זעזוע ברשת: "גדי קטן נשחט כקורבן פסח, זה בוקס בבטן"

בארגוני זכויות בעלי החיים פועלים כדי להציל גדיים מטקסי קורבנות לפני החג • "הצלנו אותם רגע לפני שהפכו להיות קורבן, כולם עברו מסעות מחפירים"

גדיים צעירים במשק, צילום: אייל מרגולין/ארכיון

תרגול של טקס קורבן הפסח שנערך אתמול על ידי חברי ארגון "חוזרים להר", עורר היום (שלישי) זעזוע רב בקרב ארגוני זכויות בעלי חיים בישראל.

בעמוד הפייסבוק של "חוות החופש" הביעו הלם. "במהלך הטקס נשחט גדי קטן ותמים. חסכנו מכן את התמונות המזעזעות של הגדי המשופד על המקל, אך היינו חייבות לספר על הבוקס בבטן שקיבלנו", נכתב בפוסט. 

הפעילי הארגון הוסיפו: "עד היום, הצלנו שבעה גדיים רגע לפני שהפכו להיות קורבן פסח, שבעה גדיים מדהימים, מתוקים, מיוחדים, שרוצים כל כך לחיות. כולם עברו מסעות מחפירים בבגאז' של מכונית, בשקיות סופר או נכלאו במחסנים ישנים. לדמיין אותם במצב הזה, את האימה שהם וודאי היו מרגישים, את הכאב שהיה צפוי להם, גורם לנו לצמרמורת נוראית בכל הגוף.

"אנחנו בחוות החופש, חווינו פעמים רבות על בשרינו את העובדה שאי אפשר להציל את כולם, אך בכל פעם מחדש, סיפורים כאלה מכים בנו... נמשיך לעשות הכל על מנת שהדיירים בחווה ימשיכו להיות שגרירים של האחים והאחיות שלהם ויספרו את הסיפור שלהם, בתקווה שיבוא יום, ולא נצטרך להציל אותם".

"מנהג פסול"

מי שעוד התייחסה לתרגול היא עדית רומנו מייסדת חוות החופש אמרה ביחס לתרגול כי "הייתי רוצה שכל בית שנחשף לתמונות המחרידות של פסטיבל הכלבים בסין וראה בו מנהג נוראי ואכזרי, שחייב להיפסק, יראה גם בטקס בו נלקח גדי קטן בן יומו, מבוהל וכאוב, מובל בתנאים מחפירים עד להר הבית על מנת להישחט, מנהג פסול".

עוד ציינה ביחס לקריאות של חברי ארגון "חוזרים אל ההר" כי מדובר בפעילות שהיא בניגוד לחוק, שנעשית בתקווה שדמו של גדי כזה ישיב את בית המקדש.

"בתוך כל הניסיונות יש גדיים קטנטנים שמשלמים בחייהם, ומצד שני – בכל שנה נוספים אלינו ניצולים חדשים, שהמשטרה מצליחה להחרים. הניצולים הקטנים הללו ממלאים אותנו ברוח עשייה, משחקים עם ילדים שבאים לביקור ומוכיחים לכל באי החווה שגדי קטן לא שונה מכלבם האהוב שמחכה להם בבית", אמרה רומנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר