לא קטע מסרט: הדרך המתוחכמת של מספר תושבי יפו להבריח סמים לבית המעצר

שני אזרחים ששהו במעצר באבו כביר הנחו את חברם לבלוע סמים במטרה להבריחם לתוך בית המעצר • לאחר שזה בלע אותם התקשר מי מחבריהם למשטרה וטען כי החבר שבלע את הסמים מנסה לפרוץ לרכבים בתל אביב, זאת במטרה שייעצר ויבריח את הסמים שבלע • הסיפור המלא

סמים, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

זה קרה באמת: מספר תושבי יפו התקשרו למשטרה על מנת שחברם שבלע סמים ייכנס למעצר ויבריח אליו את הסמים. בפעם הראשונה זה עבד והסמים הוברחו לבית המעצר, אך בפעם השניה השוטרים רק תשאלו אותו ועזבו את המקום. באחרונה הוגש לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום כנגד חליל בובלי (31), מוחמד דכה (25) ושעבאן אבו נאר (42) מיפו בגין הברחת סמים לבית המעצר אבו כביר.

מכתב האישום עלה כי בעודם במעצר, דכה ואבו נאר קשרו עם אחרים קשר במטרה שיעבירו אליהם סמים לבית המעצר אבו כביר. לשם כך, האחרים יצרו קשר עם בובלי ורתמו אותו למשימה. משהשיגו את הסמים, הורו לבובלי לבלוע אותם על מנת שיעביר אותם לדכה ואבו נאר עת היו עצורים. למחרת, מי מהאחרים התקשר למוקד 100 טען כי בובלי מחזיק בידו ברזל ומנסה לפרוץ לרכבים בתל אביב יפו, כל זאת במטרה להביא למעצרו.

הקבוצה הצליחה לבריח סמים את תוך בית המעצר. אבו כביר, צילום: יהושע יוסף

בהמשך לכך הגיעו שוטרים לכתובת, עכבו את בובלי ועצרו אותו בעוד שהחזיק על גופו סמים מסוכנים מסוג מתקאתינון-קוקאין וסכין. לאחר שנחקר בתחנת המשטרה הועבר לבית המעצר אבו כביר, ובמהלך מעצרו העביר את הסם המסוכן שבלע לדכה ואבו נאר.

מספר שבועות לאחר מכן, דכה ואבו נאר פנו לבובלי שוב ורתמו אותו להחדיר סמים לבית המעצר פעם נוספת. לשם כך, מי מהאחרים סיפק לו סמים והורה לו לבלוע אותם. בסמוך לכך ובאופן דומה התקשר למוקד 100 ודיווח כי בובלי מחזיק בידו ברזל ומנסה לשבור דברים בתל אביב יפו, אולם שוטרים שהגיעו למקום תשאלו אותו ועזבו את המקום.

באחת הפעמים בלילי אכן נעצר. עצור, אילוסטרציה, צילום: אורן בן חקון

כתב האישום ייחס לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ועסקה אחרת בסם. בנוסף, לבובלי מיוחסות עבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית והחזקת סכין שלא כדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר