יום שישי, 07.06.2024 שעה 22:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
36 40-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

תסכול במכבי ת"א: אי אפשר להסביר תיקו כזה

הצהובים לקחו קשה את ה-1:1 מול אשדוד: "כל העונה במשחק אחד. ים מצבים ורק נקודה". זעם על ה-VAR: "הגיע לנו פנדל, השער? הנדוס פריימים כדי לפסול"

|
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

“כל מה שנאמר על העונה שלנו התנקז לכדי משחק אחד מדויק. אנחנו לא יודעים לקחת משחקים שנמצאים אצלנו בידיים, תלויים ביכולת של ערן זהבי או ג'ורג'ה יובאנוביץ' לכבוש ואם הם לא עושים את זה, אנחנו נתקעים ואז סופגים מכלום. זה רע מאוד לא לנצח משחק כזה ולצערנו לא בפעם הראשונה”, כך אמרו במכבי תל אביב בתסכול גדול אחרי ה-1:1 מול מ.ס אשדוד אמש (שבת).

זה לא שניצחון באמת היה מחזיר את הצהובים למאבק האליפות, גם במקרה שכזה היה צריך נס גדול, אבל זהו עוד משחק שמתחבר לשרשרת אירועים ומשחקים קודמים שכולם היו נגד יריבות נחותות בהרבה והצהובים לא ידעו לקחת. 

אייטור קראנקה אמר להגנתו כי עלה עם הרכב התקפי יותר מהרגיל, ואז במחצית החליף את דן גלזר בדור פרץ והפך את המערך להתקפי עוד יותר, אבל החמצות נוראיות של ערן זהבי בתוספת משחק חלש של יובאנוביץ' וחוסר בתפוקה ביצירת מצבים מצד המגנים ורגל מסיימת משחקני הקישור האחרים, הובילו את מכבי ת"א שוב להיות תלויה ברגל המסיימת של שחקן אחד. אמש זה נכנס לזהבי רק פעם אחת, אחרי שתי החמצות ענקיות, ולא היה מי שיבוא וישים גול חוץ ממנו.

ערן זהבי מתוסכל אחרי אחת ההחמצות (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מתוסכל אחרי אחת ההחמצות (רדאד ג'בארה)

“לערן היו 3 בעיטות שנבלמו על ידי שחקני הגנה, שער שנפסל שלא בצדק, בעיטה מ-2 מטר למשקוף, החמצה מקו השער וגול בראש. פארפה גייאגון בעט למשקוף, לדור פרץ ג'ראפי לקח כדור מסוכן מאוד והוא גם הצליח לעצור את קניקובסקי ודן ביטון. מנגד, דניאל פרץ לא היה צריך לזנק פעם אחת כל המשחק מלבד הפנדל שלהם. איך אפשר להסביר משחק כזה?", אמרו במכבי ת”א בתסכול גדול.  

פארפה גייאגון ניסה והשתפר בעיקר כשעבר לאמצע, דן ביטון רשם את המשחק הפחות טוב שלו מבין החמישה האחרונים בהם פתח, מבין המחליפים פרץ נכנס טוב למשחק, אייל גולסה גם כן ואף רשם בישול יפה, אבל רארש אילייה לא הצליח להשפיע בשום צורה ושוב עולה התהייה איך ולמה קראנקה מעדיף דווקא אותו בסגל ולא את אבי ריקן או יונתן כהן שנותרו בחוץ משחק שני ברציפות, בטח במשחק בו קראנקה לראשונה העונה החליט לשחק בפריסה ההתקפית שלו ב4-3-3 ואף סיים את המשחק ב-4-2-3-1 מובהק. 

אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)

לצד כל אלה, במועדון עזבו את המשחק כשהם רותחים על צוות השיפוט. קראנקה אמר כי “בכל חיי לא ראיתי שופט שבשריקת הסיום יורד לפני השחקנים ובורח מהדשא”, וגם בקבוצה תהו על ההתנהלות של נאאל עודה: “מתוך 9 דקות תוספת, שיחקו אולי 2 דקות. אם שחקן שלהם שוכב על הדשא בגלל פציעה, למה אתה מסיים את המשחק ובורח? מה זאת החרפה הזאת? מאיפה היהירות לעשות מהלך כזה? היה נראה שהשופט בורח בסיום מהמשחק עצמו עם איך שהוא איבד אותו”.

הטענות הגדולות יותר היו כלפי גל ליבוביץ' ב-VAR. “איך ה-VAR קבע שיש נבדל בגול הפסול אם דן ביטון מסתיר את הכדור ולא ניתן בכלל לקבוע מתי בדיוק הכדור יצא מהרגל שלו? אין שום זווית שרואים את זה ברור. אין זווית נגדית ואם אין ודאות ה-VAR לא אמור להתערב. יש פה הנדוס של פריימים כדי לפסול גול, גם בפסילה עצמה, מה הנבדל בדיוק? זה נראה כמו קו אחד לגמרי בין הרגליים. אנחנו לא מתרצים את התוצאה בגלל שיפוט אבל אי אפשר להתעלם מזה שהגיע לנו פנדל ונלקח מאיתנו שער שאין זווית ודאית לקבוע שהוא לא חוקי”, אמרו במועדון.

שחקני מכבי תל אביב מתווכחים עם נאאל עודה (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מתווכחים עם נאאל עודה (רדאד ג'בארה)

הטענות על הפנדל הן מהאירוע במחצית הראשונה בו נראה שטימותי אוואני לוקח את הכדור מיובאנוביץ' בעזרת העקב, הכדור עולה מעל הראש של שני השחקנים שעושים את הדרך לעבר הכדור ברחבה ואז אוואני מוריד אותו בבירור בעזרת ידו. “זה לא מקרה של “כדור שניתז” כמו שהם אוהבים להגיד. פה מדובר על השתלטות ברורה על הכדור בתוך הרחבה בעזרת היד. הוא מונע מיובאנוביץ' להגיע לכדור מול שוער. זה פנדל”, הוסיפו במועדון. אגב, בסיום הראיונות יו"ר איגוד השופטים, יריב טפר, ניגש לקראנקה ולחץ לו את היד על הראיון המאופק בטח בהתחשב במה שקרה על הדשא כמה דקות קודם.

כעת במכבי ת”א יעברו להתרכז כעת במשחק מול מכבי נתניה. אופיר דוידזאדה ירצה עונש של כרטיסים צהובים במשחק מול היהלומים, ודן גלזר, שספג אמש צהוב, יחמיץ את המשחק מול הפועל ירושלים לאחר מכן ויהיה זמין לחצי גמר הגביע.

דן גלזר רואה צהוב (רדאד ג'בארה)דן גלזר רואה צהוב (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */