51% מניצולי השואה זקוקים לסיוע במזון

בקרן לרווחת נפגעי השואה מסבירים כי ככל שגיל הניצולים עולה, כך גם גדלים הצרכים השונים • חלק מהניצולים נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים הנחוצים להם, כגון, מכשירי חשמל, ריהוט, מכשור וציוד רפואי • "זה הזמן, ובמיוחד עכשיו לקראת חג פסח, לוודא שאף ניצול לא נשאר מאחור"

ניצולי שואה בישראל // צילום: ליאור מולדובן

נכון לאפריל 2023, חיים בישראל כ-150,000 ניצולי שואה, כ-42 ניצולים נפטרים מדי יום, שליש מהם חיים מהשלמת הכנסה בלבד ובתנאים כלכליים קשים, חלקם חי בבדידות איומה. הקרן לרווחת נפגעי השואה מסייעת ל-81,000 ניצולים מדי שנה ודואגת לכך שאת שנותיהם האחרונות יחיו בכבוד וברווחה.

היקף הסיוע של הקרן לרווחת נפגעי השואה גדל ומתעצם (מ- 60,000 ניצולים ב 2019 ל 81,000 ב 2022), בזכות היקף התרומות הגדל גם כן בהתאמה.

יחד עם זאת, היקף הצרכים גדול וכך גם הצורך בתרומות, בעוד ששנת 2023 היא שנה משברית בתחומים רבים, כולל בכלכלה וההשפעה על היקף התרומות ניכרת.

בקרן לרווחת נפגעי השואה מנסים לצמצם את הפער בדרכים שונות, בכדי לוודא שהניצולים מקבלים את כל המענים הדרושים להם ולאפשר להם לחיות ברווחה.

תרומה של חבילות מזון

סרטון חדש שיצרו בקרן לרווחת נפגעי השואה, הכיכובו של יעקב בודו ובהפקת ובימוי אופיר מרטין ונווה פנחס, קורא לישראלים לתרום חבילות מזון למען ניצולי שואה לקראת חג פסח, ולוודא שכל ניצולי השואה יוכלו לקבל את החג עם חיוך. המסר המרכזי בו הוא שהתרומה היום פשוטה וקלה מאי פעם, וכי אין צורך להגיע לסופר בשביל לתרום מזון לניצולי שואה, פשוט נכנסים לאפליקציה או לאתר תורמים, וחבילת מזון איכותית ומכובדת בדרך לניצול.

בקרן לרווחת נפגעי השואה מסבירים כי ככל שגיל הניצולים עולה, כך גם גדלים הצרכים השונים של הניצולים, בהם הצורך לסיוע במזון, בתמיכה סוציאלית, בסיוע רפואי, סיוע בהנגשת מקום מגורים ועוד.

על פי סקר הצרכים האחרון שערכה הקרן לרווחת נפגעי השואה: 45% מנתמכי הקרן דווחו על קושי בכיסוי הוצאות שוטפות של משק הבית. 51% ציינו שהם זקוקים לסל מזון, 33% ציינו שהם זקוקים לו מאוד. 22% מהניצולים הנתמכים ע"י הקרן, דיווחו כי הם נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים הנחוצים להם, כגון, מכשירי חשמל, ריהוט ואחזקת הבית, מכשור וציוד רפואי, בדיקות ותרופות, ביגוד ומוצרי ספיגה.

אתי פרחי, מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה: "תוך 10 שנים לכל היותר, אנו נחיה במציאות בה לא יוותרו ניצולי שואה. זה הזמן, ובמיוחד עכשיו לקראת חג פסח, לוודא שאף ניצול לא נשאר מאחור, בטח כשמדובר בצורך הבסיסי למזון. אנו מקווים שהישראלים, הידועים ברוחב ליבם, יתרמו לטובת מטרה חשובה זו."

לתרומה/התנדבות בקרן לרווחת נפגעי השואה: https://www.k-shoa.org/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר