קריירת סנוקר היא חתיכת מסע ארוך. אם כדורגלנים פורשים לרוב באמצע העשור הרביעי לחייהם, בסנוקר אלוף העולם המכהן רוני אוסאליבן כבר בן 47, וישנם בסבב המקצועני גם שחקנים מבוגרים ממנו.
קריירה כזו שנמשכת עשרות שנים, כוללת כמובן המון עליות ומורדות, נקודות שיא ונקודות שפל, ושלל לבטים ושאלות קשות שעולות ומציפות את הראש. כוכב הסנוקר שון מרפי מצא את עצמו מתחבט בשנה שעברה בשאלות כאלו. אחרי קרוב ל-25 שנים כשחקן סנוקר מקצועני, הוא החל לפתע לפקפק ביכולותיו. זמן רב חלף מאז אליפות העולם הבודדת בה זכה ב-2005, והשנים האחרונות היו מלאות באכזבות ובהדחות מוקדמות מטורנירים.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
חתיכת מסע. מרפי
(צילום: Dan Istitene / gettyimages)
"היו הרבה רגעים ששאלתי את עצמי האם אני במסלול הנכון? האם יש לי עוד מה לתת בסנוקר בכלל? האם שווה בכלל להמשיך הלאה ולהקריב את כל הזמן הזה שאני רחוק מאשתי ומהילדים שלי?", הוא סיפר לאחרונה בריאיון ל"יורקשייר פוסט".
את התשובות הוא סיפק לעצמו בשולחן. החודשים האחרונים של מרפי היו הטובים ביותר שלו מזה שנים. זה התחיל עם העפלה לגמר אליפות ווילס בפברואר האחרון, הוא אמנם הפסיד שם לרוברט מילקינס, אבל שבוע לאחר מכן כבר הניף גביע וקטע בצורת של שלוש שנים כשזכה באליפות השחקנים – טורניר אליו מוזמנים 16 השחקנים הטובים ביותר בעונה הנוכחית. בתחילת אפריל הוא כבר חגג תואר נוסף, כשניצח באליפות הסבב, טורניר בהשתתפות שמונת השחקנים הטובים ביותר העונה, התחרות האחרונה לפני אליפות העולם.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
חזר לכושר בדיוק בזמן. מרפי
(צילום: Alex Pantling / gettyimages)
מרפי חזר לכושר בדיוק בזמן. מחר (שבת) תיפתח בשפילד אליפות העולם – ונוכח תוצאותיו האחרונות, הוא יגיע אליה כאחד מהפייבוריטים הבולטים להניף את הגביע. סוכנויות ההימורים מציבות אותו במקום החמישי אחרי רוני אוסאליבן, ג'אד טראמפ, מארק סלבי וניל רוברטסון.

הכל התחיל בגיל 6

גם אם חווה תקופה פחות מוצלחת, מרפי הוא כבר שנים רבות חלק בלתי נפרד מחבורת העילית של הסנוקר. הוא גדל כילד בעיירה האנגלית הארלו והחל לשחק סנוקר בגיל 6. הוא הפגין כישרון יוצא דופן – וכשהיה בן 10 בלבד הוא השיג רצף של מעל ל-100 נקודות (סנצ'רי). הפוטנציאל של מרפי לא נעלם מעיניהם של הספונסרים – ובגיל 13 הוא זכה לחוזה אימוץ מחברת הנעליים דוקטור מרטנס ששילמה לו 5,000 פאונד לשנה במשך חמש שנים. בגיל 15 הוא החל לשחק סנוקר באופן מקצועני, בהתחלה בסבב המשני ובהמשך השתלב בסבב הראשי בו הוא משחק עד היום.
אבל כל אלו היו רק הקדמה לפריצה הגדולה שנעשתה בבמה החשובה מכולן. מרפי הגיע לאליפות העולם ב-2005 כאנדרדוג מוחלט. הוא היה אז בן 22 בלבד, מדורג 48 בעולם, הכי נמוך מבין השחקנים שהעפילו להגרלה הראשית, וללא אף הישג משמעותי קודם. סוכנויות ההימורים העניקו בתחילת האליפות יחס של 1 ל-150 על זכייה שלו. בגלל דירוגו הנמוך הוא נאלץ לעבור שני סיבובי מוקדמות כדי בכלל להשתתף באליפות.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
התחיל לשחק באופן מקצועני בגיל 15. מרפי בתחילת הדרך
(צילום: gettyimages / Clive Rose )
אלא שבשבועיים ההם של אמצע אפריל – תחילת מאי 2005, משהו קסום קרה בתיאטרון הקרוסיבל. מרפי הצעיר שלח הביתה אגדות סנוקר כמו ג'ון היגינס, סטיב דייויס ופיטר אבדון – ובגמר צמוד ניצח את מת'יו סטיבנס והוכתר לאלוף העולם. עד היום הזכייה הזו, שהעניקה למרפי את הכינוי "הקוסם", נחשבת לאחת מהמפתיעות ביותר בתולדות אליפות העולם בסנוקר.
"המטרה הקטנה שלי הייתה לנצח במשחק אחד באליפות, רק כשהגעתי לרבע הגמר התחלתי לחשוב שמשהו מוזר עשוי לקרות", סיפר לאחרונה מרפי בריאיון בו חזר אל הזכייה המדהימה ההיא, "בגמר הגיעו אלופים קודמים לטקס שנערך שם, וזה היה מבחינתי כמו להיות בין האלים. התקופה של אחרי הזכייה הייתה מטורפת, יש הרבה ספרים שמלמדים אותך איך להתמודד עם כישלון, אבל מעט מאוד ספרים שמלמדים אותך איך להתמודד עם הצלחה. לא הייתי מוכן לזה. לפעמים אני נתקל בדברים שאמרתי אז, וזה פשוט קרינג'".
מרפי יודע על מה הוא מדבר. בשנים שלאחר הכתרתו כאלוף העולם הוא התבסס כשחקן צמרת וזכה בעוד תארים רבים, אבל גם ביסס לעצמו תדמית של טיפוס דעתן ואף בוטה לעיתים שמרבה להסתכסך עם שחקנים אחרים ולבקר אותם.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
עימות מוכר ומפורסם. מרפי ואוסאליבן
(צילום: gettyimages)
הריב המפורסם ביותר של מרפי היה עם השחקן הסקוטי סטיבן מגווייר. העימות ביניהם החל למעשה עוד כשמרפי היה בן 11 והשניים נפגשו בגמר טורניר ילדים. משפחת מגווייר ביקשה לקצר את הגמר בגלל הנסיעה הארוכה חזרה לסקוטלנד, אבל אבא של מרפי סירב. מגווייר ניצח במשחק ושמר טינה.
היריבות בין השניים הגיעה לנקודת רתיחה ב-2004 כשנפגשו בטורניר גראנד פרי. מגווייר שכח את הגיר שלו וביקש רשות ללכת להביא אותו, מה שגרם לאיחור בפתיחת המשחק. לגבי מה שקרה מאז, הגרסאות חלוקות: מגווייר טוען שמרפי דיבר עם השופט והפציר בו להעניש אותו בהפסד טכני במשחקון אחד, בעוד מרפי גורס שמנהל הטורניר נתקל במגווייר כשהוא הולך להביא את הגיר והחליט להעניש אותו. בשורה התחתונה: המשחק התחיל ב-0:1 טכני למרפי ובכעס גדול של מגווייר שסירב לסלוח.
באליפות העולם ב-2006, אליה הגיע מרפי כאלוף העולם המכהן, מגווייר אמר במסיבת עיתונאים שהוא העלה במשקל ושעליו לעשות דיאטה כי "הוא לא רוצה להיות אלוף עולם שמן". מגווייר אמנם דיבר באופן רשמי על עצמו, אבל לכולם היה ברור שהוא בעצם עוקץ מתחת לחגורה את מרפי ופוגע בו בנקודה כואבת.
מרפי אכן סבל לאורך כל הקריירה שלו מעודף משקל. למרות שסנוקר אינו ענף פיזי המחייב אחוזי שומן נמוכים, מרפי העיד כי הקילוגרמים העודפים בהחלט פוגעים לו במשחק. "אני נאבק במשקל שלי כל החיים. באליפות העולם בשנה שעברה הגעתי למשקל הכי גבוה בחיי. זה השפיע על המשחק שלי, השפיע על הבריאות שלי ועל הבריאות הנפשית שלי. החלטתי שאני חייב לעשות עם זה משהו", הוא מספר.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
יוסיף עוד תואר לארון? מרפי
(צילום: Bryn Lennon / gettyimages )
מרפי עבר מאז ניתוח שרוול שלטענתו שינה את חייו. "אל תטעו, אני עדיין אוהב חטיפים, אבל מאז הניתוח במקום לאכול חפיסת שוקולד שלמה, אני מצליח להסתפק רק בכמה קוביות", הוא אמר.
עוד עימות מפורסם ומתמשך של מרפי הוא עם הכוכב הגדול ביותר של הסנוקר רוני אוסאליבן. ההתנגשויות התכופות בין השניים נובעות בעיקר בגלל הגישה ההפוכה שלהם כלפי הענף. אם אוסאליבן הוא הטראבל-מייקר המרדן שמרבה להתעמת עם ראשי הענף ולהתלונן על התנאים – מרפי הוא הטיפוס המערכתי. זוכרים את הנער מבית הספר שלכם שתמיד היה חבר במועצת תלמידים? אז כזה. מרפי מקיים פעילות ענפה סביב הספורט, הוא חבר פעיל במועצת השחקנים, משתתף בישיבות על עתיד הענף, מרבה להתראיין ולקחת חלק בפעילויות של התאחדות הסנוקר ואף מגיש-שותף בפודקאסט פופולרי על סנוקר.
מרפי של 2023 הוא דמות אהובה ומכובדת בענף הסנוקר. הוא נגיש מאוד, מקפיד לחייך במשחקים, משתף פעולה עם התקשורת ומרבה להתבטא ברשתות החברתיות
כשאוסאליבן יוצא למתקפה נגד פרנסי הענף - מרפי הוא לרוב הראשון להשיב אש. כך למשל כשאוסאליבן טען לאחרונה ש"הענף נמצא במקום הכי גרוע שהיה בו", מרפי ביקר אותו על כך שהוא לא נוכח בישיבות של השחקנים עם ההתאחדות – ורק מעלה טענות במקום לנסות באמת לחפש פתרונות. "אם שחקנים שמעבירים ביקורת לא מגיעים לישיבות ופועלים בערוצים המקובלים, ההתאחדות לא תיקח אותם ברצינות. זה קל להעביר ביקורת מהיציע, בוא נראה את השחקנים הללו מלכלכים את הידיים שלהם ובאמת מנסים לשנות", הוא אמר.

תדמית של "בכיין" ואיומים ברצח

בגיל 40 מרפי הוא דמות בוגרת ומעודנת בהרבה מזו שהיה בשנות העשרים לחייו. מפעם לפעם עוד בורחת לו אמירה בעייתית, כמו למשל בסוף 2021 כשהפסיד לסי ג'יאהוי, שחקן סיני חובבן דאז – וטען לאחר מכן שחובבנים לא צריכים לקחת חלק בסבב, הערה שהוציאה לו תדמית של "בכיין" ואפילו לטענתו הביאה לאיומים ברצח שקיבל ברשתות החברתיות. רצה הגורל והשניים הוגרלו זה מול זה בסיבוב הראשון של אליפות העולם, כשהפעם סי מגיע כבר במעמד של מקצוען.
מלבד אירועים חריגים יחסית כאלו, מרפי של 2023 הוא דמות אהובה ומכובדת בענף הסנוקר. הוא נגיש מאוד, מקפיד לחייך במשחקים, משתף פעולה עם התקשורת ומרבה להתבטא ברשתות החברתיות.
16 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
כבר לא הבכיין האולטימטיבי. מרפי
(צילום: getty images)
"הגיל והיותי אבא לשניים העניקו לי פרספקטיבה שונה על דברים", הוא סיפר, "אני נהנה יותר מסנוקר כיום. אני נהנה לתת הופעה לקהל. אני חושב שאני משחק טוב יותר כשאני מחייך. יש לי המון מזל להיות שחקן סנוקר".
ב-17 הימים הקרובים, מרפי ינסה לחייך כל הדרך לגביע. עם ארבע הופעות בקריירה במעמד הגמר, מרפי לא צריך להוכיח שהוא מסוגל לפלס את דרכו בטורניר הקשוח הזה. "כמובן שעבר זמן רב מאז שזכיתי באליפות העולם, אבל לא שכחתי איך מנצחים במשחקים ארוכים. הקרוסיבל הוא אחד מאותם מקומות שאני מרגיש שאם אני נכנס אליו כהלכה, אני יכול להיתקע בו לזמן ממושך", הוא אמר.

ומה לגבי יתר המועמדים?

רוני אוסאליבן: העונה שאחרי זכייתו השביעית באליפות העולם לא הייתה יציבה. אוסאליבן הצטיין דווקא בטורנירים שאינם מעניקים נקודות דירוג וזכה במאסטרס הונג קונג ובאלוף האלופים. בטורנירי הדירוג הוא חווה מפלות רבות העונה ולא עבר באף אחד מהם את שלב רבע הגמר. בנוסף, הוא נקלע לעימות חריף עם התאחדות הסנוקר כשתקף את ראשיו בריאיון וטען שהם לא עושים דבר כדי לשפר את מצב הענף. הדברים הקשים של אוסאליבן אף גרמו למנכ"ל ההתאחדות סטיב דוסון לפרסם הודעת תגובה חריגה.
16 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן עם הגביע
רוני אוסאליבן עם הגביע
הזדמנות לשבור השנה את שיא הזכיות באליפות העולם. אוסאליבן
(צילום: AFP)
אלא שלמרות העונה הפושרת והעניינים שמחוץ לשולחן, לכולם ברור שכשאוסאליבן מגיע לקרוסיבל – מתחיל סיפור חדש. לאוסאליבן ישנה הזדמנות לשבור השנה את שיא הזכיות באליפות העולם בו הוא מחזיק במשותף עם סטיבן הנדרי, והוא בהחלט מסוגל לכך.
מארק סלבי: אחרי שעבר תקופה קשה מאוד ברמה המקצועית וברמה האישית, ואף חשף כי הוא סובל מקשיים מנטליים ונמצא בטיפול, מארק סלבי חוזר לעצמו – ואלו חדשות רעות מאוד עבור כל יתר השחקנים.
סלבי זכה העונה בשני תארים (אליפות אנגליה ו-WST Classic) ונדמה כי המשחק שלו שוב חד. סלבי, גדול הטקטיקנים בענף, מסתדר היטב עם הפורמט של אליפות העולם והמשחקים הארוכים – וכבר זכה בתואר החשוב מכולם ארבע פעמים. אם יציג כושר דומה לזה שהראה בחלקים הטובים יותר של העונה, הוא בהחלט אחד הפייבוריטים להניף את הגביע ב-2 במאי.
16 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
שוב חד. סלבי
(צילום: AP)
מארק אלן: אם הכתבה הזו הייתה מתפרסמת לפני מספר חודשים, סביר להניח שהייתי מסמן את אלן כפייבוריט מס' 1 לזכות בתואר. אלן היה ברוב שלבי העונה השחקן הטוב ביותר בעולם. הוא זכה בשלושה תארים ביניהם אליפות בריטניה היוקרתית והציג סנוקר מוחץ. אלא שדווקא החלק המאוחר יותר של העונה, היה הרבה פחות מוצלח עבור אלן. באליפות הסבב, הטורניר האחרון לפני אליפות העולם, הוא חטף תבוסה 10:5 מדינג ג'ונווי כבר במשחק הראשון.
לאלן יש היסטוריה רעה באליפות העולם, למעט העפלה אחת לחצי הגמר, אי שם ב-2009, הוא לרוב מוצא את עצמו מודח מהקרוסיבל מוקדם משתיכנן. השאלה המרכזית היא כמובן איזה אלן נראה בשפילד – האם את השחקן של תחילת העונה שדורס יריבים בשרשרת או את זה של סוף העונה?
16 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
היסטוריה רעה באליפות העולם. אלן
(צילום: getty images)
ג'אד טראמפ: לטראמפ הייתה נקודת שיא זוהרת מאוד העונה, הזכייה השנייה במאסטרס, אך לצדה אכזבות רבות. בסטנדרטים הגבוהים מאוד של טראמפ, מדובר עד כה בעונה פושרת למדי.
עם זאת, טראמפ לרוב משחק טוב בקרוסיבל – ובחמש השנים האחרונות לא נעצר לפני רבע הגמר – כשהשיא כמובן היה ב-2019 אז זכה באליפות העולם הראשונה שלו. טראמפ נמצא בצד של ההגרלה יחד עם שחקנים התקפיים מאוד כמוהו: רוני אוסאליבן ג'ק ליסווסקי ושון מרפי – וכבר בסיבוב הראשון הוא צפוי למשחק קשה מאוד מול אנתוני מקגיל הסקוטי. הוא יצטרך להיות בשיאו כדי ללכת רחוק השנה.
16 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
לרוב משחק טוב בקרוסיבל. טראמפ
(צילום: gettyimages)
ניל רוברטסון: הוא אמנם לא זכה באף תואר העונה, אבל זו לא הייתה עונה גרועה מאוד עבור רוברטסון שהעפיל לשלושה חצאי גמר של טורנירי דירוג.
רוברטסון הבהיר כבר כי בכל הקשור לדירוג עולמי, הוא מבחינתו פרש מזמן. לראיה, את העונה הנוכחית הוא פתח באיחור – והחמיץ מבחירה את שלושת הטורנירים הראשונים. המטרות שנותרו לו בסנוקר הן תהילה וכסף – שני דברים שאליפות העולם מציעה בשפע.
16 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
בשיאו הוא ללא עוררין אחד הטובים בעולם. ניל רוברטסון
(צילום: getty images)
רוברטסון בשיאו הוא ללא עוררין אחד מהשחקנים הטובים בעולם, אבל בשפילד דברים נוטים פחות להסתדר לו. הוא אמנם זכה באליפות העולם ב-2010, אבל מאז עבר את שלב רבע הגמר רק פעם אחת – וגם היא הייתה לפני תשע שנים. החודשים האחרונים שלו היו פחות מוצלחים, והוא בהחלט יזדקק להעלות את הרמה – כדי לקטוע את שרשרת האכזבות שלו בקרוסיבל.
קיירן ווילסון: הקשיחות המנטלית של ווילסון, המכונה בענף "הלוחם", היא תכונה נחוצה מאוד במרתון הסנוקר הרצחני של אליפות העולם. מה גם שלפי ההגרלה, הוא עשוי לפגוש כבר בשלבים מוקדמים יחסית שניים מהשחקנים החזקים ביותר בסבב, ג'ון היגינס ומארק סלבי. גם הגרלת הסיבוב הראשון לא האירה לו פנים והוא יפגוש את ראיין דיי המצוין.
16 צפייה בגלריה
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
"הלוחם". ווילסון
(צילום: getty images)
ווילסון עדיין לא שתה מהבאר של הקרוסיבל והניף את הגביע, אבל לאורך השנים היו לו מספר הופעות מצוינות כולל העפלה לגמר לפני שלוש שנים. זכייה שלו השנה תהיה תרחיש מפתיע יחסית, אבל לא מופרך לגמרי.
ג'ון היגינס: גם בעונה גרועה שלו, אי אפשר להתעלם מלוחם כמו ג'ון היגינס שברקורד שלו ארבע זכיות באליפות העולם ושמונה הופעות בגמר. למעט זכייה בצ'מפיונשיפ ליג המינורי, היגינס שיחגוג בעוד חודש 48, לא השיג העונה תוצאות טובות. השחקן שנחשב לאחד החזקים ביותר בצד המנטלי חשף כי לראשונה בקריירה הארוכה שלו הוא מרגיש שהוא זקוק לעבודה עם מטפל.
היגינס לא הרבה לשחק בחודשים האחרונים, כך שקשה להעריך כיצד יגיע לשפילד. כמעט שום דבר בעונה הנוכחית לא העיד על כך שהוא צפוי לריצה עמוקה, אבל שחקן בקלאס שלו – בהחלט מסוגל לקום לתחייה ברגע האמת.
16 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס שחקן סנוקר סקוטי
ג'ון היגינס שחקן סנוקר סקוטי
לא הרבה לשחק בחודשים האחרונים. היגינס
(צילום: גטי אימג'ס)
מארק וויליאמס: בגיל 48, המשחק של וויליאמס, שלוש פעמים אלוף העולם, עדיין חד מאוד. בכל הקשור להטבעת כדורים מרחוק, הוא היה ונותר אחד מהטובים ביותר בעולם.
מי שזוכר את חצי הגמר האפי שלו בשנה שעברה מול ג'אד טראמפ שהסתיים בהפסד דרמטי 17:16, יודע עד כמה וויליאמס עדיין מסוכן. סיכוייו לזכות בגביע השנה לא גבוהים, אבל הוא בהחלט יכול להקשות מאוד על כל יריב.
16 צפייה בגלריה
מארק וויליאמס
מארק וויליאמס
היה ונותר אחד מהטובים ביותר בעולם. וויליאמס
(צילום: Gety images)
ג'ק ליסווסקי: ליסווסקי הוא בפער עצום השחקן הטוב ביותר בעולם שמעולם לא זכה בתואר, כל תואר. הוא ישמח מאוד לעשות "שון מרפי" ולזכות באליפות העולם השנה כתואר הראשון שלו בקריירה.
ליסווסקי הוא אחד מהשחקנים המענגים ביותר לצפייה בסבב. כשהכול זורם מבחינתו, הוא גורם למשחק להיראות קל. העונה האחרונה הייתה לא רעה עבורו והוא העפיל לשלושה חצאי גמר כולל באליפות בריטניה ובמאסטרס היוקרתיים.
עם זאת, נדמה כי לצד הכישרון הטבעי יוצא הדופן, ליסווסקי לא נהנה מחוסן מנטלי כמו הכרישים הגדולים בענף, דבר שעלול לפגוע בו בטורניר תובעני ואינטנסיבי כמו אליפות העולם.
16 צפייה בגלריה
ג'ק ליסווסקי
ג'ק ליסווסקי
כישרון טבעי יוצא דופן. ליסווסקי
(צילום: gettyimages)

עוד שחקנים ששווה לשים לב אליהם

דינג ג'ונווי: אחרי שנים של דעיכה, נראה כי השחקן הסיני המצליח בכל הזמנים, חוזר אט אט לכושר – ורשם העונה מספר הופעות מצוינות, כמו למשל העפלה לגמר אליפות בריטניה.
אלי קארטר: "הקפטן" הוא אחת הדמויות הכי חזקות מנטלית בסבב, דבר שהוכיח גם בחייו האישיים כשחזר לשחק ברמות הגבוהות ביותר למרות שסבל מסרטן בריאות, סרטן באשכים ודלקת קרוהן. העונה האחרונה הייתה טובה מאוד עבורו וכללה זכייה בתואר דירוג לראשונה מזה שבע שנים.
16 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי שחקן סנוקר סיני
דינג ג'ונווי שחקן סנוקר סיני
שנים של דעיכה. דינג ג'ונווי
(צילום: גטי אימג'ס)
רוברט מילקינס: אחד השחקנים הכי מוכשרים והכי מהירים בענף, אבל מאידך גם אנדר אצ'יבר, שאלמלא בעיות אישיות מהן סבל לאורך הקריירה הארוכה שלו, ארון הגביעים שלו לבטח היה עמוס בהרבה. בגיל 47, מילקינס סיפק את העונה הטובה בחייו – וזכה באליפות ווילס. הוא יקווה לחתום אותה עם הופעה מוצלחת באליפות העולם.
פאנג ז'ונשו: בזמן ש-11 שחקנים סינים מושעים בחשד להטיית משחקים, סין יכולה לשאוב עידוד מהכישרון המסעיר הזה. פאנג בן ה-23 נבחר לרוקי השנה בסבב לפני שנתיים והשנה רשם התקדמות נוספת עם העפלות לגמר ולחצי גמר בטורנירי דירוג. הבעיה הגדולה שלו היא ההגרלה: הוא יפגוש בסיבוב הראשון את האלוף המכהן רוני אוסאליבן.

ניחוש ynet על אליפות העולם 2023

רבעי הגמר:
רוני אוסאליבן – מארק וויליאמס ג'אד טראמפ – שון מרפי מארק אלן – אלי קארטר קיירן ווילסון – מארק סלבי
חצאי הגמר:
רוני אוסאליבן – שון מרפי מארק אלן – מארק סלבי
גמר: שון מרפי – מארק סלבי
אלוף העולם 2023: מארק סלבי
משחקי הסיבוב הראשון
רוני אוסאליבן (אנגליה) – פאנג ז'ונשו (סין) דינג ג'ונווי (סין) – חוסיין ופאי (איראן) לוקה ברסל (בלגיה) – ריקי וואלדן (אנגליה) מארק וויליאמס (ווילס) – ג'ימי רוברטסון (אנגליה) ג'אד טראמפ (אנגליה) – אנתוני מקגיל (סקוטלנד) ג'ק ליסווסקי (אנגליה) – נופון סאנגקהאם (תאילנד) רוברט מילקינס (אנגליה) – ג'ו פרי (אנגליה) שון מרפי (אנגליה) – סי ג'יאהוי (סין) מארק אלן (צפון אירלנד) - פאן ז'נגיי (סין) סטיוארט בינגהאם (אנגליה) – דייויד גילברט (אנגליה) אלי קארטר (אנגליה) – ג'אק ג'ונס (ווילס) ניל רוברטסון (אוסטרליה) – וו ייזה (סין) קיירן ווילסון (אנגליה) – ראיין דיי (ווילס) ג'ון היגינס (סקוטלנד) – דייויד גרייס (אנגליה) גארי ווילסון (אנגליה) – אליוט סלסור (אנגליה) מארק סלבי (אנגליה) – מת'יו סלט (אנגליה)
פורסם לראשונה: 09:20, 14.04.23