גם מישור זה". הנאמן ביקש את אישור בית משפט לפנות להליך מכירה מהיר.
קבוצת ונדום החלה את דרכה בשנת 1989 והיא מחלוצות אופנת העילית ומותגי הפרימיום. הקבוצה עוסקת בייבוא ובשיווק של מותגי אופנה בינלאומיים ידועים. כמו כן, החזיקה במשך שנים רבות חנויות ונדום במיקומים יוקרתיים בתל אביב, בהם: כיכר המדינה וקניון רמת אביב. בעלי המניות בחברה הם מיכל ואיתן פולק.
במסגרת הבקשה, ציינה החברה באמצעות עו"ד חיות גרינברג כי "ברבות השנים, התהליכים שהתחוללו בשוק האופנה לא פסחו גם על קבוצת ונדום. הנגישות הגלובלית, עידן האונליין, שינויי ההתנהגות הצרכנית וכמובן משבר הקורונה בשנים 2021-2020 דחקו עם הזמן את הקבוצה לקצה יכולתה להתמודד עם התחרותיות ותנאי השוק. חשוב לציין כי לאורך פעילות הקבוצה הזרימו לה בעליה סך כולל של כ-12 מיליון שקל, כאשר שמונה מיליון שקל הוזרמו אך בשנים האחרונות, בסמוך ולאחר משבר הקורונה ולשם כך שיעבדו בעלי המניות את בתיהם, ועשו כך מתוך אמון בקבוצה וביכולתה".
יש לציין כי בינואר 2023 פורסם כי יבואנית בגדי הילדים, החברה הציבורית באבלס רוכשת 51% מקבוצת ונדום. אולם, בסופו של יום העסקה לא יצאה אל הפועל ולאחרונה דיווחה באבלס לבורסה כי בוטלה ההתקשרות לרכישת שליטה בקבוצת ונדום.
עו"ד חיות גרינברג, שהגישה את ההליך בשם החברה ומייצגת את בעליה, מסרה בתגובה: "התקופה הנוכחית היא מהמורכבות והעצובות עבור איתן ומיכל פולק, אשר גדלו לתוך החברה והובילו אותה בגאווה שנים רבות. ונדום עצמה היא מותג עוצמתי וכצפוי, מיד עם הידיעה בדבר ההליך פנו אלינו מתעניינים רבים. הצוות של הנאמן הזמני פועל במרץ ואני מקווה ומאמינה שיימצא קונה ראוי לחברה ולנכסיה, כך ש-30 שנים של אופנה ועשייה לא ילכו לפח".