עו"ד יניב שגב, פרקליטו של בוריס קליימן, מדבר על המעצר ביוון
(צילום: שמוליק דודפור)
ביום שאחרי שחרורו בערבות של בוריס קליימן ממעצר באתונה, עוד ועוד עדויות מצטברות על האירועים שהתרחשו בלילה שבין שני לשלישי בבר CLOWN DOGS באתונה, ומעלות ספקות בנוגע לטענותיה של התיירת הבלגית בת ה-17 לפיהן השוער הישראלי תקף אותה מינית.
לאור ההאשמות הקשות, האופן שבו שוחרר קליימן - ערבות נמוכה של 20 אלף אירו, ללא הגבלות נוספות, ועם בקשה בלבד שלא יעזוב את המדינה - וכן העובדה שהמתלוננת עזבה את יוון באופן מיידי וחזרה לבלגיה, מרמזת כי לא ממש ברור מה קרה בשלוש השעות שבהן בילה קליימן עם חבריו בבירה היוונית.
3 צפייה בגלריה
קליימן בבית המשפט
קליימן בבית המשפט
קליימן בבית המשפט
(מערכת ONE)
לדברי עובדים בבר, הם שמעו על ההאשמות רק מהתקשורת היוונית. "בכלל לא ידענו שיש פה שחקן כדורגל", אמר לי אחד הבעלים. "הייתה אווירה רגילה. בשלב מסוים היינו צריכים לזרוק את כל הצעירים הבלגים החוצה, כי לאחד מהם היה סכין שהוא הוציא החוצה. הנערה הבלגית נכנסה שוב, וכעת אנחנו יודעים שעשתה את זה עם תעודת זהות מזויפת", ממשיך הבעלים, "מהמצלמות רואים שהיא נכנסת לחדר אחד עם שני השחקנים (קליימן וחברו לקבוצת וולוס, הפורטוגלי רודריגו אסקובל), אבל לא קרה שם שום דבר יוצא דופן. הבלגים פשוט חיכו להם בחוץ, וכשהשחקנים יצאו הם התנפלו עליהם. זה נפל עלינו משום מקום".
השתלשלות האירועים העמידה למבחן גם את מערכת היחסים בין וולוס, המועדון שבו שיחק קליימן, לבין השחקן עצמו. המועדון היווני סירב לסייע לקליימן בשכירת עורך דין והעביר את האחריות לשגרירות הישראלית, ומיד לאחר מכן הודיעה הקבוצה על שחרורו המיידי, כמו גם של אסקובל.
3 צפייה בגלריה
בוריס קליימן
בוריס קליימן
הקבוצה הודיעה על שחרורו. קליימן
(צילום: INTIMEsports)
וולוס התנערה מקליימן בשל ההאשמות הראשוניות, ואולם גם לאחר שעלה חשד שמדובר בהאשמות שווא, המועדון לא חזר או הראה סימנים של חזרה מהחלטתו, ונתלה על כך שקליימן וחברו עזבו את וולוס לאתונה מבלי ליידע אף אחד וכן בכמות הסמים הקטנה שנמצאה על קליימן בעת מעצרו. קליימן, ששוחרר כאמור ללא תנאים מגבילים, נמצא כעת בביתו בוולוס ביחד עם אשתו ליאן, שלושת ילדיו, והוריו.
בעיתונות היוונית נרמז כי בין השחקנים לבין הבעלים של המועדון, אכילאס באוס, הייתה קיימת מתיחות (לא ברור אם לגבי הרצון של קליימן להתקדם מקצועית או כלכלית), וכי המקרה נוצל על ידי בעלי תפקיד בקבוצה לאמירות תוקפניות כלפיו, שגררו גם נוכחות מוגזמת של התקשורת וכיסוי לא פרופורציונלי של הנושא.
3 צפייה בגלריה
הבר CLOWN DOGS באתונה
הבר CLOWN DOGS באתונה
הבר CLOWN DOGS באתונה, בו בילה קליימן
(צילום: זאב אברהמי)
מה שברור הוא שבגלל השחרור המוקדם, וגניזת חלק מההאשמות, הסיפור של קליימן עם המועדון לא נגמר. לא ברור אם יחזור לשחק בוולוס, ואם יוכל לעשות זאת לאור מה שקרה, אבל ברור כי מבחינה משפטית יהיה דיון בין הצדדים לגבי חוקיות ההחלטה של המועדון לזרוק את קליימן.