בהפועל גליל עליון מתקשים לקבל את ההפסד אתמול (שבת) להפועל ת"א 88:84 בהיכל קבוצת שלמה. אחרי שכבר בתום המשחק נשמעו קולות מהקבוצה הצפונית על השיפוט במשחק, בדגש על סיומו, היום היא הוציאה הודעה רשמית בנושא.
"השופטים התעלמו מעבירת תוקף אלימה וברורה במהלך שהכריע את המשחק", נכתב בין היתר בהודעה. "לא נסכים לקבל כזו התנהלות של שופטים, ולא בפעם הראשונה, בליגה הבכירה בישראל".
1 צפייה בגלריה
 דווין מארבל
 דווין מארבל
לא קיבל עבירה במהלך שהכריע את המשחק. מארבל
(צילום: יאיר שגיא)
במכתב תקיף ליו"ר איגוד השופטים גוני צחר, עליו חתום יו"ר הקבוצה טמיר אברהמס, נכתב כי הקבוצה דורשת בדיקה מיידית ומקיפה של התנהלות השופטים: "אני דורש ממך לבצע בדיקה מיידית של כלל התפקוד של שופטי המשחק ובפרט את ההתעלמות מעבירת תוקף אלימה וברורה שבוצעה על ידי שחקן הפועל ת"א, צ'ינאנו אונואקו על שחקן הפועל גליל עליון, דווין מארבל. האירוע התרחש 3.9 שניות לסיום המשחק כאשר התוצאה הינה 86:84 לטובת הפועל ת"א, ומשמעות אי השריקה היא למעשה הכרעת תוצאת המשחק".
אברהמס צירף למכתבו קטע וידאו המשווה בין מהלך זה שבו כאמור לא נשרקה עבירה לבין עבירת תוקף קלה בהרבה שנשרקה לחובת קפטן הקבוצה, נמרוד לוי, בתחילת הרבע השני.
טענה נוספת של יו"ר גליל עליון מתייחסת למהלך בו הפועל ת"א כלל לא הצליחה להוציא את הכדור במסגרת הזמן המותר, והיה צריך לפסוק כדור עובר. "צר לנו שיש מי שמנצל, ולא בפעם הראשונה, את היותנו קבוצה הבנויה על שחקנים ישראלים והנהלה ששמה בראש מעיינה את הכדורסל ולא את הטענות נגד השיפוט, ופוגע בנו באופן בלתי ספורטיבי. לא נסכים לקבל כזו התנהלות של שופטים בליגה הבכירה בישראל", סיכם אברהמס.
יש לציין שבמסיבת העיתונאים שאחרי המשחק, ברק פלג, מאמן הקבוצה, סירב להתייחס הן לטענות על השיפוט במהלך האחרון והן לטענות על העבירה השנייה של לוי.