השרה רגב צפויה לפרסם היום את רשימת מדליקי המשואה

הממשלה תצביע טלפונית על שינוי תקנון טקס יום העצמאות, כך שהשרה תוכל לאשר את בחירת המדליקים • יש לציין כי מדובר בהכרזה מאוחרת יחסית, כאשר חבריה בליכוד טוענים שנעשה סינון קפדני על מנת שמקרה סירוב שלמה ארצי לא יקרה שנית

מירי רגב (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

רשימת מדליקי המשואות והסמכויות שיועברו לשרה רגב: הממשלה תצביע הבוקר (ראשון) טלפונית על שינוי תקנון טקס יום העצמאות, כך שהשרה מירי רגב תוכל לאשר את בחירת מדליקי המשואות במקום יו"ר ועדת השרים לטקסטים ולסמלים, שעדיין לא הוקמה. רגב צפויה להודיע היום על רשימת מדליקי המשואות.

ההכרזה תקרא בסמיכות לטקס יום העצמאות. הסיבה המרכזית לעיכוב היא ההחלטה להעביר את מרכז ההסברה, שאחראי על האירועים הרשמיים, למשרד התרבות והספורט. הליך זה עדיין לא הושלם. אולם, יש מי שטוען שהשמות עדיין לא הוכרזו מפחד לסירוב הנבחרים להדליק משואות, כפי שקרה עם שלמה ארצי, שסירב לקבל את תואר חתן פרס ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית.

טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, 2022 (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

הגרסה של רגב היא כי יש המון מועמדים, בסביבות ה-5,500, והבחירה קשה. צריך להוסיף שרגב לא הייתה בארץ שבועיים האחרונים. חבריה בליכוד טוענים שעשו סינון קפדני לוודא שלא יהיה מקרה שלמה ארצי, וגם להפחית את זמן הלחץ שיופעל על מדליקי המשואה המיועדים, כאשר ברור כי יופעל לחץ כבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר