"סרט מלחמה": הפועל ירושלים מנסה להתאושש מהזוועה באתונה; פיב"א תחקור את האירועים

עדויות רבות של אוהדים אדומים שליוו את הקבוצה ליוון ממשיכות לזרום • בשיחה מיוחדת עם "ישראל היום" סיפר אחד מהם: "אוהדים לקו בחרדה, נשמעו פיצוצים באוויר ללא הפסקה" • ארגון הכדורסל האירופי הודיע כי יבדוק את הנושא

זכרונות קשים מאתונה, צילום: סעיף 27 א'

יש משחקים שבהם התוצאה הסופית על המגרש מקבלת משמעות משנית. המראות והאירועים הקשים שהתרחשו אמש (רביעי) ביוון, חרגו מגבולות הספורט וסיכנו חיי אדם. הפועל ירושלים הפסידה באתונה לא.א.ק היוונית 94:78 שאיזנה את סדרת רבע הגמר בליגת האלופות של פיב"א ל-1:1, אך הנעשה על הפרקט היה חסר משמעות. 500 האוהדים האדומים שליוו את קבוצתם לבירה היוונית הותקפו מכל הבא ליד.

במהלך היום הודיעה פיב"א כי פתחה בהליך משמעתי נגד הקבוצה היוונית. "בעקבות התקריות שהתרחשו במהלך המשחק בין א.א.ק אתונה להפועל ירושלים, השופט פתח בהליכים משמעתיים שתוצאתו תועבר לכל הצדדים הרלוונטיים לאחר שהתהליך יושלם.

"ה-BCL מגנה את כל מקרי האלימות בתוך הספורט שלנו ומאשר כי בטיחות האוהדים המשתתפים במשחקים נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. ה-BCL תמשיך לעבוד עם כל המועדונים מועדונים על מנת לשמור על התנאים הטובים ביותר, ומועדונים שלא מסוגלים לספק סביבה בטוחה כזו, יספגו סנקציות בהתאם".

אוהדי א.א.ק אתונה יורים זיקוקים במשחק מול הפועל ירושלים | לפי זכויות חוק 27א

על פי עדויות של מי שנכחו במקום - זיקוקים, רימוני הלם, חזיזים וסלעים נזרקו אל עבר היציע שאכלס את האדומים בעוד המשטרה המקומית עמדה מנגד ולא פעלה למנוע את האלימות שפגעה באוהדים וסיכנה חיי אדם. דגלי ישראל נשרפו ביציע היווני ואבנים וסלעים נזרקו ופגעו באוהדים שנזקקו לטיפול רפואי. מספר אוהדים לקו בהתקף חרדה. האלימות החלה בשלב מוקדם מאוד של הערב, עוד בטרם שריקת הפתיחה. קריאות אנטישמיות, שריפת דגלי ישראלי וסנוור בלתי פוסק בלייזרים היו רק חלק קטן מהרפרטואר של אוהדי הקבוצה המארחת.

עמית, אוהד הפועל ירושלים שהיה במקום סיפר ל"ישראל היום": "מהרגע שנכנסנו ליציע יש מספר סמני לייזר שמכוונים ישירות לעיניים שלנו, ירו זיקוקים וכמה חזיזים בכיוון ישיר ליציע, במזל לא פגעו בכלום. דיברנו עם המשטרה, המסר שלהם היה שהם לא נכנסים ליציע שלהם בגלל שזה מסוכן. "המשטרה חסרת אונים מול האוהדים המקומיים, הם השליכו חפצים ללא הפסקה. הם זרקו חלקי קרמיקה ופירקו את השירותים של האולם".

האירועים לא הפסיקו גם במחצית המשחק. "עשרות אוהדים של א.א.ק יצאו אל מחוץ לתחומי המגרש, ניסו להקיף אותו ולפרוץ ליציע שלנו, רימוני עשן והלם נזרקו. התחושה שלנו הייתה שזה ייגמר בחיי אדם, דם יישפך. הורים וילדים, צעירים ומשפחות, הגענו לראות משחק כדורסל ומצאנו את עצמו בסרט מלחמה", מספר ל"ישראל היום" רועי, אוהד נוסף.

"אוהדים לקו בחרדה, נשמעו פיצוצים באוויר ללא הפסקה, זה הרגיש כמו במלחמה רק שאנחנו היינו בלי נשק או יכולת להגן על עצמנו. נמנעה מאיתנו היכולת לעזוב את תחומי המגרש. רק חצי שעה לאחר שסיום המשחק קיבלנו את האישור לצאת מתחומי המגרש בליווי משטרתי עד למלון", סיפר אבי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

איל חומסקי, בעלי הפועל ירושלים שנכח במגרש, מסר בהודעה מיוחדת: "אדומים ואדומות, עברנו ערב מאוד מאוד קשה. הייתי אתכם ביציע וראיתי איך אימהות מגוננות על הילדים שלהן, שפשוט היו בטראומה מטורפת. סלעים נזרקו עלינו. זה יכול היה להיגמר באסון נוראי. זיקוקים שממש היו יכולים לשרוף אנשים. במחצית ניסיתי לדבר עם אנשי פיב"א, עם השופטים, ובעצם הבנתי שהדרך הכי נכונה כדי לא לגרום לאובדן חיים בפוגרום הזה, זה בעצם להמשיך לשחק. בהפסקת המשחק נאמר לי על ידי כוחות ביטחון היוונים (הם חלשים מאוד), הם אמרו לי ש'אם נפסיק את המשחק, יתחיל מרוץ של אלפי יוונים לעבר היציע שלנו, וזה יכול היה להיגמר בקטסטרופה', ולכן המשכו לשחק. זה ברור שמרגע שהתחילו האירועים האלימים, לא היה ערך ספורטיבי למשחק הזה, ונבקש לפסול אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר