יום שני, 10.06.2024 שעה 04:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

מכבי ת"א ומכבי חיפה נענשו בסגירת יציעים

בית הדין של ההתאחדות גזר על הצהובים שני משחקים ללא יציעי 10 ו-11 שייסגרו מול ירושלים וב"ש, הירוקים יארחו את הצהובים ללא האוהדים ביציע הצפוני

|
אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (שחר גרוס)
אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (שחר גרוס)

מכבי תל אביב ומכבי חיפה נענשו הערב (חמישי) בסגירת יציעים. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר על הצהובים עונש של סגירת יציעים 10-11 לשני משחקים, מול הפועל ירושלים והפועל באר שבע בגין הדלקת אבוקות, בעוד שהירוקים נענשו גם כן על שימוש באמצעים פירוטכניים בסגירת היציע הצפוני העליון והתחתון במה שעשוי להיות משחק ההכתרה הרשמי שלהם, מול מכבי ת”א, בדיוק כפי שקרה בעונה שעברה.

בנוסף, שתי הקבוצות ספגו קנסות של 40 אלף שקלים, שהפכו ל-50 אלף שקלים עבור הירוקים בעקבות הזיקוק במשחק מול מכבי ת”א. הצהובים גם ספגו קנס 6,000 שקלים על תנאי בעקבות איחור בעליה למגרש.

בנימוק ההחלטה לעונש של מכבי ת”א נכתב: “לא פעם ולא פעמיים כתבנו בהחלטותינו על הסיכון בהדלקת אבוקות ביציעים מלאים אוהדים והשלכתם לכר הדשא תוך כדי סיכון של היושבים ביציע כמו גם של השוהים על כר הדשא ועל כן אין צורך להכביר עוד במילים. אין לנו גם כל ספק כי במקרה זה מדובר במעשה מאורגן של הצתת כמות ניכרת של אבוקות ביציע עמוס לעייפה, והשלכת חלק מהן לכר הדשא, דבר הגורם להפסקתו של המשחק. בתופעה זו, יש להילחם בכל הכלים העומדים לרשות ביה"ד זה, לרשות הקבוצות ולרשות הרשויות העוסקות במלאכה, טרם פגיעה בחיי אדם”. 

עוד נכתב: “איננו מסכימים כי די בעונש של קנס במקרה זה, כפי שביקשה הנאשמת, ולכן החלטנו כי במקרה זה ייגזר על הנאשמת עונש של סגירת יציעים 11-10 בפועל לשני משחקים. וכמו כן ייגזר על הנאשמת עונש של קנס כספי של 40 אלף שקלים בפועל”. 

אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (שחר גרוס)אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (שחר גרוס)

בנימוק ההחלטה לגבי מכבי חיפה, ששלחה כתב הגנה ונעדרה מהדיון בבית הדין, נכתב: “לאור היקף וחומרת התנהגות אוהדי הנאשמת אציין את תמיהתי מדוע לא הועמדה היא לדין בעבירת התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. עוד אציין כי המדובר בהרשעה ראשונה של הנאשמת בעבירת התנהגות אוהדים בנסיבות דומות. מאידך, אכן עשתה הנאשמת מאמצים ואך איתרה חלק מהמתפרעים אך ברור לכל כי מדובר בטיפה בים.

“בית דין זה עושה כל שלאל ידו להגן על ציבור הצופים כנגד התופעה הנפשעת והמסוכנת של שימוש באמצעים פירוטכניים המהווים סכנה ואף עבירה על החוק. דומה כי בית הדין נאלץ להגן על האוהדים מפני עצמם עקב התנהגותם הנפשעת וחסרת האחריות. לאור זאת, כאשר השימוש באמצעים האסורים היה בשני היציעים גם יחד, אני גוזר על הנאשמת עונש של קנס בסך 40 אלף שקלים וכן סגירת היציע הצפוני  (עליון + תחתון) למשחק אחד”. 

אבוקות ביציעי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אבוקות ביציעי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב: מהלך הדיון

הראשונה לעמוד לדין הייתה מכבי ת”א, בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ואיחור עלייה למגרש של הקבוצה. את הצהובים ייצגו מזכיר המועדון עידן אלטר ועו”ד דניאל אשרף.

תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף: “דוח השופט אומר שהודלקו 40 אבוקות ביציע מכבי ושנזרקו 7 אבוקות בתחילת המשחק נגד מכבי חיפה לכר הדשא, מה שהוביל להפסקתו ובנוסף לכך הקבוצה איחרה בדקה בלעלות למגרש. נאמר כי הטענה היא של התפרעות בנסיבות מחמירות כיוון שעניין האבוקות חוזרות על עצמן”.

אלטר טען: “אני לא חושב שהטענה צריכה להיות בנסיבות מחמירות כיוון שזה קרה במשחקים קודמים העונה והקבוצות שזה קרה להן לא קיבלו עונש בנסיבות מחמירות”. בין היתר, אלטר הזכיר משחקים של בית”ר ירושלים ושל בני ריינה מהחודשים האחרונים וטען שלא צריכים לעמוד את הצהובים לדין על נסיבות מחמירות. בנוסף לכל טענו נציגי מכבי שרואים התקדמות אצל המועדון ביחס למועדונים גדולים אחרים בארץ לגבי התפרעות האוהדים ושהמועדון פועל למגר את התופעה. אנשי מכבי אמרו שנעשים צעדים לכיוון אוהדים שמתפרעים ומרחיקים אותם מהמגרשים. 

אנדרה ז'ראלדש ברקע האבוקות (רדאד ג'בארה)אנדרה ז'ראלדש ברקע האבוקות (רדאד ג'בארה)

השופטים הבינו את הנאמר על ידי אנשי מכבי, אבל לא הקלו ראש בחומרת המעשה של השלכת האבוקות. התובע, עו”ד ניר רשף, טען:  “כיוון שהאבוקות נזרקו לכר הדשא והפסיקו את מהלך המשחק, ובניגוד לאסורות שנדלקות בתוך יציע, כשהן עוברות לכר הדשא זה עניין אחר ולכן מדובר בנסיבות מחמירות”.

התובע ביקש מהשופטים לתת עונש דומה לאירועים אחרים של נסיבות מחמירות כמו שניתן לבני סכנין ולבית”ר ירושלים, שכוללים משחקי רדיוס והפחתת נקודה על תנאי. אנשי מכבי ביקשו שהעונש יהיה קנס כספי ולא רדיוס כיוון שלפי מה שאמרו, רדיוס לא ימגר את התופעה ולכן לא מדובר בעונה הולם. לגבי האיחור בעלייה למגרש, אמרו אנשי מכבי שהוא לא אשמתם ושזה נגרר בגלל, בין היתר, טקס בפתיחת המשחק, טעויות בלו”ז המודפס שניתן לקבוצה ועוד.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */