חגיגה גדולה במנצ'סטר סיטי לאחר ההצגה אמש (שלישי) מול באיירן מינכן במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות. הסיטיזנס הביסו 0:3 את הבווארים והשיגו מקדמה משמעותית לקראת הגומלין שייערך בגרמניה בעוד שבוע בדיוק.
רודרי כבר ראשון עבור אלופת אנגליה בדקה ה-27 בבעיטה אדירה לחיבורים של יאן זומר, ברנרדו סילבה הוסיף את השני בנגיחה לאחר בישול של ארלינג הולאנד, במהלך שהחל מטעות של דאיו אופמקאנו (70). הנורבגי חתם את התוצאה שש דקות לאחר מכן לאחר בישול של ג'ון סטונס.
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
הצגה גדולה ומקדמה משמעותית לקראת הגומלין. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
(Catherine Ivill/Getty Images)
מספר שיאים ונתונים מרשימים נקבעו אתמול בידי הקבוצה של פפ גווארדיולה, כאשר כמה משחקניה נראו פשוט נפלא. הולאנד - כמובן - הפך לשחקן הפרמייר-ליג שכובש הכי הרבה שערים בעונה אחת בכל המסגרות, כאשר הבקיע אתמול את שערו ה-45 והשאיר מאחוריו את רוד ואן ניסטלרוי ממנצ'סטר יונייטד (עונת 2002/3) ומוחמד סלאח שעשה זאת במדי ליברפול (207/18).
מעבר לכך, הסיטיזנס וגווארדיולה התקרבו לסגירת חשבון עם תומאס טוכל, שחגג עם חשבונם בגמר ליגת האלופות עם צ'לסי בעונת 2020/21. ניצחון בודד בעשרה משחקים היה למאמן הספרדי על הגרמני, עד אתמול.

"פשוט מושלם"

שחקן נבחרת אנגליה לשעבר, אואן הארגריבס, ששיחק בין השאר במדי באיירן מינכן, שפע מחמאות להצגה של המנצחת: "ככה זוכים בליגת האלופות. סיטי הייתה פשוטה מדהימה. מבחינה הגנתית זו הייתה קבוצה אחרת. היא שיחקה פשוט מושלם".
בלם העבר ריו פרדיננד התלהב גם הוא: "השליטה המוחלטת של סיטי במשחק היא דבר שלא ראינו ממנה בשלבים האלה של ליגת האלופות. הם נראו כל כך משכנע מול יריבה טובה מאוד. האופן בו הם שלטו במשחק - כשהם היו עם הכדור, וגם בלעדיו - הוא מרשים מאוד".
3 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
סוף סוף ניצח את טוכל. פפ גווארדיולה
(AFP)
פפ גווארדיולה אמר בסיום: "כשאתה משחק נגדה, אתה מבין איזו קבוצה טובה זו באיירן מינכן. זה היה משחק צמוד במשך 60 דקות, ובלא מעט רגעים הם היו טובים מאיתנו. השער השני שכבשנו עזר לנו מאוד. שיחקנו בקשיחות, וזה מה שסידר לנו את ה-0:2. זה ניצחון גדול ותוצאה נהדרת, אבל עדיין יש את משחק הגומלין".
מבשל השער השלישי ג'ון סטונס, שנבחר בידי אופ"א לאיש המשחק: "זו הייתה עקומת למידה גדולה מאוד עבורי מבחינת העמדה בה שיחקתי. זה לא בא לי בטבעיות בהתחלה ואני לומד כל הזמן. אני מנסה להראות את עצמי, לבקש את הכדור. המאמן שלי לא היה מצפה ממני לעשות את הדברים הללו אם הוא לא היה מאמין בי".

אכזבה גדולה בבאיירן

בצד השני, באיירן ירדו מכר הדשא מאצטדיון אתיחאד כשהם שפופים ומאוכזבים. אלופת גרמניה, שנמצאת במקום הראשון בבונדסליגה נמצאת בתקופה לא יציבה, כשהיא לא מצליחה לייצר רצף ניצחונות, ומתחילת אפריל היא הספיקה לרשום שני ניצחונות בליגה, אבל גם הפסד ביתי לפרייבורג והדחה מהגביע הגרמני וכעת תבוסה במשחק הראשון מבין שניים ברבע גמר הצ'מפיונס.
3 צפייה בגלריה
מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל
מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל
אכזבה גדולה בבאיירן מינכן. תומאס טוכל
(AP)
"התוצאה לא עושה צדק", אמר מאמן המפסידה המאוכזב, תומאס טוכל, בסיום. "נענשנו במהלך שלבים במשחק, בהם דווקא אנחנו היינו הקבוצה הטובה יותר. זה היה פשוט ברוטאלי. אני חושב שנראינו טוב מאוד עד שספגנו את השער השני. לדעתי הגיע לנו לפחות שער אחד, ואיפשרנו שער אחד או אפילו שניים שלא היו מחוייבים. אני חושב שהשחקנים שלנו היו קצת חסרי ביטחון. כמובן שהתוצאה השאירה לנו טעם מר".
ג'ושוע קימיך לא הסתיר את אכזבתו: "זה כואב מאוד. 60 הדקות הראשונות היו טובות מאוד מבחינתנו. נטינו לעשות הרבה טעויות אחרי השער השני שספגנו ואיפשרנו להם להגיע ליותר מדי מצבים. זה היה ערב קשה מאוד עבורנו".