יום רביעי, 29.05.2024 שעה 11:17
ליגה צרפתית 23-24
7633-8134פאריס סן-ז'רמן1
6742-6834מונאקו2
6134-5334ברסט3
5934-5234ליל4
5529-4034ניס5
5355-4934ליון6
5137-4534לאנס7
5041-5234מארסיי8
4747-4234ריימס 9
4646-5334ראן10
4346-4234טולוז11
4248-4334מונפלייה12
3950-3834שטרסבורג13
3355-3034נאנט14
3245-3434לה האבר15
2966-4334לוריין16
2958-3534מץ17
2560-2634קלרמון18
לוח משחקים
  • לה האבר
  • 2 - 1
  • מארסיי
  • לאנס
  • 2 - 2
  • מונפלייה
  • ליל
  • 2 - 2
  • ניס
  • לוריין
  • 0 - 5
  • קלרמון
  • ליון
  • 1 - 2
  • שטרסבורג
  • מץ
  • 2 - 0
  • פאריס סן-ז'רמן
  • מונאקו
  • 0 - 4
  • נאנט
  • ריימס
  • 1 - 2
  • ראן
  • טולוז
  • 3 - 0
  • ברסט

לאמבפה יש כוח בפ.ס.ז', אבל בפועל הוא בובה

החלוץ לא אוהב שמייחסים לו עוצמה רבה מדי, אך בפועל הסרטון נגנז מיד. זו בדיחה מצחיקה עם עיתוי אומלל והקטארים רק רוצים תשומת לב. הכל היה מכוון?

|
לא שקט. קיליאן אמבפה (רויטרס)
לא שקט. קיליאן אמבפה (רויטרס)

ובכן, הפארסה בפאריס סן ז'רמן הגיעה לשיאים חדשים של גיחוך כאשר המועדון הצליח לייצר שערוריה סביב פרסום של סרטון קידום מכירות מנויים. קיליאן אמבפה נבחר להיות הכוכב היחיד שהופיע על המרקע, וזה לא מצא חן בעיניו עד כדי כך שהוא בחר לבקר את הבוסים הקטארים בפוסט חוצב להבות באינסטגרם. "פ.ס.ז' הוא מועדון גדול ומשפחה גדולה, ובפירוש לא קיליאן סן ז'רמן", כתב החלוץ ובצרפת שמחו מאוד לעסוק בריב המטופש הזה.

מקורביו של אמבפה טענו כי הוא בחר לעשות זאת כי מאס בתדמיתו. הוא לא אוהב לכאורה שמיוחס לו כוח רב מדי בתוך המועדון והמטרה היא לשדר מסרים של אחווה ושיתוף פעולה. וזה אולי יכול היה להיות נחמד, לו היה מתיישב היטב עם המציאות. כי הרי מיד אחרי פרסום הפוסט התקשר הנשיא נאסר אל חלאיפי לאמבפה, התנצל, טען שהסרטון הופץ ללא ידיעתו וגנז אותו. הסרטון נעלם ונשלח לפח אשפה כי כדורגלן מסוים התרעם עליו – וזה בדיוק הכדורגלן שלא רוצה שיחשבו שיש לו יותר מדי כוח. איך שלא תסתכלו על זה, מדובר בבדיחה. אם רצה לשנות את הדרך בה רואים אותו בציבור, השיג אמבפה בדיוק את ההיפך.

הבדיחה מצחיקה עוד יותר כי עיתוי פרסום הסרטון היה אומלל בכל מקרה. מי מתחיל לקדם מכירת מנויים לעונה הבאה כאשר העונה הנוכחית עדיין בעיצומה, המטרות טרם הושגו והקבוצה נמצאת במשבר מקצועי עמוק. 

"לא צריך לזלזל בליגה הצרפתית כי לא קל לזכות באליפות", הצהיר המאמן כריסטוף גאלטייה אחרי ההדחה בשמינית גמר ליגת האלופות על מנת להדגיש את עוצמת "ההישג" המסתמן. אלא שהקבוצה הלכה קצת רחוק מכדי על מנת להוכיח את צדקתו והפסידה בשני משחקי הבית האחרונים מבלי לכבוש שער מול ראן וליון, ואכן פתחה את מאבק האליפות לרווחה.

הפער מלאנס ומארסיי צומק לשש נקודות ובשבת מצפה לקטארים ביקור לא טריוויאלי אצל ניס שלא הפסידה מאז תחילת ינואר. לאחר מכן הם מארחים את לאנס בכבודה ובעצמה ואז נוסעים לנסיכות כדי להתמודד עם מונאקו. במומנטום הנוכחי, התסריט בו תאבד סן ז'רמן את מקומה בפסגה בתום שלושה מחזורים אלה אינו מופרך. זה הזמן להתרכז בכדורגל נטו, ולא לקדם מנויים.

עוד סקנדל. אמבפה עם אל חלאיפי (רויטרס)עוד סקנדל. אמבפה עם אל חלאיפי (רויטרס)

ייתכן והקמפיין הזה הושק מוקדם מהמתוכנן לאור התנהלות הקהל בשבועות האחרונים. גם שריקות הבוז החזקות כלפי ליאו מסי במשחקי הבית בפארק הנסיכים תפסו תשומת לב מיוחדת, ופגמו באווירה הכללית סביב הקבוצה. הקרע בין האוהדים לכוכב הארגנטיני מעמיק – אם כי הוא מתנהל במעמד של צד אחד, כי למסי לא ממש אכפת מה חושבים עליו בצרפת. הוא כבר עשה את שלו כאשר זכה בגביע העולם וזו הייתה המטרה המרכזית לחתימתו במועדון בבעלות קטארית מלכתחילה.

כעת אפשר להתחיל לארוז, והאוהדים יכולים להאשים רק את עצמם אם היו להם ציפיות אחרות. למעשה, הם יכולים להאשים את עצמם על כך שהם ממשיכים לתת תמיכה לפרוייקט יחסי ציבור של משטר בעייתי.

מכיוון שסיכויי הישארותו של מסי בעונה הבאה קלושים, מובן שהסרטון התרכז באמבפה. אמנם הסאגה לגבי מעבר אפשרי לריאל מדריד לא צפויה להסתיים, אבל העסקה הזו לא צפויה להתרחש בקיץ. לעומת זאת, כמעט ואין שחקנים בטוחים נוספים בסגל לקראת הבאות וניימאר עלול להיות בדרך החוצה.

הזכייה במונדיאל הייתה המטרה המרכזית בחתימה במועדון בבעלות הקטארית. מסי (רויטרס)הזכייה במונדיאל הייתה המטרה המרכזית בחתימה במועדון בבעלות הקטארית. מסי (רויטרס)

הקדנציה שלו במועדון מיצתה את עצמה לחלוטין, וגם הכותרות לגבי פציעות לקראת יום הולדתה של אחותו כבר לא מרגשים כמו בעבר. בניגוד למסי ולאמבפה, הוא גם לא ממש סיפק את הסחורה במונדיאל בקטאר וזה עלול היה לגרום לאכזבה הדדית. מכיוון שכוחו של אמבפה גדול הרבה יותר ממה שהוא מוכן להודות, והיחסים בינו לבין הברזילאי אינם ניתנים לשיקום, יש רק דרך אחת לפתור את הסוגיה הזו.

עם זאת, השאלה המרכזית היא אם הקטארים באמת מעוניינים לפתור בעיות מקצועיות ותדמיתיות. לאורך זמן, ניכרת התחושה כי התוצאות על המגרש לא ממש חשובות מבחינתם. חשובה יותר תשומת הלב התקשורתית – ואפילו לא ממש משנה אם היא חיובית או שלילית. היה חשוב מאוד לטובת Sportswashing לאסוף במועדון את הכוכבים של כל הנבחרות המובילות לקראת גביע העולם, אבל עכשיו הפרוייקט הגיע לשלב חדש והמטרות שלו הרבה פחות ברורות. האם יש עדיין טעם בניהולו, או אולי כדאי לקטארים להתרכז באופציות אטרקטיביות יותר? לא במקרה נעשה בימים אלה נסיון לרכוש את מנצ'סטר יונייטד, אשר תספק לגיטימציה גבוהה הרבה יותר למשטר.

העיקר שיש תשומת לב. אמבפה והפוסט (רויטרס)העיקר שיש תשומת לב. אמבפה והפוסט (רויטרס)

בהתחשב במהות המועדון הזה, תמוה עוד יותר פרסום הסרטון הכושל שהצית את המהומה. מדוע, בעצם, זקוקים הקטארים לקידום מכירת המנויים? כסף לא חסר להם, כידוע, והמנויים מהווים בכל מקרה אחוז קטן יחסית מההכנסות מהן נגזר התקציב המותר לשימוש במסגרת חוקי הפייר פליי של אופ"א. אולי במסגרת שינוי סדר העדיפויות, ולאור עזיבתו הקרובה של מסי, הוחלט בקטאר כי יש להגביר את קצב שחרור השערוריות? אולי, בהיעדר תוכן מקצועי אמיתי, זה אמור להיות עיסוק מרכזי אפילו יותר מבעבר? הענקת כוח מופרז לאמבפה רק משרתת את המטרה כאן. הכוכב חושב שהוא משפיע על כל התהליכים במועדון, אבל בפועל הוא סוג של בובה.

אם זה הכיוון והמטרה הייתה להרגיז את אמבפה בכוונה, או לחלופין הסערה הזו הונדסה מראש בתיאום איתו, הרי שמדובר בהטרלה ברמה גבוהה למדי. ההנחה הזו עשויה להעניק הסבר לעיתוי הביזארי, ולפי הגישה הזו גם השריקות לעברו של מסי הן תוצאה רצויה מבחינה טקטית ואסטרטגית. כותרות חיוביות לא יזיקו, כמובן, וגאלטייה עצמו עדיין בטוח שיש ממנו דרישות מקצועיות. זכייה באליפות נוספת תתקבל בברכה, אבל העניין הוא כי גם התרסקות מקצועית במחזורי הסיום, שתוביל לפיטיריו של המאמן והמנהל הספורטיבי הטרי לואיס קמפוס, תתקבל בברכה. זה לא ממש משנה, כל עוד ממשיכים לכתוב על המועדון.

ייתכן שזו הטרלה ברמה גבוהה. אל חלאיפי (רויטרס)ייתכן שזו הטרלה ברמה גבוהה. אל חלאיפי (רויטרס)

"זאת פאריס סן ז'רמן ולא קיליאן סן ז'רמן", הדגיש אמבפה, אבל המציאות היא כי מדובר בקטאר סן ז'רמן. הפארסה במועדון הגיעה לשיאים חדשים של גיחוך, אבל אולי זה קרה בגלל שההנהלה רצתה להגיע לשיאים האלה.

ניימאר כובש עם עצמו בפיפא וחוגג בטירוף
אסור לפספס
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */