המטרה בטורניר הפליי-אין היא להוסיף דרמה לימים והשבועות האחרונים של העונה הרגילה של ה-NBA, באמצעות שמירה על חלום הפלייאוף עבור כמה שיותר קובצות לכמה שיותר זמן. אדם סילבר, הקומישינר של ה-NBA, יכול להיות מרוצה העונה. המשימה הושלמה. שני מקומות בפלייאוף ושלושה מקומות בפליי-אין במערב ייקבעו הלילה (ראשון), ביום האחרון של העונה הסדירה, כש-30 קבוצות הליגה ינסו לסיים אותה בטעם טוב.
בעוד שבמזרח כל 10 הראשונות כבר נעולות במקומות שלהן, במערב רק חמש מ-10 הראשונות יודעות בוודאות באיזה מקום הן יסיימו את העונה. זה מה שאנחנו יודעים: דנבר ראשונה, ממפיס שנייה, סקרמנטו שלישית, פיניקס רביעית ואוקלהומה תסיים במקום העשירי ותצטרך לנצח שני משחקי חוץ בפליי-אין כדי להגיע לפלייאוף ולפגוש את דנבר.
5 צפייה בגלריה
סטף קרי לברון ג'יימס ברנדון אינגרם
סטף קרי לברון ג'יימס ברנדון אינגרם
חייבים ניצחון. סטף קרי לברון ג'יימס ברנדון אינגרם
(צילום: USA TODAY Sports/ GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
זה משאיר את מקומות חמש עד תשע במערב לא נעולים, כשמי שנמצאות בתחרות הן לוס אנג'לס קלפירס החמישית (38:43), גולדן סטייט השישית (38:43), לוס אנג'לס לייקרס השביעית (39:42), ניו אורלינס השמינית (39:42) ומינסוטה התשיעית (40:41). כל החמש ישחקו הערב (22:30) במקביל - כולל קרב ראש בראש בין ניו אורלינס למינסוטה. ישנם 16 תרחישים שונים שיכולים לצאת לפועל על סמך התוצאות של ארבעת המשחקים הללו, כפי שממחיש התרשים המצורף.
המשחקים המכריעים: מינסוטה טימברוולבס (40:41) - ניו אורלינס פליקנס (39:42) לוס אנג'לס לייקרס (39:42) - יוטה ג'אז (44:37) פיניקס סאנס (36:45) - לוס אנג'לס קליפרס (38:43) פורטלנד טרייל בלייזרס (48:33) - גולדן סטייט ווריורס (38:43)
ארבע מתוך חמש הקבוצות יכולות לסיים בטופ 6 ולהבטיח את מקומן בפלייאוף, בעוד מינסוטה היא היחידה שיכולה רק לשפר את מיקומה בתוך הפליי-אין. ניו אורלינס היא היחידה שיכולה לסיים את הלילה גם במקום החמישי וגם במקום התשיעי.
5 צפייה בגלריה
ברנדון אינגרם טריי מרפי
ברנדון אינגרם טריי מרפי
ניו אורלינס יכולה לסיים בכל מקום בין החמישי לתשיעי. ברנדון אינגרם (14) וטריי מרפי
(צילום: Stephen Lew-USA TODAY Sports)

התרחישים:

קליפרס: מקום חמישי (ב-10 מ-16 התרחישים), מקום שישי (בשלושה תרחישים), מקום שביעי (בשלושה תרחישים). גולדן סטייט: מקום חמישי (בארבעה תרחישים), מקום שישי (בשבעה תרחישים), מקום שמיני (בשני תרחישים). ניו אורלינס: מקום חמישי (בשני תרחישים), מקום שישי (בשלושה תרחישים), מקום שביעי (בשני תרחישים), מקום שמיני (בתרחיש אחד), מקום תשיעי (בשמונה תרחישים). לייקרס: מקום שישי (בשלושה תרחישים), מקום שביעי (בארבעה תרחישים), מקום שמיני (בשמונה תרחישים). מינסוטה: מקום שביעי (בארבעה תרחישים), מקום שמיני (בארבעה תרחישים), מקום תשיעי (בשמונה תרחישים).

ווריורס וקליפרס

עבור גולדן סטייט והקליפס הנוסחה היא פשוטה: ניצחון יבטיח עבורן מקום בטופ 6 - קרב בסיבוב הראשון מול סקרמנטו עבור מי שתסיים שישית, וקרב מול פיניקס עבור מי עבור מי שתסיים חמישית.
הסאנס מחזיקים במאזן מושלם של 0:8 עם קווין דוראנט מאז שהוא הצטרף בטרייד מברוקלין. האם גולדן סטייט או הקליפרס יעדיפו להימנע מלסיים במקום החמישי, ובמקום זאת לפגוש את סקרמנטו שתערוך הופעת פלייאוף ראשונה מאז 2006? בהתחשב בכך שאם יפסידו הערב הן עלולות ליפול לפליי-אין, זה לא שווה את הסיכון.
5 צפייה בגלריה
דווין בוקר קוואי לאנרד פול ג'ורג פיניקס סאנס לוס אנג'לס קליפרס
דווין בוקר קוואי לאנרד פול ג'ורג פיניקס סאנס לוס אנג'לס קליפרס
חזרה גנרלית לקראת הסדרה בפלייאוף? הסאנס והקליפרס במפגש האחרון בינהן
(צילום: AP/Darryl Webb)

פליקנס וטימברוולבס

המפסידה בקרב בין ניו אורלינס למינסוטה תסיים במקום התשיעי ותארח את אוקלהומה העשירית בפליי-אין בלילה בין רביעי לחמישי.
ניצחון של מינסוטה יבטיח לה את מקום במשחק הפליי-אין שמפגיש את הקבוצה מהמקום השביעי והקבוצה מהמקום השמיני, שייתן לה שתי הזדמנויות לנצח ולעלות לפלייאוף. ניצחון של מינסוטה לצד הפסד של הלייקרס יציב אותה במקום השביעי.
ניצחון של ניו אורלינס והיא תסיים לכל הפחות במקום השמיני, ובחמישה תרחישים היא תסיים בטופ 6 ותגיע ישירות לפלייאוף. ניצחון של הפליקנס לצד ניצחונות של פיניקס ופורטלנד יציבו אותה במקום החמישי, ללא קשר למה שקורה במשחק של הלייקרס.
5 צפייה בגלריה
אנתוני אדוארדס
אנתוני אדוארדס
מינסוטה מול ניו אורלינס במשחק המרכזי. אנתוני אדוארדס
(צילום: AP/Darryl Webb)

לייקרס

אם לוס אנג'לס לייקרס תפסיד ליוטה, היא תסיים במקום השמיני. היא יכולה לסיים במקום זה גם עם ניצחון, במדיה וגם גולדן סטייט וניו אורלינס ינצחו.
הלייקרס יכולים לסיים במקום השישי עם ניצחון על יוטה לצד: 1. ניצחונות של מינסוטה (על ניו אורלינס) ופורטלנד (על גולדן סטייט); בתרחיש הזה, הלייקרס ייסיימו במקום השישי בלי קשר למה שקרה במשחק בין הקליפרס לסאנס. 2. ניצחונות של ניו אורלינס (על מינסוטה), פורטלנד (על גולדן סטייט) והקליפרס (על פיניקס סאנס).
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס ודיאנג'לו ראסל לוס אנג'ליס לייקרס
לברון ג'יימס ודיאנג'לו ראסל לוס אנג'ליס לייקרס
הלייקרס לכל הפחות יסיימו במקום השמיני. לברון ג'יימס ודיאנג'לו ראסל
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)