המהפכה של דן ביטון: הקשר של מכבי תל אביב חזר לעניינים ובגדול

הווטו של יצחקי בחלון העברות • השיחות האישיות עם אייטור קראנקה • הרוטציה שהתקצרה ושינוי הגישה • הקשר רצה לעזוב את הצהובים אחרי שלא נספר העונה, אבל בשבועות האחרונים קיבל את ההזדמנות והפך לאס של הקבוצה • "על הכישרון שלו אף אחד לא חולק"• האם זה יעבוד גם הערב מול מכבי חיפה?

דן ביטון. לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, צילום: אנצו ג'וש

איך הצליחו להעלים את דן ביטון? איך לא נתנו לו לשחק עד עכשיו? אלה השאלות שאוהדי מכבי תל אביב שואלים את עצמם במהלך השבועיים האחרונים מאז שהקשר חזר לעניינים ומציג יכולת טובה.

השינוי של השחקן התחיל לפני כחודשיים. לאורך כל חלון העברות הקשר דרש שוב ושוב לעזוב את הקבוצה אחרי שלא זכה לדקות משחק עוד מהתקופה של ולאדן איביץ'. בית"ר ירושלים היתה בתמונה כל הזמן, אבל ביום האחרון היא הפעילה לחצים גדולים במטרה להחתים אותו. "בית"ר עשו הכל, אבל הכל, כדי להביא אותו", נזכר גורם במכבי, שמוסיף, "אבל ברק יצחקי הטיל וטו ולא היה מוכן לשמוע על זה".

יצחקי לא סתם הטיל וטו על המעבר. העזיבה של אוסקר גלוך הותירה את מכבי עם פארפה גויאגון וגבי קניקובסקי בעמדה מספר 10, ולאור חוסר היציבות של השניים, היה ברור למנהל המקצועי שביטון יוכל לפלס את דרכו חזרה להרכב, רק שזה לקח לקשר עוד זמן. במכבי מספרים שאחרי שהסתיים החלון וביטון נשאר בקבוצה הוא ערך שיחה פרטית עם המאמן אייטור קראנקה שאמר לו: "עכשיו שאתה יודע שאתה נשאר פה, תוכיח לי באימונים שאתה צריך לשחק. אם תוכיח לי אתה תשחק בוודאות".

יצחיק. הווטו שהטיל מתחיל להשתלם, צילום: אודי ציטיאט

ההזדמנות הראשונה הגיעה בגומלין רבע גמר הגביע נגד מכבי פתח תקווה, כאשר הספרדי נתן לביטון לפתוח בהרכב, וכבר אחרי 2 דקות הקשר כבש. באימונים הוא הראה יותר רצינות ובשני המשחקים לאחר מכן בליגה נגד הפועל ירושלים והפועל חיפה הוא כבר עלה מהספסל, עד שקיבל את הקרדיט בהרכב נגד נתניה (שער ובישול) והפועל ירושלים בפלייאוף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"על הכישרון של ביטון אף אחד לא חולק", אומרים במכבי, "כשאוסקר היה פה, ביטון היה הרביעי ברוטאציה ולא היה אפשר לתת לו לשחק. הוא כל הזמן ביקש לעזוב. אבל מהרגע שהוא הבין שהוא פה עד סוף העונה, ויש לו סיכוי לשחק הוא שינה גישה, וזה כל הסיפור". הערב (שלישי) ביטון צפוי לפתוח בהרכב נגד מכבי חיפה, והוא יקווה לסייע לקבוצתו לנצח את הירוקים ולצבור עוד נקודות זכות לקראת העונה הבאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר