דומנטאס סאבוניס, כוכבה הליטאי של סקרמנטו קינגס, עובר בימים אלה תהליך גיור על מנת להפוך ליהודי. כך לפי דיווח של אנדרו אנסטן באתר החדשות היהודי-אמריקאי jweekly.
שושנה, אישתו היהודייה של דומנטאס סאבוניס, אמרה בראיון לאתר: "עוד לא דיברנו על זה בצורה פומבית, אבל הוא אוהב את היהדות ורוצה להיות חלק ממנה. הוא לא שומר את כל המצוות בגלל המקצוע שלו, אבל אנחנו שמרנו על פסח בבית ולא נוסעים בשבת, אנחנו עושים קידוש בכל יום שישי". השניים נישאו באוגוסט 2021 ויש להם ילד, את הטקס ניהל רב רפורמי.
1 צפייה בגלריה
דומנטאס סאבוניס
דומנטאס סאבוניס
דומנטאס סאבוניס. עובר תהליך גיור
(צילום: Isaiah J. Downing \ reuters)
על פי הדיווח, סאבוניס הגיע למסיבת פורים של בית חב"ד בסקרמנטו, שם חילק חתימות והשתתף גם בקריאת המגילה. במשחק ביתי של סקרמנטו שנערך בחנוכה, הוא מימן מכיסו חלוקת סופגניות לאוהדים.
עוד לפי הדיווח של אנדרו אנסטן, סאבוניס לומד יהדות עם הרב ארז שרמן, שאמר: "הוא תמיד שואל שאלות ומתעניין ביהדות. הוא שומר כשרות, כשהוא נוסע לווילנה הוא הולך לקצביות כשרות בשביל לקנות עוף".
דומנטאס סאבוניס הוא בנו של אגדת הכדורסל וחבר היכל התהילה של ה-NBA ארווידאס סאבוניס. הוא כיכב העונה בסקרמנטו קינגס ועזר לה לעלות לפלייאוף לראשונה זה 16 שנה, ובסיבוב הראשון היא תפגוש את גולדן סטייט. העונה הוא הוביל את הליגה בריבאונדים (12.3 למשחק) לצד 19.1 נקודות למשחק, הוא גם נבחר למשחק האולסטאר בפעם השלישית.