פשוט, נוצץ ואלגנטי: הטריק שישדרג לכם את הבית בעלות נמוכה

ידיות לארונות שמזכירים עגילי יהלומים, ידית ברז מעוצבת או גוף תאורה מיוחד • התכשיטים נכנסים לעיצוב הבית

מראה של חנות תכשיטים. פליז - ברז, גופי תאורה, שעון וכיסאות. באדיבות אלוני, , צילום: אלעד גונן, עיצוב: שגית בר חן צילום

התכשיטים מלווים את האדם עוד מימי קדם. החנוטים המצרים נמצאו עם תכשיטים לצווארם ועל ידיהם. אנחנו עונדים אותם כדי להרגיש מקושטים, מטופחים ונאים. התכשיטים הם בבחינת משלימי ומדגישי מראה - חליפה שחורה נראית טוב, אבל בתוספת שני עגילי יהלום צמודים או שרשרת זהב, החליפה מקבלת פרשנות שונה, מהודקת ואלגנטית.

 

לתכשיטים, גם כשהם קטנים, יש השפעה רבה על המראה הסופי. במקרה הזה, מה שנכון בעולמות האופנה, נכון גם בעיצוב הפנים – הארון הלבן נראה נהדר, אבל עם ידיות במראה עגילי יהלום צמודים הוא מקבל את הניצנוץ הקטן שהופך אותו ליוקרתי ושיקי. דלת בהירה עם ידית שחורה בהשראת עגילי פחם צמודים, הופכת מדלת סטנדרטית לדלת מתוחכמת ומלאת עניין.

צמד גופי תאורה בהשראת תליון, ellita living צילום: יח"צ

ידית דלת פנים בהשראת עגיל צמוד אוזן, רב בריח, צילום: מיכה לבוטון

 

ידיות פיקוד של ברזים וגם הברזים עצמם, הם אחד המוצרים שמעצבים אוהבים לעצב בהשארת תכשיטי יוקרה. גם גופי תאורה הם מוצר שההסתכלות עליו היא כמו על תכשיט. לצד גופי תאורה טכניים ששוטפים את החלל באור, ישנם גופי תאורה שלרוב ממקמים אותם מעל האי במטבח או מעל לפינת האוכל הרשמית - גופי תאורה שמעוצבים כתכשיטים יקרים, שמדגישים את המשטח או השולחן שתחתיהם, ומעניקים לחלל כולו מראה מעודן ומעוצב יותר.

ידיות ארון בהשראת עגילי יהלום צמודים, ZARA HOME, צילום: יח"צ חו"ל

 

הנה שלושה טיפים שיסייעו לכם לשלב תכשיטי ריהוט בבית 

 

אל תגזימו

אתם לא רוצים שהבית שלכם יראה כחנות תכשיטים ולכן חשוב לא להגזים. אם בחרתם בגוף תאורה מתוכשט מעל לאי במטבח, נסו לתת לו את הבמה וליצור שקט בשאר החלל. אם הברז הוא גולת הכותרת, נסו לבחור בגוף תאורה מעט שקט יותר. זה לא שאי אפשר גם וגם, רק חשוב להיזהר שהרצון לתכשט ולעדן לא יהפוך את המראה לפתטי או מוגזם מכפי מה שתכננתם.

אריח בהשראת סיכת דש, אריחי MUTINA, MODY, צילום: יח"צ

נגיעות קטנות ומשמעותיות

חשוב מאוד להבין שגם הנגיעות הקטנות ביותר, יהיו משמעותיות. מספיק שתחליטו להחליף את ידיות דלתות הפנים או הארונות לידיות מתוכשטות, ותזכו למראה מהודק ומלא חן. לפעמים במקום להחליף את המטבח כולו, תוכלו לעשות לו מתיחת פנים בזכות ידיות חדשות לארונות.

ידיות פיקוד שנראות כצמד עגילים, ברז מבית GESSI, MODY, צילום: יח"צ

 

אלל תתעצלו לחפש

לחברות הגדולות ולבתי העיצוב יש שפע של פתרונות מתוכשטים - מידיות ועד גופי תאורה שובי לב. אפשר כמובן לבחור מתוך הקולקציות המרהיבות, אבל אם תשלבו גם את מגע היד שלכם, תזכו בתוצאה שיש בה גם ערך סנטימנטלי שיחזק ויעצים את הרושם הסופי ואת החיבור שלכם. חנויות פרזול ייעודיות וחנויות יצירה הם עולם כמעט בלתי נגמר של אפשרויות – תוכלו למצוא בהן ידיות מעוצבות, סלילי שרשראות מוזהבות או שרשראות אבנים שנראות כאבנים יקרות, שאפשר לקנות לפי מטר ולקשט באמצעותן גוף תאורה בסיסי שברשותכם ועוד ועוד. בנחלת בנימין יש לא מעט חנויות כאלו ואם תבררו טיפה תגלו שגם בעיר הקרובה אליכם מחכות לכם כמה כאלו.

מנורה במראה שרשרת חרוזים יוקרתית, דיסני הום, צילום: תמי בר שי

מידוף בר במראה עגיל טיפה, ellita living, צילום: יח"צ

ארון 3 דלתות עם ידיות במראה עגילי יהלום צמודים, עצמל'ה, צילום: שחר פליישמן
גופי תאורה במראה מקבץ שרשראות, ellita living, צילום: יח"צ

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר