הישג השיא של הפועל ירושלים בליגה הושג בעונת 1972/73, כשהאדומים סיימו במקום השלישי אחרי הכח רמת-גן (שזכתה באליפות) והפועל ת"א. באותה עונה הירושלמים גם זכו בגביע המדינה היחיד בתולדותיהם. בדיוק חמישים שנה אחרי, בצד האדום של הבירה רוצים לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה אי פעם למפעל אירופי. זה יקרה אם השחקנים של זיו אריה ישמרו על המקום הרביעי ומכבי ת"א תזכה בגביע.
הסיפור של הפועל ירושלים הוא לא פחות מאשר לא ייאמן. רק לפני פחות מעשור, הקבוצה הזו, אז עדיין תחת השם הפועל קטמון, התמודדה בליגות הנמוכות במקומות שכוחי אל. אף אחד שם לא פנטז אז על אירופה - מקסימום על מקום טוב בליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
גיא בדש
גיא בדש
חולמים על היסטוריה. שחקני הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם )
אלא שבעונה הנוכחית, החבורה של זיו אריה שברה כל תקרת זכוכית אפשרית. מכבי חיפה, שנמצאת בדרך לאליפות שלישית ברציפות, הובסה 3:0 בטדי (אליו תגיע בשבת הקרובה) במה שהפך לניצחון הגבוה אי פעם של האדומים על הירוקים. גם במחזור ה-18 הקבוצה של ברק בכר לא ליקקה דבש מול הירושלמים וניצחה בקושי 1:2, מה שגרם למאמן האלופה להגיד לספסל האדום: "כרגיל, שוב הוצאתם לנו את הנשמה, קשה מאד לשחק נגדכם".

זיו אריה לא מתרגש, ההנהלה דווקא כן

כדי לעשות הכנסה כספית נאה, החליטו בירושלים להקצות לאוהדי מכבי חיפה למעלה מ-15 אלף כרטיסים שכמעט נחטפו לגמרי וטדי אמור להיות מחר מלא באוהדים ירוקים. יחד עם אוהדי הקבוצה המקומית יהיו באצטדיון קרוב ל-20 אלף איש. למרות שזיו אריה אמר אחרי הניצחון האחרון באשדוד ש"לא מעניין אותי כרגע להציב אותי במקום הרביעי כמטרה. אני לא יודע אם זה נכון לאבולוציה של המועדון. אני לא אתפלל שמכבי ת"א תיקח גביע, אני אוהד הפועל ירושלים – לא מכבי ת"א".
עם כל הכבוד להנמכת הציפיות הנ"ל, אין אחד במועדון, כולל המנהל המקצועי שי אהרון והמנכ"ל אורי שרצקי, שלא סימנו כיעד את המקום הרביעי ואת ההגעה לאירופה כהזדמנות שהיא בלתי חוזרת עבור המועדון. האדומים יודעים שנקודה לפחות מול מכבי חיפה תקרב אותם משמעותית למטרה ולא מתכוונים להתבטל מול האלופה שבדרך. "בדיוק כמו שאף אחד לא נתן לנו סיכוי להעפיל לפלייאוף העליון ואף אחד לא האמין שנביס את מכבי חיפה בסיבוב הראשון וננצח בבלומפילד את מכבי ת"א, אנחנו ניתן לפרשנים לעשות את החשבונות שלהם וננסה שוב להפתיע מול הקבוצה הכי טובה בארץ שמגיעה לטדי כפייבוריטית ברורה ותקבל מאיתנו את כל הכבוד עד שריקת הפתיחה", אמרו לנו בירושלים.
2 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
"לא יודע אם זה נכון לאבולוציה של המועדון". זיו אריה
(צילום: עוז מועלם)
אגב, לפני המשחק הקודם בין הקבוצות כשנשאל זיו אריה האם הקבוצה שלו היא הכבשה השחורה של חיפה, ענה המאמן: "כאילו לא מספיק שמכבי חיפה זו הקבוצה הכי טובה בארץ, עם 30 אלף אוהדים שיהיו בסמי עופר, אז עכשיו גם עושים אותנו הכבשה השחורה שלהם ומדליקים את ברק בכר עוד יותר?".
השבוע, לקראת המשחק בשבת הקרובה אמר אריה: "אנחנו מתכוננים למשחק כמו לכל משחק אחר. נבוא לשחק את הכדורגל שלנו ולנסות להשיג תוצאה טובה". מאמן האדומים עדיין לא גיבש הרכב, זאת בגלל ששלושה משחקני המפתח שלו אונדז'יי באצ'ו, אופק ביטון ונדב נידם נמצאים בספק למשחק.

האדומים מחכים לגוני נאור

מכבי חיפה, שמריחה אליפות שלישית ברציפות ועשויה בשבת הקרובה לסיים כמעט סופית את המאבק על הצלחת, לא תגיע שאננה לטדי כי היא כבר נכוותה כאמור כשזלזלה ביריבה מהבירה.
לראשונה מאז עזב את קבוצת נעוריו בינואר, יגיע מחר גוני נאור לטדי כאורח וישחק מול חבריו עד לפני שלושה חודשים. נאור נזכיר, עבר למכבי חיפה עם סעיף בחוזהו לפיו אם יעבור לקבוצה אחרת בארץ, להפועל ירושלים תהיה קדימות באפשרות לקלוט אותו ואוהדי הפועל צפויים לקבל אותו בתשואות.