ברבע האחרון של הניצחון הדרמטי הלילה (בין שבת לראשון) של סקרמנטו (3) על גולדן סטייט (6) 123:126 במשחק הראשון בסדרה, הבהיר דיארון פוקס מה הופך אותו למועמד המוביל לתואר שחקן הקלאץ' של העונה.
לרגע קצר באמצע הרבע השלישי הגדילה האלופה את היתרון שלה לדו-ספרתי, אבל סקרמנטו, הקבוצה חסרת הניסיון שאירחה הלילה משחק פלייאוף לראשונה מאז 2006, ביצעה מהפך. זה קרה בעיקר בזכות פוקס, שבהופעת הפלייאוף הראשונה בקריירה הוכיח שהוא אכן נועד לרגעים הגדולים. הוא סיים עם 38 נקודות - הכי הרבה אי פעם לשחקן בהופעת בכורה בפלייאוף מלבד ללוקה דונצ'יץ' (42 נקודות) - וקלע לא פחות מ-29 מהן במחצית השנייה (15 ברבע האחרון) אחרי חצי ראשון חלש.
4 צפייה בגלריה
דיארון פוקס
דיארון פוקס
המועמד הבכיר לתואר שחקן הקלאץ' של העונה. פוקס
(צילום: AP Photo/José Luis Villegas)
4 צפייה בגלריה
דיארון פוקס
דיארון פוקס
פוקס לוחץ על הכפתור
(צילום: Loren Elliott / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"סקרמנטו סיפקה הופעה הערב", אמר פוקס בסיום המשחק. "אבל לעשות את זה בשביל האוהדים, רק לדעת איך הם תומכים בקבוצה הזו בטוב וברע - גם כשממש רע. זאת פשוט עדות למי שהם". כשסיים את הריאיון, פוקס לא שכח את הטקס הכעמט דתי שמתרחש בסקרמנטו אחרי ניצחונות. הוא ניגש לכפתור סגול וגדול שהוצב ליד שולחן המזכירות, לחץ עליו לקול תשואות הקהל, ובכך שלח אלומת אור סגולה שהודלקה מעל האולם של הקינגס.
מאמן הקינגס מייק בראון, שבעונות הקודמות היה עוזרו של סטיב קר בגולדן סטייט, הילל את פוקס: "הוא נועד לזה. הוא אוהב את הרגעים הגדולים. הוא קיבל באהבה את התפקיד שנתתי לו במשחק הזה, ובסדרה הזאת. הוא מבין שכדי לזכות באליפות יום אחד, הוא צריך להיות שחקן מעולה בשני צידי המגרש. היום הוא לקח את זה בשתי ידיים".
4 צפייה בגלריה
מונק
מונק
תורם תצוגות ענק מהספסל. מונק
(צילום: AP Photo/José Luis Villegas)
הכינור השני של סקרמנטו בניצחון היה מאליק מונק שתרם 32 נקודות מהספסל (8 מ-13 מהשדה ו-14 מ-14 מהקו). מונק, שאף הוא ערך הופעת בכורה בפלייאוף, הראה גם הוא קור רוח כשקלע שתי זריקות עונשין עם 2.9 שניות על השעון. "ניסיתי לקלוע כל חיי", אמר מונק לאחר שנשאל על האגרסיביות והביטחון שלו. הגארד הוביל את מחליפי ה-NBA בנקודות בעונה הרגילה עם 1,041, והיה שלישי בשלשות (143) ושלישי באסיסטים (298).
בצד המפסיד, גולדן סטייט יכולה להתנחם בכך שהיא קיבלה בחזרה את אנדרו וויגינס, שהיה משמעותי מאוד בפלייאוף של העונה שעברה. הפורוורד הראה מעט סימני חלודה במשחקו הראשון מזה יותר מחודשיים לאחר שעזב את הקבוצה כדי להתמודד עם עניין משפחתי, שפרטיו לא פורסמו.
לאחר שפתח בכל 657 המשחקים הראשונים שלו ב-NBA, הפעם עלה וויגנס מהספסל והשפיע באופן מיידי. ניסיון הזריקה הראשון שלו נחסם, אבל הוא רץ אחורה לחסימה משלו בקצה ההגנה. הוא סיים את המשחק עם 17 נקודות, 3 ריבאונדים ואסיסט, כשהדבר היחיד שהיה חסר במשחק שלו היה הקליעה מחוץ לקשת (1 מ-8).
4 צפייה בגלריה
אנדרו וויגינס
אנדרו וויגינס
חזר לאחר יותר מחודשיים. וויגינס
(צילום: AP Photo/José Luis Villegas)
סטף קרי שהוביל את קלעי המפסידה עם 30 נקודות אמר בסיום: "המשחק הזה היה שיעור טוב עבורנו. הבנו שבמשחק חוץ בפלייאוף, במיוחד מול קבוצת התקפה כמו סקרמנטו, כל שינוי מומנטום חשוב. הבנו שאנחנו צריכים לרשום את משחק החוץ הכי טוב שלנו כדי לנצח כאן".