דני פרנקו מדבר לאחר הניצחון על ונציה
(צילום: באדיבות ONE)
שמחה אדירה נרשמה אתמול (רביעי) בהיכל קבוצת שלמה, לאחר ה-80:90 של הפועל ת"א על ונציה - ניצחון שהעלה אותה לרבע גמר היורוקאפ, שם היא תפגוש בספרד כבר ביום רביעי את חובנטוד בדאלונה למשחק נוסף על כל הקופה.
מלבד הניצחון, סיפור המשחק היה ללא ספק האוהדים. כיאה למשחק נוקאאוט על עונה שלמה באירופה, אוהדי הפועל ת"א הגיעו שעתיים לפני שריקת הפתיחה, כשהשחקנים עצמם ביקשו מהם לעשות את זה ברשתות החברתיות במהלך השבוע האחרון. העידוד היה מטורף ופשוט יוצא דופן. אולם מלא, כולם לבושים אדום, כולם שרים עד לצרידות, לא מפסיקים לעודד לרגע, מה שהלחיץ לחלוטין את היריבה, אותה הדריך נבן ספאחיה ובה שיחקו שני אקסים של ליגת העל, קנדריק ריי ומיטשל וואט.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א בטירוף עוד לפני שריקת הפתיחה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
גינת וזלמנסון
גינת וזלמנסון
יכולים לחגוג. בראון, גינת וזלמנסון
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א יכולה מצד אחד לצאת מרוצה מהערב הזה בעיקר אחרי ריצת ה-0:18 המהדהדת במהלך המחצית הראשונה, אבל גם קצת מודאגת, מצד שני, לאור המחצית השנייה הפושרת למדי, בה כמעט ושמטה יתרון של 21 הפרש.
"זה מה שיפה בנו השנה, אנחנו קבוצה עמוקה עם המון כישרון וכלים, גם בספסל וגם בחמישייה הראשונה. זה הרגיש שהם לא יכולים לעבור את החצי ולכדרר", אמר תומר גינת בסיום. "זה הרגיש טירוף. רגעים מיוחדים, ניצחון גדול בשבילנו. שיחקתי פה הרבה שנים והייתי בהרבה משחקים גדולים, כשיצאנו מהמנהרה לאולם לא חוויתי כזאת תחושה בחיים, זה היה מטורף. אני כבר שנה שלישית מגיע לרבע גמר עם הקבוצה שאני משחק בה, אז הגיע הזמן לעבור עוד שלב".
4 צפייה בגלריה
הפועל ת"א ונציה ג'יי.פי טוקוטו
הפועל ת"א ונציה ג'יי.פי טוקוטו
ועכשיו: בדאלונה. טוקוטו מאושר, אתמול בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
האדומים מעט חששו מהמשחק הזה, בכל זאת מדובר במשחק אחד, באולמם הביתי, כך שרוב הלחץ היה עליהם. השחקנים הגיעו דרוכים יותר, עם אנרגיות שיא מהשנייה הראשונה. מי שהוביל את הקבוצה היה כמובן ג'ייקובן בראון שסיים עם 12 נקודות ו-9 אסיסטים, אבל דווקא במשחק כזה קשה היה לבחור מצטיין אחד, כל שחקן שנגע בכדור או עלה על לוח הקלעים השפיע בצורה כזאת או אחרת.
הקפטן בר טימור סיים עם 13 נקודות. "היינו מאוד אגרסיביים ואינטנסיביים על הכדור", אמר טימור. "הקהל היה פשוט משהו מטורף, האוהדים כל הזמן מתעלים על עצמם, זאת הייתה אווירה אחרת ומטורפת, הכי רועש שהיה פה אי פעם".
4 צפייה בגלריה
הפועל ת"א ונציה
הפועל ת"א ונציה
אחד המצטיינים, שוב. בראון
(צילום: עוז מועלם)
טימור התייחס ליריבה הבאה: "אני בעצמי אלך עכשיו לראות כמה משחקים של בדאלונה. נתחיל לעבוד לקראתם, נעשה את העבודה הכי טובה שיש, ונסע לשם כדי לנצח. יש לנו ביטחון בעצמנו, אני מניח שהקהל שלנו יגיע גם לשם, זה יהיה קשה אבל אנחנו באים לעשות את זה".