מכבי ת"א חוגגת את ליל הסדר בקובנה
(צילום: באדיבות עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
יבטיחו רשמית מקום ברבע הגמר? מכבי ת"א תתארח הערב (חמישי, 20:00) בקובנה אצל ז'לגיריס במסגרת המחזור ה-33 והלפני אחרון ביורוליג, בידיעה שניצחון יבטיח לה סופית את המקום בפלייאוף. האמת, לא רק ניצחון. גם הפסד של פנרבחצ'ה (בדרבי הטורקי לאנאדולו אפס) או של באסקוניה (במשחקה הביתי מול וילרבאן) יעניקו לצהובים רשמית את הכרטיס הנכסף במידה והחבורה של עודד קטש תמעד בליטא.
הצהובים מגיעים במומנטום מצוין עם 11 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, מתוכם שישה ביורוליג, ששלחו אותם למקום החמישי בטבלה עם מאזן של 13:19. המשחק לא חשוב רק עבור מכבי, אלא גם למארחת שמדורגת במקום התשיעי בטבלה (15:17), כשהיא עדיין נאבקת על הכניסה לפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
קטש ומזרחי
קטש ומזרחי
קטש ומזרחי
(צילום: באדיבות עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
3 צפייה בגלריה
שר בסדר את "אחד מי יודע". מנקו
שר בסדר את "אחד מי יודע". מנקו
שר בסדר את "אחד מי יודע". מנקו
(צילום: באדיבות עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
הצהובים ניסו לשחרר כמה שיותר לחץ מהשחקנים. כבר אחרי נחיתת הקבוצה אתמול בערב בקובנה, התאספו כל אנשי מכבי והאוהדים שהתלוו אליהם לנסיעה לארוחת ליל הסדר. במהלך הערב הצהובים קראו בהגדה, מנהל הקבוצה עמי ביטון החביא את האפיקומן (כן, על אמת) ומי שמצא אותו היה ג'ייק כהן. בנוסף, היו"ר שמעון מזרחי ביקש מרפי מנקו לפתוח בשירת "אחד מי יודע". בכל זאת, פסח.
עודד קטש אמר לקראת המשחק: "אין ספק שאנחנו משחקים הרבה יותר טוב ויש לנו ביטחון במה שאנחנו עושים. זה נכון גם במשחקי הבית וגם בחוץ. השחקנים חיים את היורוליג ויודעים שז'לגיריס בתקופה טובה, נלחמת על מקום בפלייאוף, בטח כשהפיינל-פור ייערך שם. הם קולעים ומשחקים בצורה יוצאת דופן בבית, באמת אחת הקבוצות הביתיות היותר מרשימות במפעל. יש להם סגנון מאוד מסוים, הרבה פוסט-אפים, מאוד אגרסיביים הגנתית. מהבחינה הזו אני חושב שירושלים הייתה ההכנה הכי טובה שהליגה יכולה לספק לקראת המשחק נגד ז'לגיריס".
3 צפייה בגלריה
בראון ומנקו חוגגים
בראון ומנקו חוגגים
ההכנה המושלמת. בראון ומנקו חוגגים מול ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
מי שעשה קפיצת מדרגה משמעותית הוא ג'וש ניבו, שבחמשת המשחקים האחרונים רשם 10.6 נקודות ו-9.4 ריבאונדים בממוצע. כזכור, ניבו הגיע לצהובים הקיץ אחרי עונה אחת בז'לגיריס. "אני מתרגש לחזור לשחק בפני האוהדים שלהם ולראות כמה פרצופים מוכרים", אמר ניבו. "אני לא חושב שמשהו השתנה במשחק שלי בתקופה האחרונה, כדורסל זה ספורט של עליות וירידות. יש רגעי שיא בעונה ורגעי שפל".