למרות ההצלחה באולימפיאדת טוקיו ובאליפות העולם בטשקנט, נבחרת הג'ודו הישראלית לא צפויה להתמודד בתחרות הקבוצתית באליפות העולם שתצא לדרך ב-7 במאי בדוחא שבקטאר. הסיבה: מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה החליט לא לרשום את החניכים שלו לתחרות הקבוצתית, אף שהם צפויים להשתתף בתחרות האישית.
על פי גורם בסביבת האיגוד, סירובו של סמדג'ה לאפשר לספורטאים שלו להשתתף בתחרות נובע מכך שרבים מהם סובלים מפציעות. שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים שגם מנהל את התחרות הקבוצתית, לא הסתיר את כעסו על ההחלטה ותהה כיצד ייתכן שהג'ודאים אינם משתתפים בתחרות הקבוצתית בטענה של פציעה, אך בכל זאת יוצאים לתחרות האישית. גם הנשים שנוסעות לאליפות נפגעו מההחלטה, מאחר שהאמינו שהן בכושר המתאים לשמור על המומנטום מהאליפויות האחרונות. השלכה משמעותית לא פחות של ההחלטה היא פגיעה אפשרית בדירוג של הנבחרת הקבוצתית לקראת אולימפיאדת פריז 2024, מה שעלול להפוך להגרלה קשה יותר. הרישום לאליפות עדיין לא נסגר באופן רשמי, וניתן לשנות את ההחלטה עד ה-29 באפריל.
1 צפייה בגלריה
לא כולם מרוצים מההחלטה. הרשקו וסמדג'ה
לא כולם מרוצים מההחלטה. הרשקו וסמדג'ה
לא כולם מרוצים מההחלטה. הרשקו וסמדג'ה
(צילום: יאיר שגיא)
התחרות הקבוצתית בג'ודו סיפקה בשנתיים האחרונות הישגים אדירים לישראל, ואף הצילה את כבודו בתחרויות הגדולות. באולימפיאדת טוקיו לפני שנתיים השיגה נבחרת ישראל את מדליית הארד ביום התחרויות האחרון, אחרי שורה של כישלונות מצד כוכביה בתחרות האישית. גם באליפות העולם הקודמת, שנערכה בטשקנט באוקטובר שעבר, מדליית הארד הקבוצתית של הנבחרת הייתה הפעם היחידה שבה ישראל עלתה על הפודיום.
מאיגוד הג'ודו נמסר בתגובה: מדובר בשיקולים מקצועיים מתוך ראייה ארוכת טווח של הצרכים המקצועיים של הנבחרת".